Hvitfarge til dører, lister takpanel osv.

MyOwn

Elsker forumet
Jeg vil male alt takpanelet vårt hvitt. Hadde tenkt å velge helt hvitt, men fikk tips av en venn om at jeg heller bør bruke fargen "eggeskall", fordi ferdigmalte vinduer, dører, lister osv, kommer i den fargen. Stemmer dette?

Ja, alt ferdigmalte materialer i fargen hvit er eggehvit farget..Jeg gikk på den blemma å kjøpte da feil hvitfarge da jeg skulle male lister...mindre pent, for de innerste karmene så skikkelig gule ut. Malte over med riktig farge og da ble det veldig pent. Utvendig har vi også eggehvit farge rundt vinduene..

Takk! Da blir det eggehvit.[:)]

Vi har akkurat malt listene våre, og fikk beskjed om å bruke en ny farge som heer BOMMUL! Den var veldig fin, passet flott til det som alt var "hvitt" 

Noen som har eggehvit på veggene også ? Blir det evt. veeeeeldig hvitt og kjedelig?

ORIGINAL: MyOwn

Noen som har eggehvit på veggene også ? Blir det evt. veeeeeldig hvitt og kjedelig?

alt vil jo gå i ett..men du kan få en liten kontrast med fargene (sitter med fargekartet til jotun nå)

antikkhvit (kjempefin til hvitt)
refleksjon (litt lysere enn antikk hvit, har litt rødt i seg)
sjel (denne er å kjempefin)
skandinavisk lys (denne har jeg i stua og er super fornøyd)
sans (veldig lik skandinavisk lys)

Her har vi brukt eggehvit å det var det vi ble anbefalt, alt av ferdigmalte dører og lister leveres i den fargen.

Back
Topp