Hvis du kunne velge selv..

*Huldra*

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Ville du valgt termin en annen dato/måned? Er jo flere her som er litt "bekymret" ang julaften og fødsel og sånt.

Jeg selv har egentlig alltid ønsket meg et nov/des-barn. Synes det virker så koselig med en nyfødt rett rundt jul :) har en i august og en i mars før, og er selv født på høsten, så det blir artig å prøve vinterbarn :p men om jeg skal ha flere så tenker jeg mai, mest pga bhgplass og permisjon :)

Sent from my iPad using BV Forum

Ønsket er vell at lille kommer litt på overtid, større sjanser nå når termin er flyttet fra 22 til 29. Desember. Vil helst at h*n ikke skal måtte gå på skole med trinnet under, de er tross alt 5,5 år når de begynner på skolen født så sent, veldig mange er ikke klare for skole når den tid kommer. Barnet får selvsagt komme når det vil, det kan vi ikke bestemme, men å ønske er jo lov. Kommende onkel er desemberbarn og ble holdt tilbake ett trinn, vet jeg modnet fort, men trenger ikke å være at barnet arver min side der :p

Nei det er helt perfekt :) vi er en familie som flertallet er født sent på året :) så føler det er litt ment to be ❤️ er fordeler å ulemper med alle årstider. Men jeg er veldig glad i desember mnd og er selv født i november. Elsker alt som har med jul å gjør og gleder meg til å kanskje ha en liten julegave å kose meg med i år ❤️

Desember 2014

Bruker App

Nei syns d blir flott med en liten desemberbaby :)

Sent from my iPad using BV Forum

Blir fint med vinterbarn, bare håper han ikke kommer på julaften. Vil gjerne han skal ha sin dag som bare er hans :)

Må innrømme at jeg bekymret meg litt i starten for hvordan det skulle bli for lille å bli født så sent på året. Tenkte på om han kom til å henge etter på skolen, hvordan det blir å ha bursdag sist og så nær julaften, få moped og billappen sist, osv. Men de tankene forsvant ganske fort, og de jeg kjenner med bursdag i desember sier det går helt fint. Men vi kommer til å være opptatt av at han skal få egne bursdagspresanger og slik uansett i begynnelsen iallefall. Og så er det egentlig ganske optimalt å gå høygravid når det ikke er så varmt som nå. :p Og han blir bare 16 og 18 en gang i livet. (Med tanke på moped og bil eventuelt.) Så nå ville jeg egentlig ikke byttet. Men han kan godt komme litt før jul, så vi kan få en familiejul hjemme håper jeg. :) Og så passer det fint at han begynner i barnehage når han er 1,5 år, siden jeg uansett hadde ønsker om å ha barnet hjemme litt lengre enn et år. :)

For meg spilte der ingen rolle når barnet skulle komme, men synest det er veeeldig koselig å få et desemberbarn! :) Jeg elsker desember og synest det er den finese måneden i året :) Har selv bursdag i desember og var nesten et år yngre enn de jeg gikk på skole med, men det var ikke noe problem og jeg gikk ut som en av de beste i klassen, så akkurat det bekymrer jeg meg ikke for :)

Har en som er født i juni og så liksom for meg at neste da kom i desember.. må jo være jevnt. *ler* :D

Nei, det spiller ingen rolle! Er bare superglad for å endelig få en til :)

Her spiller det og liten rolle men siden me begynte prøvinga i august hadde eg håpa på et vårbarn men viste det ville ta tid slik som ho andre ;-) da testen ble negativ for novemberbarn var det litt slik at eg ville vente.. så eg tenkte ikke på det så mye neste prøvemnd. Og der klaffa det ;-) SÅ nå e eg bare glad eg har en i magen :-) sist kom i november så passer bra med en i desmber da passer alt av utstyr :-P hehe
Ang jul hadde eg mye i tankene mest fordi eg vil at den skal få egen bursdag og så tenker egbat det er en stressende tid hvor familie ikke har tid til bursdagsfeiring :-/ men eg trur det går seg til når den tid kjem ;-) har en del søskenbarn 26-27- 29 des. trur dei klarer seg fint i juletida :-) overtid for meg er 25.des. så muligheten er der ;-)
Men som sagt spiller ingen rolle.. føsel og tida framover er mye viktigere enn jul ;-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Egentlig kunne jeg tenk meg når som helst ellers på året. Det har ikke bare med at barnet blir minst på skolen men vi har 2 født i slutten av november.
Vi ønsket i utgangspunktet et vårbarn og vi ble gravid med termin 10 mars 2014. Perfekt :) Dessverre mista vi spira vår. Ble gravid på nytt etter noen mndr med termin 1 juli 2014. Perfekt det og :)
Dessverre klarte ikke den heller holde seg fast. Så ble jeg nok en gang gravid med termin 14 november. Den spira slapp veldig veldig tidlig. Rakk bare få positiv test i 3 dager.
Så endte vi opp i desember. Den eneste mnd i året vi skulle unngå. Men når vi sto i det klarte vi ikke la være å legge inn aksjer i midten av mars. Så var det desemberspira som skulle klare holde seg fast :)
Når det først ble sånn det ble kunne jeg ikke tenkt meg noe annet enn en desemberbaby ♡♡

♡ Venter en overraskelse 4 Desember 2014 ♡

Taster på appen :)

I vår familie har vi bursdag fra september til februar. Er tydligvis bare sånn det er. Og når den er født har ikke noe å si for meg. Værre med ungen når den blir 18 år. Med ei uke på overti kan det bli et nyttårsbarn. Men jeg håper på at hun ær klar før termin. Hvis hu er som mor si så går den nok bra. ;)

Venter på årets Julegave<3

Bryr meg ikke om at han kommer i desember, men selve juleaften er veldig hellig for meg, og vil iallfall være det i år når lillemann endelig er kommet, noe vi har venter mange år på.. Har vært tøft de siste 3 juleaftene, da vi begge har følt at noe manglet❤️ så håper jeg er ute av sykehuset før juleaften :)

Har et etterlengtet lite ivf mirakel i magen, etter 3år's prøving <3 Termin 11 des :)

Spiller ingen rolle for meg når på året den kommer.
Men for å si det slik. Vi har jevnet oss ut da.. Storesøster i september, lillebror i oktober, jeg i november, den lille i desember, og gubben i januar :P Så her er vi som perler på en snor :P

Jeg har allerede et desemberbarn, og for oss var advent og den første jula med baby i hus helt magisk. Gleder meg til å oppleve det på nytt. For barnet sin del (slippe å vente på at man fyller år etter alle andre jevnaldrende), så hadde det vært ideelt med fødselsdato i første halvår + sikret barnehageplass ;)

Er egentlig ikke så farlig, men kunne jeg valgt heelt fritt ville jeg valgt mars/april :) Da hadde vi vært inne å kosa oss de første ukene, før vi kunne tatt med vogna ut å gått masse turer uten mye snø og is :) Kommende storebror er født i februar, og det og syns jeg var veldig greit :) Og nå syns jeg det blir veldig koselig med en bitteliten bebis i jula :)

Vår lille nye venn er velkommen uansett dag:-) Men håper selvfølgelig å slippe julaften sjøl om jeg har termin da... I forhold til tid på året tenker jeg at det er perfekt:-)

Etter de to andre fødslene har jeg vært så til de grader inni en boble de første to månedene, for ikke å snakke om fysisk ubehag. Tenkte sist at mai var perfekt - ut og trille den nyfødte i vårsol, kose seg og være sosial. Men nå tenker jeg at det kanskje bare er deilig at det er inne-kose-tid de første månedene, og når våren kommer er jeg på vei ut av bobla:-):-)

Hvis jeg kunne valgt ville jeg valgt mellom april og juni :) Vi prøvde å sikte på april-juni 2013, men så kom jo aldri eggløsningene :P Er glad uansett jeg, blir bra med barn i desember også :)

Jeg gleder meg til å få en desemberbaby:) liker så godt desember, kaldt og mørkt ute og varmt og koselig med julepynt inne. Adventskalender og mange fine dager med familie og venner:) god mat, småkaker overalt, juletre, god lukt i huset, folk er glade, hest og slede på fjellet, snø. Elsker desember måned jeg, er nok den måneden med mest stemning i hele året :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg kunne tenkt meg ett junibarn.
Ellers gjør det meg ikke noe å føde tre uker før termin, så det hadde blitt midt i nov ;)

Back
Topp