Hvis storesøsken får omgangssyken..

Luckie

Elsker forumet
og man har en liten baby på noen uker... Hvor stor er smittefaren til baby da...? Fullammer... men man vet jo aldri hvor mye det beskytter....
Blir jo nødt til å vaske og tørke spy....

Noen med erfaringer der..?

Tenk hygiene og gjør det beste du kan. Hvis far kan stille Evt du og baby en annen plass hadde jeg gjort det...

Det skal nok litt til for at en liten baby får omgangen, de er jo ekstra beskyttet hvis de fullammes :)
Husker mannen, eldstemann på da 2 år og meg selv fikk omgangen da minstemann var 1 mnd gammel. Minstemann berga :)
Selv om jeg satt å spøy i en pose til venstre, SAMTIDIG som jeg amma på høyre side :hilarious:
Kan hende vi var ekstra heldig da :rolleyes:

Hadde omgangssyken selv både da storebror var 6 uker og nå da lillebror var 3 uker. Ingen av dem ble smitta selv om jeg ammet og tok meg av dem..

Veldig sjeldent fullammede barn får omgangssyken. Pass på håndhygiene, og ellers beskytter morsmelk godt :) God bedring til storesøsken!

Som flere andre har opplevd, så var baby den eneste som ikke ble syk da vi fikk omgangssyken i hus :)

En god idé er å kjøpe en eske med engangshansker. Da får man ikke oppkast på hendene. Husk óg vanlig håndhygene og antibac.
Klorin våtservietter er óg godt å ha under sykdomstider.
God bedring til den syke! ❤

Last edited:
Back
Topp