Hvite blodlegmer

LineMerethe

Gift med forumet
Jeg var hos legen min i dag, da jeg har vært veldig kvalm og slapp de siste dagene. Jeg hadde hvite blodlegmer i urinen, eller som legen min kaller det: Hyperemesis gravidarum. Verken jeg eller nurket får nok næring når jeg er så slapp, så jeg ble sendt til sykehuset for å ta flere blodprøver. Jeg braste ut i tårer for jeg er veldig følsom om dagen (hormoooner!), og jeg er redd det skal gå ut over spira.[:(] Noen som har tips til hvordan jeg kan få i meg næring? Har fått i meg en loffeskive og litt doven cola, men det kommer som regel opp igjen[:(]

Jeg har nå blitt sykemeldt frem til 30.08, for å ta det med ro og komme meg..

jeg ville ha prøvd farris og eplemost. rist ut kullsyra av farrisen hvis du ikke liker den. bland ca 50/50. da får du i deg salt og sukker og mineralen som kroppen trenger... men er du kvalm så vet jeg ikke hvordan det er å drikke den...[:)]

god bedring[:)]

jeg anbefaller også å putte syktetøy på loffskivene...
drikke juice gjerne eple med farris som er anbefalt over (jeg drikker det og synes det er deilig mot kvalmen)

ellers kan du jo prøve grønnsaksbuljong,, men det blir kanksje for vanskelig å få ned?

lykke til :)

Takk for tips. Har fått ned en hel nektarin nå[8D] 
Jeg kjøpte meg blomkål suppe ista, så jeg får se om jeg får ned litt av det[;)]

prøv å få i deg små små mengder av gangen! en og en teskje med vann eller farris/eplejucie. den blandingen er veldig fin for da får du både salter og litt sukker og vitaminer/mineraler. men små små mengder av gangen. Litt potetgull, annet salt som du har lyst på,men hele tiden bitte litt av gangen, vente litt også litt mer.

Men hvordan gikk det med blodprøvene? Ble du innlagt kanskje? stakkar, det er så grusomt denne kvalmen. jeg var ekstremt kvalm med masse oppkast første svangerskapet mitt og var inn og ut av legekontor med urinprøver og blodprøver. grusomt. men barnet klarer seg nok!! det tærer bare på dine lagere, så du ikke får det du trenger...

Håper du kommer deg snart!
Jeg drakk kokt vann med hakket ingefær og honning i en periode da jeg var kvalmest og syntes det hjalp litt, men ikke alle som klarer å få i seg det heller..
Salt er ihvertfall bra å få i seg, for det binder væsken i cellene i kroppen din!! lykke til!

Hei. Takk for omtanken[:)] 
Jeg fikk svar på blodprøvene i går, og de var kjempe fine[:D] Jeg ble så glad! har fått i meg litt mer mat så det ser ut som om ting er på rette veien igjen, men legen sa jeg måtte ta det med ro, så jeg er sykemeldt i 3 uker.

frukt oppsjært i biter ... eks epple , pære , gullerot hjelper mot kvalme . prøv å spis minst mulig flytende ting ... tørr mat er d beste ... mat uten saus å lignende[:D]

Back
Topp