Hvitt belegg på leppene

Neener

Elsker forumet
Mini har begynt å få et hvitt belegg som ligger bak på leppene. Går av utover dagen og noen ganger er han litt sår. Noen som vet hva det kan være? Skiftet nettopp til "stor" tytt/smokk...(fra 4 mnd[8D]) Kan det ha en sammenheng?

david og hadde hvit belegg på baksiden av leppene sine for en stund sidn. d viste seg å være sopp. men han ble i tillegg både hes og enda mer hvit på tungen. grunne til at han ble så hes var pga sopp i halsen.. høres ikke helt ut som at det r d trym har fått, men kokte du smokken før bruk?

Høres ut som det samme pjokken her har. Det kommer og går litt, og jeg har tolket det til å være sopp/ trøske. Hos meg har det også blitt infeksjon på brystvorta, så jeg kan knapt vente til legekontoret åpner i morgen. Vannvittig vondt å amme!!!! ar lest litt på internett, og dersom det ikke går over av seg selv i løpet av noen dager, må lege kontaktes. Da må både du og han behandles, slik at dere ikke smitter hverandre.

Smokker lest jeg at de anbefaler å koke daglig mens han har dette, samt at du bytter ammeinnlegg ofte.

Gabi: ja jeg kokte smokken før første gangs bruk[:)]

Kiwi: tenkte litt på trøske jeg også, men han har ikke belegg inne i munnhulen eller på tunga. Jeg ammer dessuten ikke så ingen fare for å smite over på meg [:)]

Det er på leppene pjokken her også har belegget, og siden det har smittet over på meg, tolker jeg det til å være trøske selv om han ikke har typiske prikker på tunge og inni munnen. Men vet ikke altså. Skal til legen i morgen.

Back
Topp