Hvitost

mini#2

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Julimammaer 2016
Dere som kjøper blokker med jarlsberg/norvegia ol. Fra hvilke side skjærer dere osten? Her settes den på høykant så skjærer fra den minste flaten.
Irriterer meg over folk som skjærer fra den største flaten (toppen, sånn som de ligger i butikk) for er jo umulig å skjære fint etter endel slicer, samt mygler lettere.

Dere som kjøper blokker med jarlsberg/norvegia ol. Fra hvilke side skjærer dere osten? Her settes den på høykant så skjærer fra den minste flaten.
Irriterer meg over folk som skjærer fra den største flaten (toppen, sånn som de ligger i butikk) for er jo umulig å skjære fint etter endel slicer, samt mygler lettere.

Heeelt enig! Mannen gjør det helt feil! Han mener jeg tar feil. Grrr :P

Vi lar den ligge slik den gjør i butikken! :P Samboeren synes det er greit. Noen ganger skjærer jeg opp osten og fryser deler, så ikke den skal mugne før vi har fått brukt den opp!

Vi er kun to stk, og bruker ikke så mye ost. Så jeg fryser alltid ned halvparten. Da er sidene stort sett like, så har ikke så mye å si hvilken side jeg begynner på :p

Vi skjærer den samme vei som de står i butikken. Har alltid gjort det. Men var faktisk ikke noen dum ide og skjære den fra siden! Kanskje jeg skal prøve deg beste gang ;)

Vi kjøper alltid den største jarlsbergosten og begynner på den store flaten og snur den på høykant når den passer akkurat i ostehøvelen :p

Skjærer den slik den ligger :P
Her forsvinner et kilo ost på en liten uke så den rekker aldri å mugne....

Her ligger osten. Aldri tenkt på å snu den. :p

Skjærer fra kortsiden! Sånn vi har gjort det i barndomshjemmet så sånn jeg gjør det! Mannen skjærer sånn den ligger i butikken noe som irriterer meg :D

Kortenden er ca samme størrelse som en skive. Da er det naturlig å starte der

Vi skjærer den sånn som den ligger i butikken, altså slik den ligger i pakken.
Vi spiser ganske mye ost, så det rekker aldri å mugne, da det brukes til taco, og og hjemmelaget pizza titt og ofte. :)

En skive slik den ligger i butikken, er like lang som en brødskive, eller et knekkebrød, eller så bare deler vi det opp. :P ;)

Back
Topp