Hvis din kommende svigermor...

Dollface

Forumet er livet
VIP
kommer med en pakke uåpna Pampers bleier - i rett størrelse og sier "Kan ikke dere ta denne pakken, så slipper jeg å kaste den" fordi eldste barnebarn har slutta med bleier...

Da svarer du ikke "Nei, de bleiene er noe dritt så de vil jeg ikke ha"???

emoticon

Hadde sagt 1000 takk, jeg... 

Dollface skrev:
kommer med en pakke uåpna Pampers bleier - i rett størrelse og sier "Kan ikke dere ta denne pakken, så slipper jeg å kaste den" fordi eldste barnebarn har slutta med bleier...

Da svarer du ikke "Nei, de bleiene er noe dritt så de vil jeg ikke ha"???

emoticon

Nei det ville jeg aldri gjort :O
Frekt syntes jeg:P

Heller tatt de i mot å hatt som reserve :)

Selveste Kråka skrev:
Hadde sagt 1000 takk, jeg... 

Jeg å..

Da er det vel normalt å si tusen takk, så snilt av deg :)

Det kunne jeg aldri fått meg til å svare.

Nei, da hadde jeg sagt tusen takk,det var snilt av deg:)

Man sier vel ikke det uansett hvem som kommer med noe sånt. Man sier "Tusen takk- så hyggelig"!

Hadde svart takk for at du tenkte på oss! Og bare hatt det liggende, ingen som sier at det må brukes.

Tilogmed jeg er såpass oppdratt at jeg hadde sagt tusen takk, så snilt av deg å tenke på oss! Btw: hva er galt med pampers?

Man tar i mot det man får med et smil, også får det være opp til hver enkelt hva en gjør med det senere.

Og om en ikke liker merket, finnes det vel 1000 andre måter å takke nei på som ikke hadde ført til kvalme og dårlig stemning.

Jeg har i hvert fall tatt imot en del pakker med bleier som andre ikke har hatt bruk for lenger, både åpnede og uåpnede, og hver gang har jeg takket høflig. Betyr ikke at jeg har brukt de bleiene, for det er ikke alle som sitter like bra på babyen.Men å takke høflig kan man gjøre uansett, og heller gi bleiene videre dersom man ikke kan ha dem selv;-)

Viss hu har hatt bleiene hos seg fordi barnebarnet brykte bleier, kan hu ikke ha di hos seg litt t nå som ditt gull bruke den str bleier? e jo barnebarn d og :)

men hadde takka for bleiene eg å brukt de :)

*Tullingen* skrev:
Viss hu har hatt bleiene hos seg fordi barnebarnet brykte bleier, kan hu ikke ha di hos seg litt t nå som ditt gull bruke den str bleier? e jo barnebarn d og :)

Der har du faktisk et poeng. Den litt eldre nabodamen min kom til meg med et par newborn-bleiepakker som hun ikke hadde bruk for lenger, men bare et par måneder etterpå fikk hun et nytt barnebarn som stadig vekk er på besøk. Lurte derfor på hvorfor jeg fikk de bleiene. Men takket selvsagt høflig, selvom jeg faktisk ikke fikk bruk for de bleiene.

Jeg er spent på hva du svarte, hvis det var deg altså?

Jeg har folkeskikk, så jeg hadde bare sagt takk ;) 

*Tullingen* skrev:

Fordi barnebarnet som skulle få bleiene bor 5 timer unna, og bestemoren skulle flytte og ville ha med minst mulig på lasset :) Barnebarnet som egentlig eide bleiene er ferdig med bleier for lengst :)

Frk.Keller skrev:
Jeg er spent på hva du svarte, hvis det var deg altså?

Jeg har folkeskikk, så jeg hadde bare sagt takk ;) 

Det var mamman min som spurte sin kommende svigerdatter om hun ville ha dem.. min unge er ferdig med bleier så da trengte hun dem ikke lenger.. :)

Back
Topp