Hvit ofte vasker dere babysokker?

Bkno8488262

Første møte med forumet
Har alltid pleie å vaske de kun for å få de tilbake i fasong etter en del bruk. Men oppdaget plutselig at sokken til lille luktet litt tåfis

Husker ikke helt hvor ofte jeg vasket dem, men jeg husker at ungene kunne ha tåfis-lukt fra de var bittesmå babyer, så tipper de ble vasket hyppig ja. Tærne ble også vasket med klut hvert kveldsstell. (Mine badet ikke daglig.)

Vasket de ikke så ofte for de brukte å dra sokkene av seg med en gang…brukte mye strømpebukser og de ble lagt til vask ca annenhver dag, men da mer pga søl/flekker/bleielekasjer enn lukt.

Vasker etter en dag, de tråkker jo rundt på gulvet slik som vi gjør, så tenker de er skitten da. Hender også at hun tråkker i feks en skivebit med makrell i tomat som hadde falt på gulvet, og sa tar jeg de av med en gang, så det ikke kommer over alt :happy:

Sokker til nyfødte, tipper de ble brukt 2-3 ganger før vask. De falt jo av hele tiden og var nesten mer av foten enn på. Men vasker mellom hvert bruk hvis de lukter, ser skitne ut eller barnet har begynt å gå

Det har jeg faktisk null kontroll over. :bag: Sokker har blitt brukt kanskje en time, så blitt dratt av og lagt et sted osv.. så.. ved diverse søl eller at de har sett greit brukt ut.

Aldri kjent den type lukt fra baby. Vi bruker ikke sokker før de blir veldig store da, ettersom de aldri holder seg på foten noe særlig inntil barnet begynner krabbe og reise seg opp. Brukt strømpebukse isteden.

Vi vasker når de begynner se ut som det trengs. Her er ikke gulvet spesielt møkkete heller, da jeg har en mann som er helt rå på renhold, og ettersom vi er to, så er det enkelt å holde det rent. Eldre barn, gjerne fra de erstatter krabbing med gåing, byttes det sokker på daglig derimot.

Gående baby/barn/meg selv: etter en dag

Minste sine som ikke går: når de er skitne/mistet fasong eller ved bading

Daglig

Back
Topp