Hvitløk og amming

liss24

Flørter med forumet
Spiste hvitløk i middagen i går, og noen timer senere nektet lillegutt å ta puppen, selv om han tydelig var sulten. Prøvde å pumpe ut melk, men den ville han ikke ha. Derimot spiste han morsmelkerstatning, noe han vanligvis ikke liker. I natt har han tatt puppen, men i dag igjen er han kritisk. La ham til og han begynte å spise, for så å slippe den å gråte. Tydelig sulten og irritert, så gav ham litt flaske så han skulle få sove. Kan det være hvitløken som har satt smak på melka, og at han ikke liker det? Hvor lang tid tar det før evt smak er borte? Har sett før at han er mindre kritisk på natta, feks spiser han alltid greit på begge sider, mens han på dagen har en favorittside..
 
Jeg har spist hvitløk flere ganger uten at lillegutt har reagert noe på det. ingen babyer er like, kan jo være at din ikke liker det rett og slett.min reagerer på løk, så da spiser jeg ikke det lengre.
 
Kanskje han reagerer på at lukten sitter i fingrene? Det skal litt til for å fjerne all hvitløklukt fra fingrene etter matlaging, så kanskje det er så enkelt? I hvert fall  hvis du bruker hånden nært puppen under amming, slik jeg selv gjør.

Har ellers ikke hørt om reaksjoner på hvitløk i melka.

 
Hvitløk gjør noe med smaken i melka, men jeg mener å ha lest at de fleste babyer liker denne smaken. Men ingen regel uten unntak.:)
 
Har hørt at barna liker det, melken blir søtere fra hvitløken. Er det noe ant du har spist?
 
Hm, ja ikke så godt å vite, men måtte dusje og bytte klær for at lillegutt skulle spise, så tror det måtte være en lukt han ikke likte.. Men heldigvis gikk det over, blir så stressa når han ikke vil ha pupp, for mange som sier at når de er blitt så stor skal det lite til før de foretrekker flaske hvis de får det..
 
Svigerinnen min opplever det samme med jenta si.. Babyen fikser ikke smaken av melken når hun har spist hvitløk. Hun er overbevist om at det er dette etter å ha testet ut flere ganger. Jeg styrer unna uansett jeg, så slipper jeg kanskje å oppleve at han ikke vil ha melken :)
 
Back
Topp