Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Hvis du kunne velge; Vaginal fødsel eller keisersnitt igjen?
Vaginal, helt klart! Har vært oppegående fra første stund, om enn litt øm nedentil.. Etter keisersnitt var det verre. Mye mer smerte og begrenset med hva man kan/klarer etterpå. Så håper virkelig nestemann kommer vaginalt!
Vaginal, uten tvil! Mye sprekere etterpå. Øm og mør nedentil ja, men det er mye bedre enn følelsen av å ikke henge sammen på midten. Mindre behov for smertestillende og mye mer mobil fra første stund
Vaginalt uten tvil selv om den ene av de to vaginale fødselen jeg har hatt ikke gikk etter boka. Det er i utgangspunktet mye mindre risiko med vaginal fødsel, mor er i bedre form etter fødsel og det er best for barnet å fødes vaginalt. Melkeproduksjonen kommer også raskere i gang.
Hadde valgt vaginal, har hatt KS for tre uker siden snart og kroppen merker det enda. Er nesten litt sånn at jeg er redd det blir KS igjen hvis vi får flere barn...pga alt styret etterpå, ikke selve operasjonen.
Uten tvil vaginalt, av samme årsaker som nevnes av flere over her. Jeg hadde katastrofesnitt og selv om selve opplevelsen ikke oppleves så dramatisk (var heeelt ok å bli lagt i narkose og få sove litt ), så var tiden etterpå veldig tung. Etter vaginal fødsel følte jeg meg ganske sprek en ukes tid etter fødsel, etter keisersnittet tok det flere måneder.
Kun hatt hastesnitt, men håper veldig på vaginal med lillebror av grunnene nevnt over. Selve snittet var greit (dog situasjonen føltes traumatisk), men tiden etterpå er en annen historie. Rakk komme meg skikkelig på de 50 dagene hun var innlagt før hjemreise, men tok 5-6 uker før ting føltes OK.
Vaginalt. Uten tvil. Selv med epidural som lammet ene siden og ikke virket på andre og sikkert 100 andre ting.
Jeg var så hinsides dårlig etter mitt KS, og det endte med tidenes fødselsdepresjon..
Fødte vaginalt med nr 2, og var raskt oppe og i god form og hadde en flott tid etter fødsel.
Etter en tøff vaginal fødsel med påfølgende fødselsdepresjon og PTSD samt store smerter/ brudd i bekkenet i et år- Så jeg tenker keisersnitt med «bare» 6 uker rekonvalesens er mye bedre.
Har kun tatt ks, så har ikke noe å sammenligne med. Men var oppe og gikk samme dag og smertene var helt ok. Eneste var det kom litt brått på og jeg ikke fikk henne opp på brystet etterpå.