Hvis dere..

lumina

Gift med forumet
Se for dere situasjonen.

Du har uansett alltid sett for deg max to barn.
Du fikk fødselsdepresjon med nr 1 (moderat)
Du fikk alvorlig og akutt svangerskapsdepresjon med nr 2
Nr 2 ble født prematurt
Du har problemer med hormonell prevensjon, tåler ikke kondomer og har prøvd kobbelspiral som ga store og endeløse blødninger i over ett år

Men du er bare såvidt 26 år.

Ville du sterilisert deg?

PS: Det er ikke aktuelt at mannen steriliserer seg.

Ja, det hadde jeg gjort.

Uten tvil...... :)

Ta heller vare på deg selv og de du har.

Ja det hadde jeg gjort om jeg uansett alltid hadde sett for meg max 2 barn og hadde fått de..

Ja det hadde jeg, med tanke på at jeg har hatt fødselsdepresjon og prematur unge osv... Og ikke tåler hormonell prevansjon... Hadde sterilisert meg da ja, en har jo tross alt 2 unger og kose seg med[:)]

ORIGINAL: Lizz29

ORIGINAL: Lizz29

ja det hadde jeg gjort... Vært glad for de 2 jeg hadde fått og vært en god mor for dem.. heldig som har fått de to, så ta vare på deg selv og barna.. 

Ja, jeg hadde gjort det..
Og vurderer å gjør det også, men satt inn en spiral i fjor (min mann ville ikke at jeg skulle gjennomføre det) og når det  må byttes ut komme vi til å tenke oss om igjen, og kanskje gjennomføre det da!

Er 25 år nå, så vil jo være nærmere 30 når det blir aktuelt da...

Bra flere tenker som meg [:)]
Har jo egentlig bestemt meg, ville bare sjekke hva andre mener

Mannen er litt skeptisk da.. at det blir så "endelig" at vi ikke skal ha flere barn... [8|]

Nå er lillebror i magen enda enn så lenge, men jeg tenkte å få signert begjæring om sterilisering i tilfelle det blir KS..

Klarer ikke helt å sette meg inn i situasjonen.. Mest sansynlig ja, men jeg synes 26 er veldig ungt..

Nei, det valget ville jeg ikke tatt som 26åring. Det kunne mannen ha gjort siden det kan reverseres.

ORIGINAL: tia85

Nei, det valget ville jeg ikke tatt som 26åring. Det kunne mannen ha gjort siden det kan reverseres.

JA!

For OM du ville ha flere barn har du jo enda eggene dine og derfra er jo mulighetene mange[;)]

Hadde dette vært meg hadde jeg nokk sterilisert meg.

Basert på at du er gravid, og har akutt og alvorlig svangerskapsdepresjon nå, ville jeg ikke tatt et slikt valg enda nei.
Bør vente til du har blitt frisk, og til du får ting på avstand, før dere setter dere ned og tar et veloverveid og fornuftig valg.

ORIGINAL: *yummymummy*

Basert på at du er gravid, og har akutt og alvorlig svangerskapsdepresjon nå, ville jeg ikke tatt et slikt valg enda nei.
Bør vente til du har blitt frisk, og til du får ting på avstand, før dere setter dere ned og tar et veloverveid og fornuftig valg.

VELDIG enig i dette. Syns absolutt du bør vente til du blir frisk før du tar eit såpass alvorlig valg. Viss du angrar seinare vil du alltid tenke at "eg gjorde det fordi eg var sjuk, eg hadde aldri gjort det viss eg var frisk" osv

Nei, hadde ikke gjort det.

Sliter en del med svangerskapsdepresjon nå, med nr 1, men har nok tenkt å gå gjennom det en gang eller to til for jeg vil gjerne har flere barn, selv om jeg tidligere sa at jeg bare skulle ha en.. Ville ventet litt, selv om det er praktisk å gjøre det ved ks.. Jeg tåler heller ikke prevensjon [&o]

Nei.

Jeg ville ventet til jeg hadde begge svangerskapene litt på avstand før jeg tok en stor og viktig beslutning som det. 

Back
Topp