hvite flak i urinen

x1x*Ammeliten*

Gift med forumet
Hva i alle dager kan det være?

De er litt store[8|]

første som falt med inn var at det var fostervann[8D]  men, vet ikke.. kanskje du har UVI?

ORIGINAL: ~*~LoVEmyKiDZ~*~

første som falt med inn var at det var fostervann[8D]  men, vet ikke.. kanskje du har UVI?

regner med jeg hadde merket om det hadde lekket fostervann?

Uvi ja,kommer meg til legen jeg.Uvi er vel litt skummelt i svangerskapet?

ORIGINAL: Skreppa med leppa

Ehhh.. Flak???

Aner ikke hva det kan være. Aldri hørt om.
Hørtes uansett ikke veldig bra ut!

ja,hvite flak på en måte,små fnugg om du skjønner?Så ikke mye bra ut heller[X(]

ORIGINAL: GuttasMamma!

ORIGINAL: ~*~LoVEmyKiDZ~*~

regner med jeg hadde merket om det hadde lekket fostervann?

Uvi ja,kommer meg til legen jeg.Uvi er vel litt skummelt i svangerskapet?

det kan sette i gang fødselen visst du har UVI.. men jeg tror jeg hadde snakka med  JM om det..

ORIGINAL: LilleOlleBolle

Utflod,dopapir,hehe.Guuuuudene vet....[8|][:D]
Er du usikker så kan du jo levere en prøve hos legen [;)]

har levert,men legen hadde ikke tid til meg og hun skrankedama visste ikke hva det var[8|]

(grunnen til at jeg så det var at jeg hadde tisset på ett glass jeg skulle levere til legen altså)

ORIGINAL: Lissyjane

Du nå har jeg sjekket litt på nettet. Og flere steder står det at det kan forekomme at det renner litt fostervann ut i urinen. At de hvite flakene rett og slett er fett fra babyen. Og nei det å lekke fostervann trenger ikke være farlig siden babyen produserer nytt hele tiden. Men du kan jo høre med legen/jordmoren din[:)]

ok,nå ble jeg litt bekymret,for en uke siden var jeg sikker på at vannet gikk på butikken,men det kom ikke så mye så føden sa jeg skulle komme om det kom MASSE.SÅ jeg dro ikke jeg.For alt jeg vet kan jeg ha gått flere dager da jeg[X(]

Utflod? [8|]

ORIGINAL: Lille Lu

Utflod? [8|]

kansje,men visste ikke den kunne dele seg til hvite partikler?Ringer føden jeg.

Du nå har jeg sjekket litt på nettet. Og flere steder står det at det kan forekomme at det renner litt fostervann ut i urinen. At de hvite flakene rett og slett er fett fra babyen. Og nei det å lekke fostervann trenger ikke være farlig siden babyen produserer nytt hele tiden. Men du kan jo høre med legen/jordmoren din[:)]

ok,nå ble jeg litt bekymret,for en uke siden var jeg sikker på at vannet gikk på butikken,men det kom ikke så mye så føden sa jeg skulle komme om det kom MASSE.SÅ jeg dro ikke jeg.For alt jeg vet kan jeg ha gått flere dager da jeg[X(]

Ja men hvis det ikke har kommet MASSE,så går det jo greit hehe. Det kan være en UVI også. Du har jo levert prøve ikke sant? Så da er det bare å vente[:)] De finner det ut kjapt[:)]

håper det.Hadde blod lecruitter eller noe sånt og proteiner ihvertfall.Sendte ikke til dyrkning.Ringer føden og hører om det er verdt å kaste bort tiden min på bekymring jeg[8D]

Nei, uff! Mas på lege, jordmor what ever! Helt til du finner ut hva det er! Krev svar så fort som mulig! Ta evnt kontakt med fødeavdelingen! I og med du sier vannet ditt gikk på butikken her en dag?....

ORIGINAL: ladylovelylux

Nei, uff! Mas på lege, jordmor what ever! Helt til du finner ut hva det er! Krev svar så fort som mulig! Ta evnt kontakt med fødeavdelingen! I og med du sier vannet ditt gikk på butikken her en dag?....

TRODDE det gikk.Fikk aldri sjekket meg for de ville ikke ha meg inn siden det ikke sa splush![:D]

Om hodet er godt festet sier det ikke "splush", siden det sitter som "kork" i livmorhalsen.
Det er heller ikke spesielt farlig om det ikke sier "splush", men de fleste steder setter de deg i gang 1-3 døgn etter vannavgang fordi det er en viss infeksjonsfare.
Man KAN ha smålekkasjer underveis, men heller en sjekk for mye enn en for lite - kontakt føden du! [:)]

Hehe hallo? Hun hadde nok visst det om vannet gikk

Du er ganske bastant i uttalelsene dine. Nei, man vet ikke alltid at vannet går - jeg ble overrasket da jeg ikke fikk dra hjem igjen fra føden, for jeg trodde det bare var utflod men ville sjekke. Og nei, vannet må ikke gå med et digert splasj for at de vil ha deg inn på kontroll. Mitt gikk aldri med et splasj men jeg ble lagt inn på føden, og ble satt igang to dager etterpå. Så fort det er hull på hinnen som gjør at fostervann kan piple ut er det også åpning for ting å komme inn, og det er infeksjonsfare.

Håper du blir tatt imot av føden. Jeg ville ha sjekket uansett jeg. Siden det var utslag på urinen også. Tenker litt svangerskapsforgiftning også jeg. Husker at det ikke skulle være "eggehvite" i urinen. Dette går så bra. Du kjenner sikket liv like godt som før? Dra inn på føden, det er mitt råd[:)]. Lykke til[:)]

ringt føden.De trodde det kunne være vannet.Var visst normalt at det lekker litt på slutten.Time på føden i morgen[:)]

ringt føden.De trodde det kunne være vannet.Var visst normalt at det lekker litt på slutten.Time på føden i morgen[:)]

Det var bra! [:)]

Da har det LEKKET da! Og jeg vet det er infeksjonsfare,det var ikke det vi snakket om her. Jeg sa det er ikke automatisk farlig og lekke. Du leser veldig dårlig før du uttaler deg.

Du uttaler deg veldig bastant i alle tråder synes jeg, og du har en uhøflig og aggressiv tone uansett hva det gjelder... det blåser jeg i. svaret mitt står jeg vet allikevel. Jeg trodde jeg kanskje LAKK litt, men de kalte det tidlig vannavgang på sykehuset, så derfor mener jeg at ikke vi som sitter her på andre siden av pc'n skal ufarliggjøre det... det var mitt poeng. Og nei, det er jo ikke automatisk farlig, men det er potensielt farlig, og om du gidder å ta sjanser er det din sak - min anbefaling er uansett å kontakte føden for å få sjekket.

Mest sannsynlig forurensing i form av utflod. Helt vanlig å få i urinprøver, spesielt i svangerskap hvor man har mer utflod enn vanlig.

Og til den andre diskusjonen som utviklet seg i tråden: Lekke fostervann er helt klart ikke bra.

Hvis du lekker fostervann, så betyr det at det er hull i fosterhinnen og dermed stor fare for infeksjon. Infeksjon for babyen. Sier seg selv at det ikke er bra. Så kommer faren for at det blir for lite fostervann i tillegg.

Det som er normalt er å TRO man lekker fostervann, for innimellom får man vannaktig, ganske stor mengde utflod som kommer ut. Kan lett forveksles med fostervann, men avkreftes med en prøve, evt lukte på det da det er en forskjell i lukt.

Back
Topp