Hvit tunge

*Vintermamma*

Forelsket i forumet
Hei!

Jenten min har så lenge jeg husker hatt et hvitt belegg på tungen..
Hun har også litt belegg på sidene i munnen..
Jeg har bare tenkt at det er melk, men leser nå at det kan være trøske/sopp?!

Bør jeg få en lege til å se på dette?
Helsesøster så såvidt i ganen hennes pga hun hadde en hvit prikk da hun va her..men hun sa da at det ikke var sopp..og tror da at tungen var lik som den er nå..

Noen andre sine snupper som også har hvite tunger?
Hva bør jeg gjøre?

Prøv å dypp en q tip i farris og smør det på tungen. Det pleier å gjøre susen[;)]

og om du ammer så smør brystvortene med farris samtidig, så ikke det overføres

Linnea har også sånn. Helsesøster sier det er trøske (sopp). Hun har hatt det helt siden hun ble født, har fått beskjed om at det går bort, men det gjør ikke det. Linnea er nå 4 uker. Hun har ikke på innsiden av munnen, kun på tunga. Jeg har heldigvis ikke fått på puppene enda! Jeg vurderer også å ringe lege for å få kur for Linnea. Har ikke prøvd farris enda, det bør jeg gjøre.

Her har tvillingene trøske/sopp og jeg har fått det på puppene..det klør sinnsykt mye og gjør litt vondt under amminga..Må nok få behandling imorgen da dette ikke vil gi seg med farris..
Kok også alt som er i kontakt med munnen og puppene i 10min daglig.[;)]

Helsesøster ga meg råd om å bruke corsodyl munnvann, tynnet ut 1:3, på en q-tips på tungen hennes. Julia har nemlig også sånt lett hvitt belegg på tungen. Helsesøster sa at på et så tidlig stadie så kunne det holde med bare litt munnvann.

Selv om det lukter sterkt så ser Julia ut til å like det! Tynnet ut så smaker det sikkert godt [:D] 

Back
Topp