Hvis vannet går mens du er hjemme

Fenomen

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Februarbarna 2020
Har dere tenkt til å beskytte sengen, bilseter o.l? Jeg har kjøpt madrassbeskytter til senga som vi legger på om ikke så altfor lenge. Jeg tenker det kan være kjekt til etter fødsel også. Men hva med bilen? Vi har helt ny bil og vi er ikke så interresserte i at det skal renne rundt der. Holder tykke håndklær? Hvis ikke, noen forslag?

Vannet mitt gikk hjemme forige svangerskap, men på stuegulvet[emoji4]
vil tro man rekker å komme seg opp fra sengen før all fostervann kommer ut så tror nok madrassbeskytter vil holde [emoji4]
I bilen brukte vi bare tykke håndklær[emoji4] vi har skinnseter i begge bilene så stresser ikke så veldig med det[emoji4]

Jeg tenker å ha en søplesekk i bilen. Senga bryr jeg meg mindre om. Har en madrassbeskytter som kan vaskes (ikke vanntett) og deretter en overmadrass med vaskbart trekk. Trekkene på sofaen kan også vaskes på 60 grader. Det får holde.

Kommer til å kjøpe tisselaken. Siden vi venter på helt ny seng. I bilen må vi finne en løsning også. Venter helt ny bil i desember også. Kjedelig å om vannet går da. Hehe

Sist hadde jeg delvis vannavgang i senga, da kom det litt i det jeg rørte på meg, men resten kom utover gulvet når jeg reiste meg. Denne gangen har vi uansett tenkt å kjøpe ny overmadrass etterpå, så bryr meg ikke om å beskytte den. I bilen blir det håndklær mer pose under, og eventuelt legg en bleie i buksa på veis nedover. Har heldigvis ikke så lang vei til sykehuset, ca 15 min:)

mitt gikk delvis i senga, og på do og deretter på kjøkkenet, men hadde på meg klær så det tok det meste, brukte ett håndklede og en plastpose i bilen

Har kun vert med på vannavgang en gang. Og da sildret det mer en splæsj[emoji85] bind holdt for meg. Helt til jordmor sjekke med for åpning. Da kom resten[emoji6]
Senga beskytter jeg ikke. Gammel over madrass som burde vert byttet. Bilen er jeg ikke redd for[emoji12]

Jeg tenker en kladd i senga og i bilen bør være holdbar mtp de brukes på sykehuset samt i inkontinens behandling.

Har brukt madrassbeskytter i de to foregående svangerskapene og gjør nok det nå og, til tross for at de måtte ta vannet på sykehus med de to eldste.

Sist gikk vannet etter at jeg hadde vært en tur på do, men da måtte jeg ha sykebil pga seteleie. Hadde «tisselaken» i senga og har det nå også. Usikker på hvordan jeg vil gjøre det med bilen hvis vannet går denne gangen og. Men har hørt om ei som tok en regnbukse på seg.. er ikke veldig komfortabel med pose under meg, da det kan være veldig farlig om man må bråbremse. Men har tenkt tanken på å stappe ei bleie i buksa :) mener at de på føden ville jeg skulle ta på et bind sist, slik at de lettere kunne se når jeg kom inn om vannet var misfarget, men et bind holdt ikke på mengden da.. :p det «fosset» den gangen.

Første graviditeten gikk vannet (heldigvis) i arbeidsbilen til mannen, og ikke i privatbilen :D Vannet rant i sengen, og da vi kom oss ut og inn i bilen sa det `knekk` og det rant som bare det :p Heldigvis så tok mannen med ett stort tisselaken som jeg satt på på vei til sykehuset :) Med andremann gikk vannet på sykehuset . Men når termin nærmere seg har jeg pleid å ligge på ett tisselaken :)

Første graviditeten gikk vannet (heldigvis) i arbeidsbilen til mannen, og ikke i privatbilen :D Vannet rant i sengen, og da vi kom oss ut og inn i bilen sa det `knekk` og det rant som bare det :p Heldigvis så tok mannen med ett stort tisselaken som jeg satt på på vei til sykehuset :) Med andremann gikk vannet på sykehuset . Men når terminen nærmerer seg etterhvert, så kommer jeg til å legge ett tisselaken i sengen :happy:

Vannet mitt har blitt tatt av jordmødrene begge gangene så jeg har egentlig ikke merket så mye til det.
Men vi har alltid beskyttelseslaken i vår seng uansett.

Har dere tenkt til å beskytte sengen, bilseter o.l? Jeg har kjøpt madrassbeskytter til senga som vi legger på om ikke så altfor lenge. Jeg tenker det kan være kjekt til etter fødsel også. Men hva med bilen? Vi har helt ny bil og vi er ikke så interresserte i at det skal renne rundt der. Holder tykke håndklær? Hvis ikke, noen forslag?
(Sniker fra sept)
Tykke håndklær funker ikke, ei heller bleier av noe slag.
Vi hadde en liten vei til sykehus og her gikk vanner gjennom begge deler. Så kan være greit å bare belage seg på å rense setet.

(Sniker fra sept)
Tykke håndklær funker ikke, ei heller bleier av noe slag.
Vi hadde en liten vei til sykehus og her gikk vanner gjennom begge deler. Så kan være greit å bare belage seg på å rense setet.

Da sikrer vi oss heller med noe som er vantett :) Vi har skinnseter så det hjelper vel bittelitt men bilen er helt ny.

Nå tør jeg jo påstå at noe beskyttelse finnes det,i form av kladder eller bind/bleier. Det brukes jo i inkontinens- industrien hver dag. Mine pasienter hadde jo aldri vært tørre om "ingenting " funker. Men derimot greit å sikre seg meg å ha flere lag med kladder feks, då det KAN renne/lekke gjennom. Ellers kan vel ingen av oss ha med slektninger med inkontinens i bilene våre! P.s dette er av erfaring jobbmessig, der jeg har brukt kladder i denne forbindelse.

Nå tør jeg jo påstå at noe beskyttelse finnes det,i form av kladder eller bind/bleier. Det brukes jo i inkontinens- industrien hver dag. Mine pasienter hadde jo aldri vært tørre om "ingenting " funker. Men derimot greit å sikre seg meg å ha flere lag med kladder feks, då det KAN renne/lekke gjennom. Ellers kan vel ingen av oss ha med slektninger med inkontinens i bilene våre! P.s dette er av erfaring jobbmessig, der jeg har brukt kladder i denne forbindelse.
Voksenbleier tror jeg hadde funka. Vet bare at de små baby bleiene noen hadde anbefalt meg å bruke ikke hadde sjans :D

Nå kommer det jo an på hvor mye man lekker, men fikk beskjed på fødselsforberedende kurs at det er lurt med HVITT bind (eller håndkle). Da kan man se om fostervannet er misfarget og gi beskjed til sykehuset.

Nå er vanntett madrassbeskytter lagt på senga og vi kjøpt vanntett setetrekk til bilen som ligger klart i bagasjerommet. Kombinert med noen store håndklær bør det redde det verste, i hvert fall :)

Vannet gikk faktisk hjemme i senga men det gikk gradvis og hodet var ”propp” så det ble ikke masse søl :)

Back
Topp