hvite prikker på tenner

hei.
sara har det på ene tannen sin, og snakket med tannlegen min og han sa at om man har mye feber osv, kan det komme på tennene, for da jobber kroppen så mye med å bli frisk og tennene da kan få litt hvite flekker på seg av det, han forklarte mer detaljert, men han anbefalte fluor og det har vi begynt med og ingen flekk der nå.
legen sa også at enkelte flekker kan også komme av antibiotika om de går på en del slike kurer, men tannlegen sa det ikke hadde noe å si, så stoler på tannlegen og begynn med fluor, gode jordbærfluor på apoteket for våre små nurk=) sara elsker det, høydepunktet etter tannpuss om morgen=)

lykke til=)

feber kan jo være grunnen her da, han har hatt masse feber[&:] blir jo aldri frisk. Redd de var skadet eller noe jeg.

En av søstrene mine hadde masse hvite flekker på melketennene. De hvite flekkene hennes var visst gangske porøse på en måte, og gjorde at det lett gikk hull.[&:] Tannlegen sa det kunne være fordi hun hadde hatt mye høy feber da tennene ble laget, altså lenge før hun fikk tenner.

Håper det ikke er det samme Michael har fått da.

nei, håper ikke det, fælt om tennene hans ikke er bra. Er bare på to tenner, men er på fortennene da, så synes jo godt

Aldri hørt den om at hvis barnet har feber når tennene kommer opp.. Jeg har jo jobbet i yrket i snart 8 år hm.. kan være nyere forskning.

Om mor hadde feber i svangerskapet kan også sees med hvite flekker/ streker på tennene til barnet.
Så det er tydelig flere årsaker ser jeg her i dag, interessant.

Jeg syns jeg ser at tulla også har noen hvite flekker på fortennene...
Håper bare ikke det er det samme som jeg har. Det er en slags sykdom på tennene som gjør at jeg får lettere hull osv... Har slitt mye med det, men får heldigvis dekket en stor prosentdel av regningene da...

Back
Topp