Hvis du hadde blitt oppringt

Pallar

Elsker forumet
av en butikk du hadde handlet i for ett par dager siden, så sier de at du trakk ut kortet av terminalen før salget ble godkjent. Altså det ble avbrutt, uten at betjeningen har lagt merke til det... Hadde du dratt tilbake å gjort opp for deg? Eller hadde du latt det være, siden det egentlig var betjeningen sitt ansvar å følge med?
Er snakk om ca 1500 kr. En jeg jobber med har ikke fulgt med, og har derfor fått beskjed fra sjefen om å ringe opp kunden å få han til å komme tilbake.

Jeg hadde selvfølgelig dratt tilbake og gjort opp for meg, eventuelt ført pengene over pr konto. Skjønner ikke at det er et spørsmål en gang

Da hadde jeg gått inn på nettbanken og sjekket at pengene faktisk ikke hadde blitt trukket fra kontoen. Hadde de ikke det hadde jeg selvfølgelig dratt tilbake og betalt! Er da ikke noe å tenke på en gang! Feil kan skje for alle, og her var det jo eegentlig kundens feil som tok kortet for tidlig!:)

Hadde selvfølgelig sjekket kontoen min først, men dersom jeg ikke hadde betalt hadde jeg dratt tilbake raskest mulig. Hadde vært dødsflau da, det ville nok vært typisk meg å forvirret dra ut kortet for tidlig mens jeg konsentrerte meg om å hindre ungene mine i å rive ned hele butikken. Det har vært et par ganger de har ropt etter meg fordi jeg har glemt å ta med kortet...

Nedsig skrev:
Jeg hadde selvfølgelig dratt tilbake og gjort opp for meg, eventuelt ført pengene over pr konto. Skjønner ikke at det er et spørsmål en gang

Jeg tror ikke alle tenker sånn. Men godt å se at noen gjør det :)

Selvfølgelig hadde jeg dratt tilbake! Sier seg selv at man må betale for varene da man selv har gjort en feil med å dra ut kortet for tidlig..

Jeg hadde gått tilbake.
Jeg opplevde en gang at jeg ikke gikk godkjent kortet selv om jeg visste at jeg hadde penger der, og da jeg gikk i minibanken og tok utskrift viste det seg at pengene var blitt trukket i butikken. Jeg fikk logge inn på pc-en til butikksjefen for å vise ham dette, og fikk ta varene selv om det ikke stod godkjent, siden pengene var forsvunnet fra kontoen min.

Etter noen dager kom pengene tilbake. Da gikk jeg tilbake til butikken og gjorde opp for meg igjen. Husker de kommenterte at de syns det var bra, selv om det bare var snakk om 171 kr. Hadde vært vært en bitteliten sum hadde jeg kanskje ikke tatt det så alvorlig?

LillianneLie skrev:
Da hadde jeg gått inn på nettbanken og sjekket at pengene faktisk ikke hadde blitt trukket fra kontoen. Hadde de ikke det hadde jeg selvfølgelig dratt tilbake og betalt! Er da ikke noe å tenke på en gang! Feil kan skje for alle, og her var det jo eegentlig kundens feil som tok kortet for tidlig!:)

He he, skjønte ikke helt dette. OM jeg hadde dratt tilbake hvis de hadde ringt. Hvis ikke jeg hadde dratt tilbake er det jo stjeling, noe som kan anmeldes til politiet.

Hadde komt tilbake, eller ordna opp på ein anna måte ;)

Men korleis skal dåke finne ut kven personen er då? :P

LillianneLie skrev:

sorciere_ skrev:
Hadde komt tilbake, eller ordna opp på ein anna måte ;)

Men korleis skal dåke finne ut kven personen er då? :P

Er ikke vanlig butikk :P Lagrer navn og nummer på alle kunder som er innom.

LillianneLie skrev:

Nøyaktig slik jeg hadde gjort også. 

LillianneLie skrev:

Jeg hadde sjekket nettbanken om det hadde blitt trukket.Hadde det ikke blitt trukket hadde jeg reist tilbake og betalt,evnt ført over fra nettbank hvis en evnt kunne det

LillianneLie skrev:

Samme her!

LillianneLie skrev:

Enig!

Hadde selvfølgelig ville gjort opp for meg.

Men først hadde jeg nok stusset litt over hvordan de visste navn og tlf. Og så hadde jeg sett på siste transaksjoner og sett at det stemte...

jeg hadde sjekka nettbanken for å se om det stemte, og hadde det det, så hadde jeg gjort opp for meg. Men om butikken låg utenfor allfarvei, et sted der jeg vanligvis ikke er, hadde jeg ikke giddi å dratt tilbake, men krevd å få gjort opp for meg via nettbank hjemmefra. Jeg skal ikke måtte stresse unødvendig fordi de butikkansatte ikke følger med.

Back
Topp