• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold mars 18. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Hvis mannen min ikke VIL

SillyDilly

Forumet er livet
....

Hater Wow[:'(]

Håper det ordner seg for dere!

Er litt sånn her og[:'(]
Men det er ikkje data spel, det er mobilen!!!!!!!!!!!!!!![&:][:'(] TRYKKE TRYKKE *blir gal av lyden*

Jada, trykke på mobilen eg og, men ikkje sååå masse nei[;)] 

ORIGINAL: MsDominO!

hmmm... jeg hadde gitt opp....
etter fem år...
huff..
*trøsteklem*

Sign...jeg hadde nok gitt opp lenge før det var gått 5 år også..
Kan ikke være mye vilje der igården.[:(]
*klem*

Vet det er vanskelig, og har hatt samme problem selv, spilling dag inn og dag ut. Tror han har vanskelig for å se alvoret i det? mange har sagt dette til meg tusen ganger at jeg må si: forholdet eller spillet. Så får de velge selv.

han velger vel deg? og hvis ikke... så sier det vel seg selv.

...

har hvert spill avhenging selv(ao) og d gikk først et lys opp for meg da jeg fant ut at jeg var gravid for snart 3 år siden og da sluttet jeg på dagen.

jeg så ikke da at jeg var avhening av spillet selv om gubben sad gang på gang. men da jeg fikk noe jeg kunne brenne for byttet jeg fokus.

problemet er vel at vi har alle forkjellige ting vi brenner for å vi vet ikke hva d er selv engang.

er ikke umulig at han ikke ser størrelsen på problemet selv, at d bare er noe du bruker mot han.
er du frekk nok kan du jo avbestille internett for 1 mnd takler han ikke d må han bare innse at han e r for hekta på spillet. og da e r legebesøk d neste for og få hjelp til avhengigheten. d er jo tydlig at d går ut over dere som familie og da bør han hvertfall kunne gi Dere en sjans til å finne en løsning med en lege eller noe som kan dømme d faglig

..

Han er nok blitt avhengig, og en avhengighet kan ikke kureres før vedkommende kan erkjenne at han har et problem.

ORIGINAL: SillyDilly

Han spiller faktisk ikke såå mye lenger, men det er hver gang jeg gjør noe annet, og hvis jeg f.eks går i dusjen setter han seg på pcn, hvis jeg sover litt lenger en morra er han på pcn. Han sitter på pcn hele dagen - jobber med det på jobben, og jeg prøver å få han til å forstå at hvis han bare slutter å spille kommer han til å ville finne på ting når han kjeder seg, og gjøre mer sosiale ting! Helt seriøst han tar ALDRI initiativ til å være med venner, bare når jeg ordner det! Jeg er sliten, trist, lei og skjønner virkelig ikke at et fuckings spill kan være så viktig! Jeg burde bety mer for han. Han sier han ikke er avhengig, men ser ikke problemet med at han spiller så nektermå slutte - han tror jeg er ute etter å ødelegge noe for han når jeg ber han om å slutte virker det som[&o] Er så lei nå!

Har selv vært spilleavhengig som yngre, (si fra 14-20), da jeg spilte alt for mye, om natta da alle andre sov, og egentlig alle tider jeg hadde mulighet. Selv når jeg hadde venner på besøk spilte jeg.
Vet ikke egentlig hvordan det gikk over, nå spiller jeg bare sosiale ting som guitar hero eller wii, og da bare sammen med andre som er fysisk til stede. Man vokser over det, tror jeg.

Men om han ikke spiller sååå mye lengre, og drar sin del av lasset, så må det jo begynne å bli bedre? Overraskende at et så banalt spill som wow kan holde noens oppmerksomhet så lenge som fem år.

Hva med å bare gi ham plass i en måned eller så? Ikke si noe om det i det hele tatt, og selv ofre dine sosiale vaner? Se hva som skjer når du ikke sier noe?

edit: forresten ligger det i menns natur å trenge litt space nå og da. Ikke treng etter da, bare gi oss litt rom en kort periode, så kommer vi sterkere tilbake. Det er motsatt av kvinnenatur, så det kan bli friksjon der;)

Her spiller sambo også litt wow.(HATER SPILLET[:@][:@][:@][:@]). Men det går veldig greit, han spiller når eg gjør andre ting.. Også kan det gå noen dager han ikkje spiller i det hele tatt.. Skjønner det må være utrolig vanskelig for deg, syns det er dårlig gjort av han og ikkje møte deg på halv veien.. Du kan jo skrive ett brev/epost til han som han kan lese på jobben. Hvor du beskriver kor utrolig såret og skuffet du ble, og at du vil satse på forholdet og fremtiden deres sammen.. osv..  Kanskje han inseer det da? Huff ikkje lett dette nei.. Men visst ingenting annet funker må du jo gi han ett ultimatum, og kanskje gi han noen dagers pusterom? lykke til [:)] 

ORIGINAL: SillyDilly

ORIGINAL: HomeMade2

har hvert spill avhenging selv(ao) og d gikk først et lys opp for meg da jeg fant ut at jeg var gravid for snart 3 år siden og da sluttet jeg på dagen.

jeg så ikke da at jeg var avhening av spillet selv om gubben sad gang på gang. men da jeg fikk noe jeg kunne brenne for byttet jeg fokus.

problemet er vel at vi har alle forkjellige ting vi brenner for å vi vet ikke hva d er selv engang.

er ikke umulig at han ikke ser størrelsen på problemet selv, at d bare er noe du bruker mot han.
er du frekk nok kan du jo avbestille internett for 1 mnd takler han ikke d må han bare innse at han e r for hekta på spillet. og da e r legebesøk d neste for og få hjelp til avhengigheten. d er jo tydlig at d går ut over dere som familie og da bør han hvertfall kunne gi Dere en sjans til å finne en løsning med en lege eller noe som kan dømme d faglig

Det som er, det er at det er jobben hans som betaler for det så jeg har ingen ting å gjøre med det, i og med at han jobber med data[&o][:(] Ligger i senga å gråter, mens hans sitter i stua - klarer bare ikke mer av det! Problemet mitt er at jeg fikk så mye "kjeft" av han før vi fikk barn om at jeg var så avhengig av han, og han orket ikke være sammen med meg hele tiden (han skulle jo spille) så jeg begynte å drikke, og dra ut - mye ut! Så ble jeg gravid og vi gjorde masse sammen i stede - herlig tid! Så kom Christoffer og litt etter litt sklei ting seg ut - han vil ha "space" og jeg må finne på ting å erstatte han med f.eks dra ut. Dette er vondt, og jeg har hatt en tendens til å drikke meg veeeeldig full! Han syntes jeg er maks slitsom når jeg kommer hjem, og dette har vært en ødeleggende faktor for oss! Jeg har nå sagt at det er slutt med ut på byn å fly hele tiden, drikke seg full osv og heller fokusere på familie i helgene - men han hjelper meg jo ikke her? Jeg føler meg som en dust hele tiden fordi jeg prøver å gjøre andre ting enn å være hjemme! Syntes ikke det er noe koselig her hjemme lenger, føler virkelig at han ALLTID rømmer til datan! [&o]

Mener ikke å støte deg, men hvor er barnet når du flyr på byen og drikker deg veeeldig full og han sitter og spiller? (dine ord, derfor jeg lurte)

...

hva med og avtale spille tid da at du er feksibel at han får spillei fred og at han må holde seg til avtalen slik at derer får tid sammen?

har d hvert et alternativ?

erd andre i familien som kommenterer d med spillingen?
men helt ærlig så tror jeg ikke d hjelp om d e r bare du som "maser" jeg ville bedt han bli med deg å få hjelp er han ikke avhenging har han ikke ting å frykte heler, er jo faktisk bare noe å vinne på d .og erklærer de han frisk så er han d da og da bør han vel kunne han så pass respekt at hna kan inngå komprimis ang spillingen slik at alle i familien er lykkelig

han han er vel såå pass logisk i tankegang at han ser at er ikke familien lykkelig og har samhold er d heler ikke mye familie i lengden. og da må han vuderer om WOw er verdt bare 3-400 kr eller alt han bryr seg om og alle som bryr seg om han. da begynner d å bli dyrt spill.

Back
Topp