Hvis noen orker lese

Millee89

Flørter med forumet
Hei dere

Jeg har vært litt aktiv her inne, men ikke mye.
Jeg har flere barn fra før, vi er en fin familie og det fungerer veldig bra selv om vi er mange.

Hadde barn fra før og har to relativt tette med nåværende mann også.
For noen uker siden fant jeg ut at jeg var blitt gravid på tross av både amming og p pillen.
Det var/er et sjokk og for første gang var jeg faktisk usikker på om jeg ville beholde et barn.
Dette kom ikke av at jeg trodde vi ikke klarte det, men folk har så mye fordommer når man får flere barn enn «normalen»
Var på ultralyd igår der alt så normalt ut og er nå 11+6 på vei...
med blandede følelser har jeg bestemt meg for å beholde.
Så må prøve snu sjokk til glede, tross alt veldig heldig som får mange fine barn!

Så lurer jeg på noe:
Tar dere kosttilskudd? Hvilket?
Har dere dårlig eller god matlyst? Jeg har dårlig og faktisk gått ned noen kg..
Skal dere gå til lege eller jordmor? Evt begge?

Som 1/7 søsken (litt mine/dine/våre), så kan jeg med hånden på hjertet si at det er det beste med mitt liv - at jeg har en så stor og fin familie. Hva alle andre mener om antallet barn du har er litt som med hvor lenge eller om man ammer - ingen andres business!

Jeg er imponert over at du er en god mamma for så mange barn! Og glad denne lille får komme inn i en stor familie. Jeg hadde også støttet et valg om abort. Det er rett og slett helt opp til deg og dere. Du får det til hvis du vil! Og kommer aldri til å angre (bortsett fra kanskje bittelitt i fjerde trimester. Hehe.) :dummy1:

Hilsen tidligere ufrivillig barnløs og nå på mirakuløst vis gravid med nummer to :eek:

Og til spørsmålene dine:
Jeg har gått ned selv og vært ekstremt kvalm og er det enda i uke 13+5. Tar multivitamin, omega 3 og folsyre. Jeg går til både lege og jordmor da jeg har en litt komplisert historikk med habituell abort, IVF og flere år som ufrivillig barnløs fra før min førstefødte.

Hei dere

Jeg har flere barn fra før, vi er en fin familie og det fungerer veldig bra selv om vi er mange.

For noen uker siden fant jeg ut at jeg var blitt gravid på tross av både amming og p pillen.
Det var/er et sjokk og for første gang var jeg faktisk usikker på om jeg ville beholde et barn.
Dette kom ikke av at jeg trodde vi ikke klarte det, men folk har så mye fordommer når man får flere barn enn «normalen»
Så må prøve snu sjokk til glede, tross alt veldig heldig som får mange fine barn!

Så lurer jeg på noe:

Som 1/7 søsken (litt mine/dine/våre), så kan jeg med hånden på hjertet si at det er det beste med mitt liv - at jeg har en så stor og fin familie. Hva alle andre mener om antallet barn du har er litt som med hvor lenge eller om man ammer - ingen andres business!

Jeg er imponert over at du er en god mamma for så mange barn! Og glad denne lille får komme inn i en stor familie. Jeg hadde også støttet et valg om abort. Det er rett og slett helt opp til deg og dere. Du får det til hvis du vil! Og kommer aldri til å angre (bortsett fra kanskje bittelitt i fjerde trimester. Hehe.) :dummy1:

Hilsen tidligere ufrivillig barnløs og nå på mirakuløst vis gravid med nummer to :eek:

Tusen takk!
Så fantastisk herlig at du nå er gravid med nr 2, er jo virkelig så herlig!

Hei!

Jeg er selv veldig for kvinnens rett til selvbestemt abort, og ville ikke dømt deg for ditt valg. Men jeg heier på at du ikke lar andres fordommer om hvor mange barn som er normalt påvirke valget ditt!
Håper du klarer å glede deg over barnet når sjokket har lagt seg.

Jeg tar folat hver dag. Når kvalmen gir seg planlegger jeg å ta kosttilskudd for gravide, men de pillene er for store til at jeg klarer å svelge dem uten brekninger etterpå..

Jeg er kvalm, og tar kvalmestillende, så det eneste som hjelper er å spise ofte. Jeg spiser myye, og har allerede gått opp 4 kg. Jeg går både til lege og jordmor. Syns det er greit å gå til lege for å ta tester, mens jordmor er god å prate med om tanker og følelser rundt graviditet og fødsel.

Hei dere

Så lurer jeg på noe:
Så fint at du har klart å ikke la andre folks fordommer overskygge helt. Det er virkelig ikke noe å bry seg om egentlig, for det er nettopp deres fordommer og deres «problem». Jeg er også en av en større, tett søskenflokk på 5, og vi alle er så glade for å ha vokst opp sånn og for at vi har de gode vennskapene vi har med hverandre nå som voksne.

Jeg tar folat, jod og b12. Har tenkt jeg skulle ha begynt med omega 3 også, men glemmer stadig å kjøpe. Så regner jeg med å måtte ta jern etterhvert, for det måtte jeg i mine to forrige svangerskap.

Har vært ekstremt mye kvalm siden ca uke 6, hele dagen. Og sliten. Må helst hvile minst en gang midt på dagen. Men både kvalmen og trøttheten er faktisk litt mindre ille de siste dagene. Med kvalmen har jeg da hatt dårligere matlyst, men fant fort ut at jeg ble helt forferdelig mye mer kvalm av å ikke spise enn å bare spise noe, selv om jeg ikke hadde lyst på noe. Har blitt mye ristet brød med peanøttsmør, syltetøy eller sukker (når jeg er aller mest kvalm, så er sukker på ristet brød det eneste som ikke gjør at jeg brekker meg/spyr av tanken på mat). Ritz-kjeks og smoothies har det også blitt mye av i det siste. Kjenner det hjelper mye mer med litt mat i magen, enn å la være. Så får jeg prøve å spise sunnere når den verste kvalmen er over og matlysten forhåpentligvis kommer tilbake.

Jeg skal bare til jordmor denne gangen (hadde 50/50 de to andre svangerskapene), pga fastlegen er så langt unna nå.

Håper du kjenner du kan snu hele sjokket og tvilen om svangerskapet om til glede veldig snart. De er nok en fin og heldig søskenflokk som skal få bli enda litt større. :joyful::Heartred

Jeg vokste også opp som 1/7 med dine/mine 3 biologiske søsken, 2 ste på hver side. Og det var faktisk veldig fint, krevende til tider men overraskende lite krangling osv.

Jeg ville bare omfavnet det så lenge dere har ressursene til å få ett godt nok liv :-) og er man usikker er det utrolig hva man får til, det forteller iallefall jeg meg som venter tvillinger xD

jeg tok Folat og multivitamin, sluttet på folat etter ultralyd i uke 13+6 da jeg fikk beskjed om at det hadde null å si nå uansett.

jeg skal gå til både lege og jordmor, pluss at jeg følges opp tettere på sykehuset pga tvillingsvangerskap. Har ordinær ul 04.10 men fikk beskjed om at det ville bli ultralyd ca hver fjerde uke etter dette.
Jeg tar rett og slett all oppfølging jeg kan få :-)

masse lykke til, og gratulerer! Å få barn er både stort og fint :Heartred

Back
Topp