Hvis dere skulle bygge drømmehuset??

cleo_84

Gift med forumet
Hvordan ville det se ut? Hva skulle det inneholdt? Ute og inne[:D]

http://www.boligpartner.no/vaare-hus/hus-katalog/ladegaard-herskapelig-villa-pa-hele-559kvm-bra-en-unik-vil/#serie=herskapelig&soverom=0&areal=0&tomt=0&utleie=0

Synes det her er flott! Men ville hatt et soverom isteden for det store badet oppe, minsket walk in closet og laget bad der til hovedsoverommet istedenfor. Men det er stort da, alt for stort. Men løsningene er fine synes jeg.

Bygger dette: http://www.hellvikhus.no/ferdighus/husTradisjon.aspx?docid=10881
Har gjort noen endringer, men ikke noe som endrer selve huset.

Viktig med soverommene samlet
Egen inngang via vaskerom
Vaskerom i hovedetasje
Stort kjøkken
Romslig hovedbad
Romslige barnerom
Loftstue
Teknisk rom

Hmm..
Vaskerom med egen inngang og dusj til hunden
kjølerom
walk in closet
loftstue
trapp som kommer ned i gangen
skyvedørsgarderober
terrasse med inngang fra stue og kjøkken

Huset hadde blitt godt planlagt og fullt av gjennomtenkte detaljer og funksjoner.
Bl.a smartstyring av lys og varme

Vil ikke ha et "king - size" hus. Mer et koslig et, med mindre rom[:)]

Moderne stil utvendig da, gjerne med søyler fremme. Hvit stående kledning og glaserte svarte takpanner.

Ville hatt vaskerom med egen inngang, og også hundeluke som fører ut til hundegarden.

Dobbel garasje med stue oppå.

Ville hatt skjermet uteplass i en grønn og fin hage[:D]

Blant annet......[8D]

Og ja.... VANNBÅREN VARME![:D] Men ville hatt en fin peis for kosen sin del:)

Først og fremst skulle det være hvitt og ha sånne utover vinduer på hver side. Ville hatt master bathroom og eget rom til ungene. 4 soverom, plass til leke/spilloft, terrasse(stor) walk in closet og inngang fra garasje. Romslig kjøkken med plass til "øy" og spiseplass, peis.

ORIGINAL: ~D@isigeD@ier~

Vaskerom i hovedetasje
Stort kjøkken
Romslig hovedbad
Romslige barnerom
Loftstue
Teknisk rom

Som om jeg skulle skrevet det selv
Vi bygger ikke det huset altså, men det var helt nydelig, synes jeg!!

ORIGINAL: Ellen.

Vaskerom i hovedetasje
Stort kjøkken
Romslig hovedbad
Romslige barnerom
Loftstue
Teknisk rom

Gjett om vi gleder oss til våren![:D]
Nå er de ferdige ute[:)]

stoooort kjøkken med stooor matbod i tilknytning.
Stor stue med plass til to sittegrupper
to soverom mer enn vi trenger, et til kontor og et til hjemmekino
to bad pluss ekstra wc
stooort vaskerom, min 15 m2
en ekstra stue til barna
romslig gang
praktsik innredet, hater korridorer og ganger man kun bruker til å komme seg fra et rom til et annet. (må jo ha litt av det da, men noen hus har mer enn nødvendig)
kunne gå i sokkelesten til garasjen
walk-in closet
mye bodplass, hvorav en av de har inngang både ute og inne, denne er tenkt til verktøy.
høyere under taket enn standard, min 260cm
ville brukt mye penger på isolasjon, godt isolerte vinduer osv.

hmm, dette huset ble litt dyrt, men du sa drømmehuset[:D]

Evt huset i julemarsipan reklamen

Skulle det vært stort og hvitt. Ha minst 4 soverom - helst 5. Hovedsoverommet skulle gjerne hatt bad og walk-in closet. Det skulle vært stort kjøkken og svær stue. Bad både oppe og nede. Det skulle vært åpent og koselig. Mørke gulv, lyse vegger. Skikkelig koselig [:)]
Og det beste av alt - det finnes. Skulle gjerne lagt ved link, men husket ikke hvordan husbyggerfirma som hadde det.. En dag skal vi bygge det - og sambo er heldigvis enig - han er bare bittelitt redd for prisen [8D]

Vågsund fra Norgeshus..

Med egen inngang på vaskerommet,
soverom istede for bad oppe

Stor luftig stue med god takhøyde
To bad
Et eget stort vaskerom, gjerne med et rom innenfor der beregnet på å pakke bort sesongklær o.l
KJELLERSTUE
4 soverom i samme etasje
Luftig gang med mye plass
dobbelgarasje med gjesterom/stue ovenfor og gjerne i direkte tilknyttning til huset

Stor terrasse, helst med tak over en liten del
Flat plen, med plass til både blomster og lekeområde
Asfalt eller stein på innkjøring (altså ikke grus)
Dukkehus ute

Noe ala huset jeg bodde i da jeg var utvekslingsstudent i USA, bare i andre farger innvendig.
Walk-in-closet ved alle soverom, to av soverommene hadde egne bad med badekar/boblebad/dusj, to av dem delte do/dusj-delen men hadde hver sin vask/benk-del. To stuer, den ene med spisestuedel. Sånn svær trapp som går ned i stuen (men om jeg skulle bygget noe slikt selv ville jeg hatt en trapp som deler seg i to[;)]). Dør fra kjøkkenet og inn i garasjen. Høøøyt under taket.
Skulle også gjerne hatt spillerom til mannen, hjemmekino og what not. Gjerne med basseng[8D]
Liker den amerikanske layouten på hus. Skjønner ikke hva vi nordmenn tenker med.

Det ligger for salg nå: http://www.trulia.com/property/1046588482-851-E-Shore-Dr-Canton-GA-30114

Men om jeg skulle drømt på norsk, så må jeg vel bare ta til takke med et hus sånn generelt sett[;)]

det skulle hatt 2 eller 3 fulle etg,altså ikke skrå tak (det er koselig men fryktelig upraktisk på mange måter) med minimum 4 soverom. større og bedre utnytta vaskeromm enn vi har nå (nå er det avlangt og smalt, med ting litt feil plassert) og det bør være tørkeplass på vaskerommet. stor sports bod som man kan oppbevare sykler og andre sesong ting. dobbel garasje, gjerne med stue opp på loftet der. også ønsker jeg meg en diger veranda (gjerne 30 kvadrat eller mer) da slipper man å tenke på hvilke hagemøbler man velger da kan man kjøpe det man har lyst på som man har råd til. også ønsker jeg å h litt skjermet hage fjerne med stakitt gjerde rundt. med en passe stor plen.
også bør stua være stor. og gjerne walk in closet til hoved soverommet.

Vaskerom i hovedetasje
Stort kjøkken
Romslig hovedbad
Romslige barnerom
Loftstue
Teknisk rom

Ja, det kan jeg tenke meg, hvem ville ikke gjort det [:D] Blir sikkert deilig å få det ferdig,
er både et funksjonelt og vakkert hus. kos dere masse!!! og lykke til med bygginga [:D]

Skal bygge drømmehuset mitt! NEste år!

Ta en titt i bloggen min, så ser du hvordan huset skal se ut.. www.villajohnstad.blogspot.com

Inni har vi ikke helt bestemt enda, men det blir i hvert fall glatte flater, mye hvite vegger med fondvegger. Rene linjer, varme farger. [:)]
Og lyyyyyyyyst! Det blir jo maaaaaasse masse vinduer, så jeg får masse deilig dagslys inn når det er lyst og fint ute! [:D]

Vaskerom i hovedetasje
Stort kjøkken
Romslig hovedbad
Romslige barnerom
Loftstue
Teknisk rom

Ja, det kan jeg tenke meg, hvem ville ikke gjort det [:D] Blir sikkert deilig å få det ferdig,
er både et funksjonelt og vakkert hus. kos dere masse!!! og lykke til med bygginga [:D]

Takk for det [:)]

Back
Topp