Hvis du kunne velge - hvordan ønsker du deg fødselen?

Snile

Forumet er livet
Septemberbarna 2019
Her ser drømmescenariet sånn ut:
Ting begynner å skje natt til en hverdag, og blir timet perfekt, sånn at vi kan levere ungene på vei hjem fra barnehagen. Fødselen går fort og greit uten komplikasjoner, og vi kan reise hjem samme kveld:-)

Så kan svigers hente i barnehagen, men slippe å ha barna om natta - for det har vi aldri gjort før. Og begge svigers jobber fullt, og vi har ikke flere alternstiver til barnevakt. Syns dette er litt spennede... Vil så gjerne slippe en situasjon der ingen kan passe, og mannen må bli igjen hjemme mens jeg reiser på føden...

Her ser drømmescenariet sånn ut:
Ting begynner å skje natt til en hverdag, og blir timet perfekt, sånn at vi kan levere ungene på vei hjem fra barnehagen. Fødselen går fort og greit uten komplikasjoner, og vi kan reise hjem samme kveld:)

Så kan svigers hente i barnehagen, men slippe å ha barna om natta - for det har vi aldri gjort før. Og begge svigers jobber fullt, og vi har ikke flere alternstiver til barnevakt. Syns dette er litt spennede... Vil så gjerne slippe en situasjon der ingen kan passe, og mannen må bli igjen hjemme mens jeg reiser på føden...
Mente selvfølgelig...."levere ungene i barnehagen på vei til føden..." Skjønner ikke helt hva som skjedde der:-)

Jeg håper ting setter i gang på nyttårsaften eller 1.januar. Da har ungene til samboeren min vært hos oss hele jula (frem til 29.desember), og jeg har fått noen dager på å ta det helt med ro uten besøk og mas før fødselen setter i gang. Da slipper både jeg å bekymre meg for om sambo føler han må hjem til ungene, og samboeren min kan roe ned og føle det er greit at det bare er oss to.

Jeg håper fødselen går fint sånn at vi skal være på barselhotellet et par netter før vi reiser hjem.

Dette handler mye om guttene til samboeren min det her, men jeg håper det ordner seg sånn at de kan være hos mamman sin frem til 10.januar. Alternativet er at vi har dem fra 4.-26.januar fordi hun skal på ferie i 2 uker.. Jeg har aldri blitt mamma før, og ønsker meg så gjerne å få være i en boble alene med samboeren min og babyen de første dagene.. Ungene hans er 4 og 5 og krever veldig mye om dagen. Vil bare bli litt kjent med babyen min før jeg plutselig er 3 barns mor.. Mulig jeg er skikkelig ego, men det er noe jeg bekymrer meg mye for :-( Jeg har seriøst aldri holdt i et spedbarn, og vil bare ha ro rundt meg de første dagene...

Starte på natta mens mannen er hjemme, eller iløpet av en helg. Helst før jul, slik at han kan være hjemme med meg minst 1 uke. Håper på en kjapp (ikke styrtfødsel) og ukomplisert fødsel hvor jeg kan duppe litt, evt. føde i badekar. Har fått forlenger barselsopphold hvis jeg skulle trenge det, men om vi trenger det når alt er ferdig er en annen sak, vi får se :)

Ønsker at fødselen skal starte NÅ! Hehe :) Men hadde vært veldig greit hvis fødselen starter om natta, slik at vi kan kjøre storebror i barnehagen på tur til føden på morgenen. At jeg har en jevn og fin fremgang, kan bruke badekar som smertelindring og eventuelt føde i vann. Ungen er ute slik at mannen rekker å hente storebror i barnehagen. Så kan de dra ut og spise og kjøpe en liten ting fra storebror til lillesøster før de kommer på besøk. Når de kommer på besøk får storebror gave fra lillesøster og lillesøster gave fra storebror :) Når storebror er sliten drar han og pappaen hjem for å sove, mens jeg og vesla sover ei natt på sjukehuset. Dagen etter kommer mannen og storebror å henter oss, og vi drar hjem sammen, hele familien :) Kan gjerne skje så fort som mulig, og helst sånn at vi er hjemme igjen før jul :) Men med overtid og igangsettelse sist så har jeg ikke helt trua gitt.

Ønsker at fødselen skal starte NÅ! Hehe :) Men hadde vært veldig greit hvis fødselen starter om natta, slik at vi kan kjøre storebror i barnehagen på tur til føden på morgenen. At jeg har en jevn og fin fremgang, kan bruke badekar som smertelindring og eventuelt føde i vann. Ungen er ute slik at mannen rekker å hente storebror i barnehagen. Så kan de dra ut og spise og kjøpe en liten ting fra storebror til lillesøster før de kommer på besøk. Når de kommer på besøk får storebror gave fra lillesøster og lillesøster gave fra storebror :) Når storebror er sliten drar han og pappaen hjem for å sove, mens jeg og vesla sover ei natt på sjukehuset. Dagen etter kommer mannen og storebror å henter oss, og vi drar hjem sammen, hele familien :) Kan gjerne skje så fort som mulig, og helst sånn at vi er hjemme igjen før jul :) Men med overtid og igangsettelse sist så har jeg ikke helt trua gitt.
Som å høre mine tanker:-):-) Mannen mener forresten også at det godt kan skje i overimorgen, for da kan han gå direkte fra to uker omsorgsperm og over i juleferie:-) Haha:-)

Jeg håper ting setter i gang på nyttårsaften eller 1.januar. Da har ungene til samboeren min vært hos oss hele jula (frem til 29.desember), og jeg har fått noen dager på å ta det helt med ro uten besøk og mas før fødselen setter i gang. Da slipper både jeg å bekymre meg for om sambo føler han må hjem til ungene, og samboeren min kan roe ned og føle det er greit at det bare er oss to.

Jeg håper fødselen går fint sånn at vi skal være på barselhotellet et par netter før vi reiser hjem.

Dette handler mye om guttene til samboeren min det her, men jeg håper det ordner seg sånn at de kan være hos mamman sin frem til 10.januar. Alternativet er at vi har dem fra 4.-26.januar fordi hun skal på ferie i 2 uker.. Jeg har aldri blitt mamma før, og ønsker meg så gjerne å få være i en boble alene med samboeren min og babyen de første dagene.. Ungene hans er 4 og 5 og krever veldig mye om dagen. Vil bare bli litt kjent med babyen min før jeg plutselig er 3 barns mor.. Mulig jeg er skikkelig ego, men det er noe jeg bekymrer meg mye for :-( Jeg har seriøst aldri holdt i et spedbarn, og vil bare ha ro rundt meg de første dagene...
Syns ikke du er ego:-) Skjønner det veldig godt! Hadde nok også hatt skrikende behov for aleinetid med mannen og baby :-)

At det setter i gang på natten i ei helg, det tar seg opp litt etter litt. Turen til føden som er 45 min i bil blir ikke for ille. Alle som skal være med kommer med. Man kommer inn på føden, blir registert og er i fødsel. Man klarer å jobbe med riene og ting går ganske fortøpende og blir inntenst, etter 3-4 timer er man klar for å presse. Å vips man har babyen etter noen pressrier. Man får være på sykehuset minimum 3 dager, amminga får en grei start og sambo får være der så mye han vil :)

Håper dette skjer før jul å vi kan få være hjemme på julaften :)

At det setter i gang på natten i ei helg, det tar seg opp litt etter litt. Turen til føden som er 45 min i bil blir ikke for ille. Alle som skal være med kommer med. Man kommer inn på føden, blir registert og er i fødsel. Man klarer å jobbe med riene og ting går ganske fortøpende og blir inntenst, etter 3-4 timer er man klar for å presse. Å vips man har babyen etter noen pressrier. Man får være på sykehuset minimum 3 dager, amminga får en grei start og sambo får være der så mye han vil :)

Håper dette skjer før jul å vi kan få være hjemme på julaften :)
Ja - det hørtes perfekt ut:-) Og er selvfølgelig enig: vil hjem i god tid før jul:-):-)

At det begynner i morgen ca 8, får levert i bhgn, og så at jeg så vidt rekker å kle av meg på sykehuset før hsn kommer ut:)

Når det starter, spiller forsåvidt ikke så stor rolle, bare det ikke skjer førstkommende lørdag. Da har vi ikke barnevakt.
Håper det starter om morgenen med rier etter en natt med god søvn. Håper smertene ikke tar helt overhånd som sist, men at jeg skal få være mer mentalt tilstede denne gangen (Husker veldig lite fra sist pga smertene, kanskje like greit :P ). Håper at kroppen klarer å gjøre jobben på egenhånd uten dramatikk, og at jeg kommer meg like kjapt etter fødselen som sist :) ..og ja, at alt er overstått og vi er hjemme i god tid før jula :)

Jeg håper at min starter når jeg er uthvilt, og at jeg skjønner hva som skjer i øyeblikket. Håper at jeg blir lagt rett inn når vi kommer opp på sykehuset, og at det er rom ledig med badekar. Jeg håper at riene er effektive og at babyen kommer ut etter få timer. At vi får plass på familierom de nettene vi må være på sykehus, men at amming og alt går strålende, slik at vi får reise hjem tidlig :) Vil gjerne bestille starten ca nå idag...og han kan gjerne være ute før kl 24, da den 4. des er en finere dato enn 5.des ;) Eller at han venter til lørdag, for mannen skal på julebord imorgen kveld.

Det ideelle ville vært om fødselen startet tidlig på morgenen en hverdag (og den hverdagen må gjerne være i morgen, altså - klager ikke et sekund om det skjer!), så vi kunne levert storebror i barnehagen som vanlig. Komme på sykehuset hvor jeg får badekar som smertelindring, fødselen kjapt unnagjort og noen timer med babykos før samboeren henter storebror i barnehagen. Så tilbringe ettermiddagen sammen før vi ringer svigerforeldrene som kommer og hilser på lille nurk før de tar med seg storebror på overnatting.

Blir ikke overrasket om fødselen skulle finne på å starte i 9-10-tiden på mandag, da, midt i eksamen. Hadde vært en helt naturlig avslutning på dette svangerskapet :P

At det starter nå! :p Værtfall i løpet av de nærmeste dagene. Og at det går fort og at samboeren får være med.

Håper den begynner på morgenen eller formiddagen slik at jeg er uthvilt. Gjerne ikke før 10. desember siden det er sambos siste eksamen, men veldig gjerne før julaften!

Håper vel at jeg takler riene, at de ikke er altfor vonde og at jeg får føde i badekar. Og slipper unna med et pyntesting eller to. Deretter bare kose oss med baby fram til vi føler oss klare for å dra hjem :)

Håper fødselen starter på morningen når jeg er uthvilt. Helst ikke om natta da jeg er redd for at mamma/barnevakten ikke skal høre om jeg ringer når henne sover.. Også håper jeg den starter i en helg, for man vet aldri hvor langt unna mannen jobber.

Jeg håper jeg får like fin fødsel som sist, bare minus med at morkaka satt fast.. Og det burde egentlig skje etter den 19.desember, da mamma\barnevakten har ferie fra da.. :)

Håper den begynner på morgenen eller formiddagen slik at jeg er uthvilt. Gjerne ikke før 10. desember siden det er sambos siste eksamen, men veldig gjerne før julaften!

Håper vel at jeg takler riene, at de ikke er altfor vonde og at jeg får føde i badekar. Og slipper unna med et pyntesting eller to. Deretter bare kose oss med baby fram til vi føler oss klare for å dra hjem :)
Krysser fingrene for at det blir sånn:-)

Back
Topp