Hvis mor blir syk i permisjonen

Gravid med Gravøren!

Elsker forumet
Jeg har en mann som jobber i Nordsjøen . Nå sliter jeg med sykdom og hvis det utvikler seg, så har jeg ikke sjangs til å ta vare på våre 4 barn alene. (Begynner å bli veldig dårlig pga lavt stoffskifte)

Kan han ta sykedager på barna , hvis jeg anses som "barnepasser" som er blitt syk?

Han kan ikke ta over mors permisjon, siden han da må ned i 80% lønn og jeg allerede er i 60% lønnsutbetaling (pga hus og bil lån)

Jeg har en mann som jobber i Nordsjøen . Nå sliter jeg med sykdom og hvis det utvikler seg, så har jeg ikke sjangs til å ta vare på våre 4 barn alene. (Begynner å bli veldig dårlig pga lavt stoffskifte)

Kan han ta sykedager på barna , hvis jeg anses som "barnepasser" som er blitt syk?

Han kan ikke ta over mors permisjon, siden han da må ned i 80% lønn og jeg allerede er i 60% lønnsutbetaling (pga hus og bil lån)
Om du har vært sykemeldt over 14 dager(tror jeg det var) kan du søke om å få tilbake permisjon fordi man trenger andre til å passe barna for seg.

Ei på jobb hos meg måtte ha gubben til å ta over permisjonen sin mens hun selv var sykemeldt da hun ikke klarte å ivareta barna. :/

Sykt barn dager kan brukes ja. Men det er jo kun noen få dager.

Back
Topp