Hvis du skulle kjøpt deg ny sofa nå, hva ville du valgt?

MrsReaff

Forelsket i forumet
3+2 eller bue/hjørnet med eller uten sjeselong? skinn eller stoff? og evt farge?

Skal kjøpe ny sofa og aner ikke hva vi skal velge Det som er viktig er at den er mørk(kan ikke ha hvit eller lyst pga ungene) den må ha sitteplass til minst 5 og den må være myk og god å sitte i.. Den må også koste maks 14000 men helst nærmere 10..

huff vet at dette er et luksusproblem men... jeg har ikke så lett for å bestemme meg.

Vi kjøpte sofa i januar. Svart, skinn, vinkel m/ sjeselong, plass til 8-10, kostet 9000 og heter Capizzi

MrsReaff skrev:
3+2 eller bue/hjørnet med eller uten sjeselong? skinn eller stoff? og evt farge?

Skal kjøpe ny sofa og aner ikke hva vi skal velge Det som er viktig er at den er mørk(kan ikke ha hvit eller lyst pga ungene) den må ha sitteplass til minst 5 og den må være myk og god å sitte i.. Den må også koste maks 14000 men helst nærmere 10..

huff vet at dette er et luksusproblem men... jeg har ikke så lett for å bestemme meg.

Jeg ELSKER min grå ektorp fra IKEA! :D

hvis vi skulle byttet ut vinkel sofaen vi har nå, så ville jeg valgt 3+2 ektorp :) syns de er kjempe fine + att de er praktiske med tanke på att man kan ta av trekket og vaske det + att man kan fornye sofaen ganske rimelig om man vil ha ett nytt trekk :)

Hadde iallefall kjøpt skinnsofa om du har små barn! :) Mange fiiine rundt omkring. :)

vi kjøpte vår danskdesignede på skeidar. 
Den er sånn byggselv opplegg, og med 3+2/sjesselongsak soffa, som er formet som en L, og inkludert 2 stk hodestøter. og i valgfri stoff/farge, valge vi en brun, som er behageliglys brun. 
Sofaen var på kampanje, og kom på ca 8-9000. koster 9-11 000 til vanlig.
http://www.skeidar.no/skeidar.portal?_nfpb=true&_windowLabel=portlet_Varekatalog_2&portlet_Varekatalog_2_actionOverride=%2Fportlets%2FvareKatalog%2FupdateMainProduct&portlet_Varekatalog_2page_id=2&portlet_Varekatalog_2product_id=47846&_pageLabel=page_varekatalog
Slik ser den ut, vi har hatt den i 2-3 mnd, og er fonøyd. har impregnert den, pga gris og kommende baby :)
faktisk samme oppsett som den er på bilde, bare feil vinklet.

Hjørnet sofa med sjeselong i mørkt grått stoff. Det er VELDIG mye mer praktisk med skinn når man har små barn, men verken jeg eller min mann liker skinnsofaer, så det utgår for oss. Men liker du skinn bør du gå for det! Så slipper du å handle møbelrens støtt og stadig...

Vi har to gigantiske sofaer på 2,40 m hver og det er vanskelig å ommøblere pga størrelsen på de. Så jeg hadde gjerne byttet i en mindre, mer fleksibel og praktisk løsning som passet inn i stua vår. 

Jeg har funnet meg ny sofa. 3 seter med 2 sjeselonger. Karlstad modulsofa i Isunda Grå på Ikea. Den får man jo kjøpt ekstra trekk til også.

Da vi kjøpte sofa i fjor, stod det mellom skinnsofa eller stoff.... og det blei stoff.
Den er kjempe god å sitte i, STOOOR plass, fin å se på..... men lurer på åssen den hadde vært i skinn. Kan tenke det blir litt klamt... men ett pluss er jo at det er enklere å vaske, hvis man søler. Vi har hatt tilgang til rensemaskin, så det har vært topp........ men nå venter vi en liten en.. så lurer på hvordan det skal gå!? Kanskje man må bytte ut med en skinnsofa!? Hmmm..

Dette er vår sofa :)   Sting Hjørnesofa fra Skeidar.
Ser den er blitt betraktelig billigere også i forhold til da vi kjøpte den.
Vi gav 12 000,- nå er den satt ned til  9 995,-

Vi kikker på sofa vi og :) Sambo har lyst på denne

Jeg har lyst på 3 + 2 grå ektorp

Ville uansett kjøpt stoffsofa, hater skinnsofaer. Kaldt på vinteren og klamt på sommeren, nei takk.

Vi skal snart kjøpe sofa også:)

kommer mest sannsynlig til å kjøpe mørk sofa i skinn fordi det er viktig for meg at barnet(a) skal få være i møbene, spise på stua av og til osv (barnevennlig)

og mest sannsynlig 3+2 for da er det flere muligheter for plassering osv om vi vi flytte om, skal flytte et annet sted osv.:)

Ønske: 3+2seter +lenestol og puff i lys grå eller stripete hvit og lys grå stoff

Praktisk: 3+2seter +lenestol og puff i grå/mørk grå stoff

Sjakkruta skrev:
Vi kjøpte sofa i januar. Svart, skinn, vinkel m/ sjeselong, plass til 8-10, kostet 9000 og heter Capizzi

Hvor kjøpte dere den og var den grei sofa/god?

Vi er selv på sofa jakt og vi skal flytte løpet av neste mndmen klarer ikkje å besteme oss heller. Eg har finne en men han gubben var ikkje heilt enigså vi er forts på jakt så følger med her.

jeg ville kjøpt den som jeg har nå.
kjøpte den i januar.

Stoff
grå-svart
hjørne
med sjeselong

Vi skal kjøpe sofa nå og kommer til å gå for en litt lang med en liten utstikker (sjeselong). Dette fordi det er det som passer til leiligheten vår. Ellers synes jeg ofte hjørnesofa er veldig praktisk..

MEN, mitt beste tips; KJØP SOFA MED FASTE PUTER (som sitter fast liksom)!!!! På sofaen vi har hatt til nå gjør jeg ikke annet enn å riste putene HELE DAGEN!! Og det er en Bolia sofa til over 30 000 !!

Vi har en hvit stoff sofa (hjørne) fra ektorp. Ingen problem mtp på barn, her spiser vi ikke i sofaen og vasker hender etter maten. Vasker stoffene om nødvendig..

Kunne aldri valgt et interiør kun fordi det skal være praktisk i forhold til barna, jeg velger det jeg synes er fint. Og svart skinnsofa kommer ALDRI inn hos oss ;)

Vi kjøpte denne i våres, og jeg ELSKER den!!!!
Det er Living 500 fra Bohus.

Jeg ville valgt hjørne med sjeselong om det passer til stua deres;) Stoff farge brun

Kjøpte oss en 4 seters Howard i sommer. Svakt buet i fasongen.
Dunpunter som må ristes til tider, men man sitter best i dunputer :)

Nydelig klassisk sofa, og den er fantastisk som en kosesofa.
Berede puter, og god plass!

Vi skal ha ørelappstol til...og en krakk.

Back
Topp