hvis noen stemmer noe annet enn deg

LinnSB*

Forumet er livet
hvis noen stemmer noe annet enn hva du stemmer, eller stemmer på noe som du ikke syntes noe om.
er du flink til å "godta det"?

Jeg bryr meg ikke om hva andre stemmer.
Ei god venninne av meg stemmer stikk motsatt av meg
vi diskuterer da ikke politikk

(vansklig å forklarer dette hehe [:D])

Ingen har noe med hva jeg stemmer, dermed har ikke jeg noe med hva andre stemmer[;)]
Kan gjerne diskutere, men det skal nå skje litt saklig[:D]

Selvfølgelig aksepterer jeg det. Har ingenting med hva andre stemmer. Men har nevnt til en at hun måtte lese gjennom partiprogrammene til de forskjellige partiene selv. Hun skaulle stemme et parti bare fordi kjæresten gjorde det.

nå tenkte jeg BV-avtemninger med en gang....hehe....

*komme meg ut av denne BV-verdenen*

stort sett så gjør jeg ikke det, men om folk sitter og sier usannheter om ett parti, så må jeg jo nesten kommentere. Det er ikke for å være hoven, men for å opplyse, siden de mest sannsynlig har missforstått ett eller annet.
Om noen spørr meg hva jeg stemmer, og de svarer at de stemmer noe annet, så er det jo greit det. Begynner ikke å diskutere og styre på.

MEN når svigermor mener at billigere sprit og tobakk + alle invandrerene ut av landet er god nok grunn til å stemme frp, så klarer jo jeg ikke holde kjeft[:D]

Mannen min og meg er så dønn uenig som det går an å være. Dermed diskuterer vi ikke politikk.

ORIGINAL: Labambie

De vennene jeg har som stemmer frp, bare lar jeg være å diskutere politikk med... [8D] Har ingenting å si om hvor gode venner vi er eller aksept på noen måte.

Samme her, orker ikke å gå inn i en diskusjon. Er bare enig om å være uenig[:)]

ORIGINAL: Tammiss

Det blir som med religion, jeg respekterer andres valg.

det er bra [:)] tror vi stemmer forskjellig så vi får la være å snakke om det neste lørdag hehe [:D]

Ja faktisk, det viktigste er at man bruker stemmeretten sin. Har faktisk mer problemer med å godta at folk ikke gidder å stemme!

Jepp...
Meg og mannen stemmer veldig ulikt. Gidd ikke å diskutere det med han...SÅ jeg godtar det att vi ikke stemmer likt og han godtar det[:)]

Respekterer fullt ut hvilket politisk syn mine venner har, det samme gjelder religion. [:)]

selfølgelig godtar jeg at enkelte, både venner og familie stemmer noe annet enn meg, alle kan ikke være like,

men viss enkelte kommer med uttalelser som ikke henger på greip eller lever etter det de leser i hovedoverskriften i aviser, da klarer jeg vanligvis ikke å la være å kommentere.

ORIGINAL: Fru Riskorn

Mannen min og meg er så dønn uenig som det går an å være. Dermed diskuterer vi ikke politikk.

lurt[:D]

jeg godtar at folk stemmer noe annet enn meg.. det er deres fulle rett. men har flere ganger hørt folk si til meg at jeg stemmer feil! at frp ikke er rett parti for meg!

men det er det vel flere frp'ere som har vært borti [8D]

I min nærmeste familie (våre foreldre og søsken, tante og onkelunger og oss selv) har vi flere aktive politikere, både ordfører, fylkestingsrepresentant, kommunestyrerepresentanter og medlemmer i råd og utvalg, og akkurat nå er på vei inn på Stortinget - han har sikker plass. Det er flere partier representert, fra SV til Høyre, via AP. Det sier seg selv da at vi bryr oss lite om den andres politiske tilhørlighet når vi samles som familie og ellers omtaler hverandre eller snakker med hverandre.

Politikk blir diskutert både saklig og greit, men alltid i en god ånd. De fleste av de (til og med mamma) er på Facebook og de diskuterer saker og innlegg der. Uenige ja, men det er der. Når vi møtes i stua er det ikke-tema.

Mannen min og jeg stemmer forresten ikke det samme heller.

Jepp, tror ikke mannen min og jeg skal stemme det samme en gang[:D][:D]

Back
Topp