Hvis du hadde muligheten..

Jessjess

Elsker forumet
.. til å få vite akkurat når fødselen starter, nå tenker jeg på at fødselen starter av seg selv, hadde du da hatt lyst til å vite det??

Jeg ser både her og der at gravide damer som skal få planlagt ks gruer seg en god del i forkant, er spent, nysgjerrig, redd og full i glede samtidig - fordi de vet hva som skal skje.

Så dersom du skal føde naturlig - hvis du hadde muligheten, ville du visst når fødselen starter? :)

Ja! Tenker at om feks vannet går når jeg er på shopping... Uff, flaut;)
Dessuten tror jeg at jeg ikke hadde gått å kjent så mye etter symptomer:) også at det hadde vært lettere å fordøye om en må gå på overtid...

Nei. Jeg synes det er en veldig fin del av hele pakka at jeg ikke vet noe, og at det er kroppen som styrer det :)

Usikker :P

Det hadde vært praktisk med tanke på skolearbeid, men samtidig litt spennende å ikke vite. Sitte i sofaen og bli slått ned av en hard kynner, og tenke "skjer" det nå? :D Spenning i hverdagen :D

Jeg ville visst det ja.
Tør ikke dra på storsenter nå i frykt for at vannet skal gå, selv om jeg kunne tenkt meg en tur... :P
Er ikke redd for fødselen, bare veldig spent på hvordan det blir denne gangen. Men hadde jeg visst at det ble KS hadde jeg nok gruet meg en del, håper jeg slipper det.

Tror ikke det. Visste det jo sist gang, da jeg ble satt i gang. Gikk liksom glipp av spenningen med å vekke el ringe mannen, eller ha en historie med hvordan det hele startet.

Hmm.. Er jo så spennende å ikke vite da :p Men med tanke på kommende storesøster, skyss og alt det der, så kunne jeg gjerne tenkt meg å visst det nå :)

Jeg ville gjerne visst det. Jeg er så utålmodig og misliker å ikke vite om det meste på forhånd..

Av praktiske årsaker kunne ej tenke mej å vite d, men d e ingenting så e så spennende å bere gå å vente me :) iiiik:)

Har ikke hatt lyst med de andre fire,men denne gangen JA...
Kunne godt ha tenkt meg å vite hvor lenge jeg skal gå med disse plagene/vondene........

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Kunne godt tenke meg å vite det om det hadde vært mulig, praktisk og lettere å planlegge ting og tang. Men den spenninga er jo herlig da ;)

Nei. Jeg synes det er en veldig fin del av hele pakka at jeg ikke vet noe, og at det er kroppen som styrer det :)
Enig. Er egentlig en som liker å ha kontroll, men akkurat med fødselen så er det veldig greit å ikke vite akkurat når det skjer. Er spennende å gå og vente pluss at når det skjer så skjer det. Ingen vei tilbake ;)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Ja jeg ville visst det. Lettere med tanke på storesøster osv. MEN om muligheten hadde vært der, og jeg kunne fått vite det så er det ikke sikkert jeg ville visst.

Hadde blitt FRYKTELIG glad om noen kunne fortalt meg om drt ble overtid eller ikke da :p

Kunne ønske jeg ikke viste det. Virker mye bedre at det bare plutselig skjer noe. Det å gå å grue seg er helt forferdelig syntes hvertfall jeg. Er man skikkelig kontrollfreak så er det nok greit å vite akuratt når ting skjer ;)

Kunne ønske jeg ikke viste det. Virker mye bedre at det bare plutselig skjer noe. Det å gå å grue seg er helt forferdelig syntes hvertfall jeg. Er man skikkelig kontrollfreak så er det nok greit å vite akuratt når ting skjer ;)

Det er dette jeg er litt inne på også, for hadde jeg visst når fødselen skulle starte så hadde jeg gruet meg litt og vært litt nervøs, men om den starter av seg selv så får den jo bare gjøre det :-P men gosh så grådig jeg skulle visst likevel! Vil men vil ikke? Haha

Med førstemann hadde jeg ikke ønsket det, men nå som jeg venter nr 2 hadde det vært greit i forhold til planlegging av div ting som barnebursdag og barnevakt

Jeg kunne vel tenkt meg å vite det med sånn +/- to-tre dager, altså om det kan ventes å skje nå snart, rundt termin eller lenge etter.
Men ville ikke visst nøyaktig, da tror jeg at jeg hadde gruet meg mer. Pga. Pinsen er jeg ikke engang sikker på om jeg eventuelt vil bli satt i gang på det som er overtidsgrensen her; vil de i så fall gjøre det før, på eller etter, alt etter hvordan ting virker...?

Back
Topp