Hvis positiv test

lillemeg

Andre møte med forumet
Jeg hadde en operasjon for et år siden pga celleforandringer. Gyn sa det var bra jeg kom da jeg gjorde, for dette kunne fort ha gått over i kreft siden det var farlige celleforandringer. Men han betrygget meg med at jeg godt kunne bli gravid senere selv om jeg hadde operasjonen. I april i år var jeg gravid, men mistet da jeg var 4-5 uker på vei.
Så jeg lurer på om noen har erfaring med dette? Å bør jeg kontakte gyn snarest hvis testen er positiv for undersøkelse? Hadde nemmelig tenkt å vente litt med å gå til lege eller gyn hvis jeg er gravid, men er jo klart jeg må ringe fortest mulig hvis det er til å annbefale.

Heisann, jeg har vgjennom den samme operasjonen. Til meg sa de på sykehuset at jeg skulle kontakte lege med en gang dersom jeg ble gravid. Jeg gjorde som de sa, men fastlegen min forstod ikke helt hvorfor jeg hadde gjort dette, da hun mente det ikke var nødvendig før 12 uker som er vanlig. Men jeg lurer på om det kan variere fra person til person, for min del skulle ikke denne operasjonen ha noe av betydning. Sjekket litt ekstra når jeg var på UL på sykehuset, men fikk beskjed at det såg helt normalt ut. Jeg fortalte om det jeg hadde hørt at barnet kunne dette ut, men det følgte de meg opp på når barnet ble tyngre, og det var vel ikke så bokstavlig som jeg tok det.
Det er jo bedre spør en gang for mye tenker jeg, så kan du heller slappe litt mer av og eventuelt få god oppfølging fra tidlig i svangerskapet. :) Lykke til...

Jeg ville helt klart anbefalt deg å ta kontakt med lege og gyn så fort en positiv test skulle dukke opp :)

Heia,
Jeg har hatt samme operasjon og kommer til å be om indre ultralyd tidlig bare for å sjekke. Jeg tror det er lurt å snakke med legen tidlig, men mest for å berolige seg selv :)

Er det konisering det er snakk om? Hvis du har måtte fjerne mye av livmorhalsen kan det være nødvendig å sette på en strikk, men dette blir ikke gjort før i uke 12-13

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg vet helt ærlig ikke. Han sa bare at en del av limorhalsen var fjernet. Å at nå så det bra ut, får vel kontakte han hvis jeg får positiv test. Skal ta test i morgen. Kjenner jeg blir nervøs

Back
Topp