Hvis det er flere enn meg som savner spekeskinke

Hilla

Gift med forumet
Septembergull'17
Sensommerbarna 2019
.... så kan jeg varmt anbefale spekeskinke på pizzaen. Holy mother of foodGod, det var godt! Brukt det mange ganger før, men nå var det ekstra godt siden jeg savner spekemat så innmari. Men det å unngå fristelsen til å putte en spekeskinkeskive i munnen mens jeg anrettet pizzaen var hardt altså[emoji43][emoji23]

Last edited:
.... så kan jeg varm anbefale spekeskinke på pizzaen. Holy mother of foodGod, det var godt! Brukt det mange ganger før, men nå var det ekstra godt siden jeg savner spekemat så innmari. Men det å unngå fristelsen til å putte en spekeskinkeskive i munnen mens jeg anrettet pizzaen var hardt altså[emoji43][emoji23]
Det var nok ikke så rart at jeg spiste pepperoni pizza hver gang jeg var på ferie i fjorden når jeg var gravid første gangen med lillegutt [emoji23][emoji23] Blir nok å gjøre det igjen i mai [emoji23]

Har laget med ostesmørbrød med spekeskinke 2 ganger denne uken :D Savner det veldig! Sist eg var gravid savnet eg det spesielt i julen, så glad eg slapp unna julen denne gangen ;)

Flatbrød med spekemat er et must til lørdagsgrøten her. I dag kom jeg heldigvis på at jeg bare kunne varme spekematen, så fikk jeg også spise :)

Flatbrød med spekemat er et must til lørdagsgrøten her. I dag kom jeg heldigvis på at jeg bare kunne varme spekematen, så fikk jeg også spise :)

Sprøsteker du den på en måte da? Gutta er veldig glad i grøt, men jeg klarer ikke grøt uten spekemat. Alt av spekemat skal vell være varmet opp over minst 70 gr?

Sprøsteker du den på en måte da? Gutta er veldig glad i grøt, men jeg klarer ikke grøt uten spekemat. Alt av spekemat skal vell være varmet opp over minst 70 gr?

Så lenge det er varmebehandlet på minst 70gr skal det drepe bakterien ja :) dette stod på matportalen.no:
Bakterien overlever frysing, men dør ved koking og gjennomsteking. Varmebehandling til temperaturer over 70 grader i flere minutter vil drepe bakterien. Listeria smitter først og fremst gjennom matvarer som oppbevares lenge i kjøleskapet og som spises uten oppvarming.

Ja, det var skikkelig godt stekt, så det blir jo ikke heeelt det samme. Men lukta og smaken er der :)

Hm, dette kan løse problemet med chorizo pølsa jeg har liggende... chorizo :Heartred

Hm, dette kan løse problemet med chorizo pølsa jeg har liggende... chorizo :Heartred

Chorizo på pizza er knallgodt, eller i pytt i panne [emoji1]

Ostesmørbrød med salami går det mye i her :P

Åja, det er godt [emoji4] syns toast med salami også er så godt, men er usikker på om salamien blir varm nok mellom 2 brødskiver i toastjernet eller vaffeljernet? Bruker å lage speltlompetoast med salami og da føler jeg meg trygg på at det blir varmt nok siden lompene er så tynn, men brødskivene er jo mye tykkere.

Åja, det er godt [emoji4] syns toast med salami også er så godt, men er usikker på om salamien blir varm nok mellom 2 brødskiver i toastjernet eller vaffeljernet? Bruker å lage speltlompetoast med salami og da føler jeg meg trygg på at det blir varmt nok siden lompene er så tynn, men brødskivene er jo mye tykkere.

Hvordan lager du speltlompetoast med salami? Hørte spennende ut [emoji4]

Hvordan lager du speltlompetoast med salami? Hørte spennende ut [emoji4]

Jeg er glad i å bruke 3-4 skiver supersalami og en skive ost mellom 2 speltlomper og så steker jeg den sprø i vaffeljernet[emoji1] kjempedigg!

Back
Topp