Hvitløk i svangerskap?

Newnew

Glad i forumet
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
noen hørt noenom fordeler og ulemper rundt dette?

Jeg er jo konstant forkjølet nå, å vet hvitløk har dokumentert effekt på å korte ned forkjølelses tiden, så vurderte å prøve dette.

Ser at hvitløk kan ha bivirkninger som å senke blodtrykket og virke blodtortynnende i 2. Og 3. Trimester.
Men tenker det ikke er et problem for meg, fordi legene vil egentlig at jeg skal gå på blodfortynnende nå, men pga at jeg har reagert på den blodfortynnende medisina de anbefaler for meg tidligere, så er de usikker på om de vil jeg skal starte på det likavell.

Ser det står at 2-4 råe fed om dagen er greit for gravide. Noen som vet noe mer om dette?

Ser det står at det senker risikoen for preeklampsi, å det er jo bra for meg som har hatt det tidligere, spesielt om jeg ikke kan begynne på den vanlige blodfortynnende medisin.

Ser det også er en bivirkning at det kan senke blodsukker nivået, å det er ikke bra for meg da, som har slitt med lavt blodsukker tidligere.

Oi, hvitløk har jeg aldri reflektert over inntaket av i svangerskap! Er det rå hvitløk dette gjelder, eller varmebehandlet også? Hvor har du lest om det?

Oi, hvitløk har jeg aldri reflektert over inntaket av i svangerskap! Er det rå hvitløk dette gjelder, eller varmebehandlet også? Hvor har du lest om det?

Søkte å fikk opp masse forskjellige sider, men vet fra før om det med hvitløk mot forkjølelse, akkorat den delen er vist hodt dokumentert. Vet ikke hvor sikker all den andre infoen er. Men er snakk om rå hvitløk. Varmebehandlet har vist ikke samme effekt, fordi noen av stoffene ødelegges når de varmes opp.

Søkte å fikk opp masse forskjellige sider, men vet fra før om det med hvitløk mot forkjølelse, akkorat den delen er vist hodt dokumentert. Vet ikke hvor sikker all den andre infoen er. Men er snakk om rå hvitløk. Varmebehandlet har vist ikke samme effekt, fordi noen av stoffene ødelegges når de varmes opp.
ah, det var litt godt å høre. Går inn en del hvitløk i matlaginga her ;)

Back
Topp