Hvis en negl blir ødelagt

Milje

Elsker forumet
Og faller av kommer den på nytt...? blir ikke sånn borte for alltid...? (sikkert dumt spørsmål, men har sett noen som mangler en negl)

Var og badet med gulljenta i stad og når vi kommer opp av bassenget ser jeg at hele neglen på lilletoen er revet bort[:(] (den bittelille neglen da...)

Nå er toa rød og det virker ømt... renset og plastret, er vel ikke så mye annet jeg kan gjøre[8|]

Noen andre som har opplevd det?

Neglen kommer tilbake. Ofte i samme forfatning som den opprinnelige neglen når den var frisk. Hvis ikke neglsengen får mye skade da.
Det kan dog ta tid. som oftest fra 6 -9 mnd.

guttungen klemte fingeren skikkelig hardt i en campingvogndør her i sommer..  etter et par uker dattneglen av...   neglen var fullt vokst ut igjen etter 3 måneder....

ORIGINAL: Lille_frosk

Neglen kommer tilbake. Ofte i samme forfatning som den opprinnelige neglen når den var frisk. Hvis ikke neglsengen får mye skade da.
Det kan dog ta tid. som oftest fra 6 -9 mnd.

ORIGINAL: mamma_23

guttungen klemte fingeren skikkelig hardt i en campingvogndør her i sommer..  etter et par uker dattneglen av...   neglen var fullt vokst ut igjen etter 3 måneder....

Puuuh... Takk for svar[:)] godt og høre at den iallefall kommer tilbake.... tenkte liksom at den var jo så bitteliten og skjør...redd den hadde blitt såpass skadet..men sitter vel kanskje røtter under huden...[;)] 
Ser jo bare så vondt ut nå da...Illrødt der negeln en egentlig skal være.. [&o] Er vel kanskje lurt og ha plaster over til den nye har begynt og gro ut da...

jeg reiv av neglen i fjor sommer, og den kom tilbake![:D] men det er sikkert lurt og rense den!  og bruke sånn steriltkompres (hukser ikke hva det heter), for vanlig plaster kan gro fast der neglen skal være![:-]

Back
Topp