Hvis eldsteungen ikke liker baby navnene?

Ungen blir nok vant til det.
Selv hadde jeg ikke spurt ungen om meningen, bare presentert barnet når det ble født.

Hei Ola, dette er lillesøsteren din. Hun heter Kari.

Han får bare akseptere det vi velger :) Han er 3 år, så han har ikke så mye forslag heller :p

Det går seg til tenker jeg:p Her likte ikke våre eldste navnene vi har valgt i begynnelsen, men etter en stund aksepterte de det og nå synes de at navnene er fine:)

Vi hadde dette problemet i begynnelsen vi fant ikke noen navn jentå vår på 7 år likte. For oss var dette viktige så hun også skal føle hun er inkludert i navn valget. Selv om navn valget ikke var mitt første valg så er eg fornøyd med det og kan leve med det :-)

Er det et forslag hu har komt med eller bare at hu liker det? Kjenner jeg ble nysgjerrig på hva slags navn ei på 7 år foreslår/godkjenner :-D

Ville nok valgt selv uten at han som blir storebror får være med i valget. Vi vil nok holde kjønn ukjent for oss og også hvilke navn det står mellom frem til fødsel når den tid kommer :-D slik som med førstemann.

Her er det vi foreldrene som bestemmer navnet, tenker at hun vender seg til navnet uansett hva vi ender opp med. Skal sies at hun bare kommer til å være 2.5 år til termin, men tror helt ærlig ikke at vi hadde latt henne få være med på å bestemme navnet selv om hun var 8-10 år eller eldre selv om hun selvfølgelig hadde fått lov til å komme med forslag :)

Det ville jeg nok ikke tatt hensyn til.. akkurat som mine foreldre ikke tok hensyn til at jeg gråt store krokodilletårer da min lillebror fikk sitt navn :joyful:

Jeg har bror som ikke kom ut av barneromet sitt under navnefest til lillebror - for mamma var ikke enig med å lillebror skulle hete det samme og papegøyen i barna tv-en :laughing025

Barna har ikke altid realistiske kraver - men selvfølgelig er det bedre når de liker navnet, men jeg synes ikke de skulle påvirke valget av navn

Hadde ikke tenkt på det i det hele tatt.
Husker da jeg jobbet i barnehage og en av ungene der hadde fått frie tøyler til å velge navn på søsken, og foreldrene brukte tid på å overtale storesøsken til å velge navnet foreldrene ville ha, da ble jeg litt matt. Som foreldre kan man bestemme. Uten å involvere søsken i absolutt alt.

Tenker at om vår får søsken så er det koselig, men akkurat navnet er det jeg og pappaen som bestemmer.

Nei det valget må jeg og pappaen ta. Hun hadde aldri vært enig med mine forslag uansett og kommer bare med navn som er heelt ute på jordet :P

Tror ikke hun på 2 år bryr seg så mye, men hun på 13 vil sikkert si noe. Men det er uansett de voksnes avgjørelse, så det bestemmer vi :)

Vår eldste sønn fikk siste ordet da vi fant navn til vår yngste. Det sto mellom to-tre navn, og eldstemann fikk velge. Han elsket det navnet fra han hørte det første gang, og det var helt klart at det måtte bli det.

Min sønn på 11 ville at lillebror i magen skulle hete Pikachu... [emoji23] Han likte ikke navnet vi har valgt ( etter min oldefar) men har etterhvert vendt seg til det ;)

Back
Topp