Hvis du leser dette MÅ du svare!



Phibonacci skrev:


blåkanin skrev:
Vi har vært ute og gått tur i mørket nå. Kaldt og helt stjerneklart! Så vi sitter her med røde roser i kinnene alle tre :) Må få i mini litt kvelds nå, også i seng. Etter det skal jeg kose meg med jakten på kjærligheten :D


Av og til savner jeg norsk tv, men de har mange av de samme seriene på svensk. Er bare ikke helt det samme... ;) "bonde söker fru" mener jeg det heter her ;)


Bor du så langt fra grensa at du ikke får norske tvkanaler? Forstår at svenske reality-programmer ikke har samme sjarmen som norske.. 

Blir dramatiske valg i jakten på kjærligheten neste uke :D 
 
Sitter og trykker litt forsiktig rundt på magen. Den kjennes så annerledes ut. Rart.... men fantastisk :) Gleder meg til å kjenne spark og dytt fra mini :)
 
Vært hjemme fra jobb i dag grunnet reaksjon på medisiner.
Har ikke gjort så mye fornuftig, men litt husarbeid har jeg da fått unna.

Nå smakte jeg akkurat på den nye julebrunosten.
Men; jeg synes den vanlige er bedre jeg altså!!!!!
 


babymama81 skrev:
Vært hjemme fra jobb i dag grunnet reaksjon på medisiner.
Har ikke gjort så mye fornuftig, men litt husarbeid har jeg da fått unna.

Nå smakte jeg akkurat på den nye julebrunosten.
Men; jeg synes den vanlige er bedre jeg altså!!!!!


Julebrunost? huffda.. tror jeg skal holde meg unna, jeg er ikke så veldig fan av vanlig brunost engang jeg.. det kladder så voldsomt i ganen.. 

Har smakt brunost med kardemomme, den var faktisk god da :D
 


blåkanin skrev:


Phibonacci skrev:


blåkanin skrev:
Vi har vært ute og gått tur i mørket nå. Kaldt og helt stjerneklart! Så vi sitter her med røde roser i kinnene alle tre :) Må få i mini litt kvelds nå, også i seng. Etter det skal jeg kose meg med jakten på kjærligheten :D


Av og til savner jeg norsk tv, men de har mange av de samme seriene på svensk. Er bare ikke helt det samme... ;) "bonde söker fru" mener jeg det heter her ;)


Bor du så langt fra grensa at du ikke får norske tvkanaler? Forstår at svenske reality-programmer ikke har samme sjarmen som norske.. 

Blir dramatiske valg i jakten på kjærligheten neste uke :D 

Har parabol. Hadde vi hatt kabel, kunne vi fått inn de norske kanalene, men går for tiden ikke på parabol :-/ Men har norsk radio :)
 


Phibonacci skrev:


blåkanin skrev:


Phibonacci skrev:


blåkanin skrev:
Vi har vært ute og gått tur i mørket nå. Kaldt og helt stjerneklart! Så vi sitter her med røde roser i kinnene alle tre :) Må få i mini litt kvelds nå, også i seng. Etter det skal jeg kose meg med jakten på kjærligheten :D


Av og til savner jeg norsk tv, men de har mange av de samme seriene på svensk. Er bare ikke helt det samme... ;) "bonde söker fru" mener jeg det heter her ;)


Bor du så langt fra grensa at du ikke får norske tvkanaler? Forstår at svenske reality-programmer ikke har samme sjarmen som norske.. 

Blir dramatiske valg i jakten på kjærligheten neste uke :D 

Har parabol. Hadde vi hatt kabel, kunne vi fått inn de norske kanalene, men går for tiden ikke på parabol :-/ Men har norsk radio :)


Så kjedelig da.. Du må passe på at mini får oppleve norsk tv også sånn etterhvert :D Så ikke du ender opp med en liten svensktalende unge ;)
 


blåkanin skrev:

Så kjedelig da.. Du må passe på at mini får oppleve norsk tv også sånn etterhvert :D Så ikke du ender opp med en liten svensktalende unge ;)


Hehe. Siden vi begge er norske og all familie er norske (og vi bor  nær grensa), så kommer de nok til å snakke norsk hjemme, svensk i barnehge/skole, og så får vi satse på tegnefilmer på engelsk ;) Ene fetteren og kusinen snakker engelsk hjemme da de er halvt amerikanske :) Så kan jo være greit å være kjent med lyden av uttalen om ikke annet :) Men de kommer nok til å skrive svensk... hehe
 


Phibonacci skrev:


blåkanin skrev:

Så kjedelig da.. Du må passe på at mini får oppleve norsk tv også sånn etterhvert :D Så ikke du ender opp med en liten svensktalende unge ;)


Hehe. Siden vi begge er norske og all familie er norske (og vi bor  nær grensa), så kommer de nok til å snakke norsk hjemme, svensk i barnehge/skole, og så får vi satse på tegnefilmer på engelsk ;) Ene fetteren og kusinen snakker engelsk hjemme da de er halvt amerikanske :) Så kan jo være greit å være kjent med lyden av uttalen om ikke annet :) Men de kommer nok til å skrive svensk... hehe


Så dere bor permanent i Sverige altså? :) Ingen planer om å flytte tilbake over grensa igjen med det første..? Da er det jo greit at svensk kommer inn tidlig også..

Norsk vs svensk er jo i utgangspunktet ikke så mye større forskjeller enn to (litt ulike) norske dialekter da.. Hjemme hos oss snakker min mann og jeg ulike dialekter, så mini får noe av mitt og noe av pappas.. Hjelper ikke på at vi bor en plass hvor ingen av oss er fra heller :D Så i barnehagen snakker de enda litt annen dialekt ;)
 
Hjemme hos oss er vi en nordlending og en trønder....iom at jeg er sistnevnte satser jeg på at lillegutt også blir trønder, hihi ;)
 


MittAndre <3 skrev:
Hjemme hos oss er vi en nordlending og en trønder....iom at jeg er sistnevnte satser jeg på at lillegutt også blir trønder, hihi ;)


Dere bor jo i Trøndelag også? Så sjansen for trønder-dialekt på barna er vel heller stor..? ;)
 
Jeg liker jo denne tråden, så jeg dytter den fram i lyset igjen :D

I natt må jeg tydeligvis ha drømt noe.. mannen min sa at jeg på et tidspunkt hadde sittet oppe i senga og "tafset" på låret hans. Da han spurte hva jeg drev med svarte jeg "Jeg skal bare finne de løse delene". Så har det visst gått opp for meg at det var noe feil med dette, så jeg la meg ned og sov videre. Mannen lå derimot våken noen minutter og synes det hele var litt merkelig :D Jeg hadde fortrengt dette da jeg våknet, men da han nevnte at jeg hadde gjort rare ting i natt så husket jeg at dette faktisk har skjedd..

Andre som gjør rare ting i søvne? :D
 
14 uker i dag!!
 


once more skrev:
14 uker i dag!!



HURRA!! :)
 
16 uker idag! Dadamtidam! :o)
 
Også tror jeg det blir flatebiff av svin, poteter og rotmos til middag idag, for det fikk jeg skikkelig lyst på akkurat nå! Mmmm...
 


blåkanin skrev:


once more skrev:
14 uker i dag!!



HURRA!! :)

Takk!! Og jeg har bursdag i dag! Men har blitt gammel da :P
 
Min nye dille.....klementiner!. Ikke det værste man kan trykke i seg antar jeg.

Ellers så har jeg nå vært på dialogmøte med jobben og bedrifthelsetjenesten. Gikk heldigvis bra. Varte bare i 5 min for det er ikke noe de kan tilrettelegge så lenge lege og gynekolog mener jeg skal være 100% sykemeldt :)

Fikk henvisning fra lege til fysioterapaut fordi jeg har smerte i rygg, hofte. Ikke sikker på om det er bekkenløsning eller låsning eller noe annet, men vondt er det og vanskelig å bevege seg er det også. Har fått time hos en veldig flink en her ute som jeg bor, på mandag, så får se hva han sier da.

Har ellers nedtelling til ordinær UL den 30 nov. Gleder meg sånn til å se lille huleboer igjen. Denne gangen skal min mor også være med (i tilegg til min mann). Hun har aldri sett en UL før, de hadde ikke slikt da hun fikk barn, så hun gleder seg sikkelig.
 


once more skrev:


blåkanin skrev:


once more skrev:
14 uker i dag!!



HURRA!! :)

Takk!! Og jeg har bursdag i dag! Men har blitt gammel da :P


Gratulerer med dagen!
 


blåkanin skrev:


MittAndre <3 skrev:
Hjemme hos oss er vi en nordlending og en trønder....iom at jeg er sistnevnte satser jeg på at lillegutt også blir trønder, hihi ;)


Dere bor jo i Trøndelag også? Så sjansen for trønder-dialekt på barna er vel heller stor..? ;)

Det stemmer, mohahahhahahhaha!!!!!!!!!!!!!!! ;-)
 


blåkanin skrev:
Jeg liker jo denne tråden, så jeg dytter den fram i lyset igjen :D

I natt må jeg tydeligvis ha drømt noe.. mannen min sa at jeg på et tidspunkt hadde sittet oppe i senga og "tafset" på låret hans. Da han spurte hva jeg drev med svarte jeg "Jeg skal bare finne de løse delene". Så har det visst gått opp for meg at det var noe feil med dette, så jeg la meg ned og sov videre. Mannen lå derimot våken noen minutter og synes det hele var litt merkelig :D Jeg hadde fortrengt dette da jeg våknet, men da han nevnte at jeg hadde gjort rare ting i natt så husket jeg at dette faktisk har skjedd..

Andre som gjør rare ting i søvne? :D

Hahahhahahha, fantastisk!!! skal bare finne de løse delene, jeg ler meg ihjel!!!!!!!!!!!! Herlig!!! Jeg har ingen sånne morsomme historier, men jeg drømmer veldig mye rart om dagen ja...i natt drømte jeg at jeg lå og kavet i elva ved hytta vår med masse klær og store støvler...det var kanskje ikke så koselig som å lete etter løse deler langs låret på mannen, men det var en ganske så virkelig drømt! Hahhahah ;)
 
Back
Topp