Hvis du hadde vist før du fikk barn?

Med familiemedlemmer som gladelig fortalte i detaljer om sine fødsler så visste e alt, trodde e..
Ingen som fortalte at man kom til å blø masse når vannet gikk. :p
Visste om renselsen og alt det der, men frika helt ut på blodet som kom ilag med vannet.
 
At amming er vanskelig den første tiden med mye vondt og masse sår. Og at ammeskjold er gull verdt for puppene. At de kan sove fint på dagen og holde ett realt leven om natten. Hvor fantastisk frustrerende det er å prøve å roe ned en 2 dager gammel unge med vondt I magen.
 
BV damenes tips til kommende mor bok i sikte her eller :p ender vel opp med at ingen får barn da. Uff.. Men er utrolig mye man skulle vist. Å mye man ikke hadde trengt å vist.
 
Dette visste jeg veldig godt om. Men måtte fortrenge det. Ville jo ha barn!! Men guuuuud så jeg slet med de tankene forrige svangerskap.

Skjedde det med deg? Høres helt forferdelig ut. Men det er jo egentlig en god ting at du ikke visste om det da, kanskje? Eller joda, da kunne man kanskje forsøkt å kreve ks...
Ja jeg fikk dessverre en ruptur grad 3c, graden før totalruptur. Lakk både luft og avføring... Måtte gjennom en ny operasjon der halve lukkemuskelen måtte fjernes pga skaden.

Og mye opptrening.

Så ble planlagt ks med nr to ;-)

Jeg ville lenge ikke ha barn fordi jeg ikke turte å føde jeg. Så da jeg endelig kom over det, og ikke var så bekymret for fødselen så skjer dette liksom :rolleyes:
 
Ja jeg fikk dessverre en ruptur grad 3c, graden før totalruptur. Lakk både luft og avføring... Måtte gjennom en ny operasjon der halve lukkemuskelen måtte fjernes pga skaden.

Og mye opptrening.

Så ble planlagt ks med nr to ;-)

Jeg ville lenge ikke ha barn fordi jeg ikke turte å føde jeg. Så da jeg endelig kom over det, og ikke var så bekymret for fødselen så skjer dette liksom :rolleyes:
Uff så fælt!! Var mitt største mareritt at noe sånt skulle skje... Kjenner nemlig til en som fikk totalruptur

Jeg revnet jo og ble sydd, men alt fungerer så godt som normalt nå.
 
Uff så fælt!! Var mitt største mareritt at noe sånt skulle skje... Kjenner nemlig til en som fikk totalruptur

Jeg revnet jo og ble sydd, men alt fungerer så godt som normalt nå.
Ja det var et fælt år. Store smerter og klarte ikke sitte på 3-4 mnd og grodde ikke ordentlig før etter 6 mnd....

Men tror ikke jeg skal si så mye mer om det. ;-)
 
Ja det var et fælt år. Store smerter og klarte ikke sitte på 3-4 mnd og grodde ikke ordentlig før etter 6 mnd....

Men tror ikke jeg skal si så mye mer om det. ;-)
Nei det er nok best ;) er over den frykta nå, men er jo mange andre her inne...

Godt at du fikk ks :) fikk du garantert det før neste svangerskap?
 
Nei det er nok best ;) er over den frykta nå, men er jo mange andre her inne...

Godt at du fikk ks :) fikk du garantert det før neste svangerskap?
Ja sikkert lurt å ikke si for mye, selvom jeg er av den oppfatning at det er lurt å vite at ting faktisk kan skje ;-)

Ja jeg fikk det garantert etter operasjonen :)
Ellers hadde jeg ikke turt å få flere ;-)
 
Haha, her var jeg nesten skuffa.. For alle hadde snakka om den fæle renselsen. Men min var bare som en kraftig mens :p så var helt bortkasta med svære bind fra apoteket og giga truser..
Nei fysj..var ikke det her nei ;o hadde det bare vært det. Men skremte meg ikke sånnsett. Den var bare hæseli; p
 
Nei fysj..var ikke det her nei ;o hadde det bare vært det. Men skremte meg ikke sånnsett. Den var bare hæseli; p

Hehe :p ja hørt de fleste syns det. Men kanskje noe anna når man hadde keisersnitt? Ikke vet jeg. Men syns det var langt fra ille ;)
 
Alt av fysisk og psykisk smerte som kom i etterkant! Å amme de første ukene var jo helt grusomt vondt! Redselen for å gå skikkelig på do, hvor ødelagt kroppen føltes ut og hvor sårbar jeg følte meg.. Også vært fint å vite at man kan være i hormonell ubalanse lenge etter fødsel. Jeg hadde veldig kort lunte lenge etterpå og skjønte ikke hva som feilte meg!
Takk gud for gode venniner og google:p
 
Jeg skulle ønske jeg visste at vi skulle få nr 3. Hadde nok tatt et par andre valg før det skjedde.
 
Jeg var så opptatt av utdannelse og god jobb først.. Men det er plutselig ikke sā viktig.
Merkelige greier
Hadde valgt annerledes om jeg hadde hatt muligheten til det; brukte lang tid på en utdannelse i utlandet som jeg ikke har største nytten av i dag - men møtte jo ikke mannen før mye senere så sånn sett... ;)
 
At det er fint å være lenge på sykehuset selv om det er kjedelig. Angra så på at jeg dro hjem bare noen timer etter jeg kom hjem. Følte meg sååå fortapt. Melka kom når jeg kom hjem, hadde ikke lært stort om amming og følte meg så forvirra.
 
Jeg skulle ønske at jeg hadde ringt helsestasjonen eller rett og slett snakket med en venn istedenfor å Google alt mulig. Google er vanligvis min venn, men ikke med alle hormonene og følelsene jeg hadde de første ukene.

Jeg Googlet feks hvorfor babyen gulpet så mye, og hvorfor det en dag kom litt gult gulp. Fant en artikkel om dette hvor det stod at babyen mest sannsynlig kom til å dø....
 
Jeg var forberedt på grusom fødsel og ingen søvn neste 18år pga advarsler annenhver dag i ni mnd!!! Men nå er han 4mnd og har godt sovehjerte og bare halvtime etter fødsel var eg klar for at han skulle få søsken.
Derimot var jeg ikke klar over hvor låst man blir når man ikke klarer å amme andre steder enn hjemme eller når man har en ekstremt sint og kveldstrøtt baby. Men han tar heldigvis flaske når jeg må bort.
Var heller ikke klar over slike småting som gnager på samvittigheten og får deg til å føle som en dårlig mor dersom du ikke følger det 100%: hodeleie ift skjevt hode, bite negler , skurv i hodebunn, ligge på mage, mye frisk luft, jevn døgnrytme og ikke minst husvask !!!
 
Før du blir gravid sier alle at baby er så fantastisk og du blir så forelska og morsfølelsen er fantastisk. Dvs nesten utelukkende positivt.

Når du er blitt gravid skal ALLE advare deg om at du ikke får sove, ikke vet hva trøtt er nå, at du kan glemme å dusje eller gå med rene klær på noen år. Dvs nesten utelukkende negativt.

Slik var det for både jeg og min mann. Ikke så kjekt når du er høygravid og mannen kommer fra jobb og er skikkelig oppgitt fordi det "tydeligvis" ikke er noe positivt med å få barn ifølge kollegaer .
 
Back
Topp