hvis deres søster...

Emba_Larsen

Forumet er livet
hadde diskuter ditt liv med sine kompeser og faktisk rakket ned på det, hadde ikke dere blitt sinte da???[:@][:@][:@][:@] 

min søster har kommet fram til at jeg kommer til å bli en dårlig mor fordi jeg valgte å IKKE jobbe under svangerskapet, men heller begynne når sambo går ut i pappapermisjon..  å dette har hun diskutert med sine kompiser, som nå kommer me slibrige kommentrer til meg om at jeg burde få meg en jobb!

blir faktisk både sint å lei meg jeg..  også sier hun at det ikke er noe å ta på vei for, og at jeg er tåpelig som reagerer på det. har jeg ikke lov yil det kanskje?

Det hadde jeg nok reagert på ja...Det er DITT liv. Hun har ingen rett til å brette ut det for alle andre.

ORIGINAL: Mamman til my!

Jeg må si jeg blir litt skeptisk når jeg hører at folk velger å ikke jobbe.. Alle må jo jobbe eller studere for å få penger (lønn el studielån), med mindre man er trygdet. Man kan vel ikke bare velge å være hjemme fordi man har lyst?? Skal man kreve støtte av sosialtjenesten da? Fordi man ikke har lyst til å tjene penger selv?

Dette var de tankene som slo meg da jeg leste innlegget ditt. Jeg vet ikke mer om din situasjon enn det du skrev her, så jeg dømmer ikke deg og din situasjon. Det kan være du har gode grunner for å gå hjemme i svangerskapet. Sykdom etc.

Du kommer sikkert til å bli en god mamma, så lenge dere klarer å få til en stabil og god økonomi når dere skal bli foreldre, det er en viktig del av det å være foreldre. Og masse andre kvaliteter, som jeg er sikker på at du har [:)]

var ikke det at jeg hadde så lyst akkurat, men plassen jeg jobbet ble nedlagt 1 mnd før jeg ble gravid[;)]  søkte nye jobber, men fikk ikke..  fikk tilbud om en jobb nå, men synes det ble litt i seneste laget å begynne[;)]

økonomien er det ingenting å si på, vi har det vi trenger og litt til [;)]

til deg som spurte ang pappapermisjonen til min sambo, så er det en privat avtale mellom han og sjefen hans [:)]

ORIGINAL: Mamman til my!

Jeg må si jeg blir litt skeptisk når jeg hører at folk velger å ikke jobbe.. Alle må jo jobbe eller studere for å få penger (lønn el studielån), med mindre man er trygdet. Man kan vel ikke bare velge å være hjemme fordi man har lyst?? Skal man kreve støtte av sosialtjenesten da? Fordi man ikke har lyst til å tjene penger selv?

Dette var de tankene som slo meg da jeg leste innlegget ditt. Jeg vet ikke mer om din situasjon enn det du skrev her, så jeg dømmer ikke deg og din situasjon. Det kan være du har gode grunner for å gå hjemme i svangerskapet. Sykdom etc.

Du kommer sikkert til å bli en god mamma, så lenge dere klarer å få til en stabil og god økonomi når dere skal bli foreldre, det er en viktig del av det å være foreldre. Og masse andre kvaliteter, som jeg er sikker på at du har [:)]

Er mange som velger å være hjemmeværende husmødre med eller uten barn, så lenge partneren har nok inntekt til at det holder for begge.
Ikke helt tingen for meg, men er altså ikke nødvendig å gå på sosialen fordi en av partene velger å være "hjemmearbeidende". Gikk forrige generasjons husmødre på sosialen særlig ofte, kanskje? Nei, da var det forventet at far skulle forsørge familien, og mor skulle være hjemme med barna. Er altså noen som velger å gjøre det slik (eller omvendt) i dag også, særlig etter at barna/-et er født, slik at de slipper å sende junior i barnehage etter første året.

Jo, det hadde jeg selvsagt blitt!!! Hun har jo ikke rett til å diskutere sånt med sine venner. Hallo, jeg diskuterer iallfall ikke min søster og snakker dritt om henne fremfor mine venner.....

Jeg har heller ikke jobba under noen av mine svangerskap, er man en dårlig mor an den grunn?

Nei, hun burde holde kjeft.....

(Søstra mi driver stadig og maser på meg om jeg skal begynne å gå skole snart eller i det minste få meg en jobb. Det er mitt liv, jeg gjør som jeg vil. Hvorfor må folk bry seg?)

Jo det har du lov te og reager sånn,æ hadde blit lyn forbannet vest det hadde vært mæ[:D][:D]

Det er vel ditt valg hva du velger. Ingen som har noe med det. Kos deg mens du kan[:D]

Var hjemme i 4år jeg etter førstemann. Jobben min dengang gikk konk mens jeg var i perm. Fikk mine foreldrepenger det året, men valgte å være hjemme enda lenger. Uten støtte. kun 1 inntekt Gikk fint det også,og jeg ville ikke vært foruten. De beste 4 åra av livet mitt.

Back
Topp