hvis dere hadde visst om utroskap..

Bringebærdrops

Elsker forumet
Hva hadde dere gjort dersom dere viste om en som var utro mot kona si?

De har vært sammen i 7 år +, gift i noen år og har en datter på 1.år. Jeg vet at han var utro for 4-5 år siden og at han er det nå, med ei annen ei. Tviler sterkt på at det bare har vært disse to jeg vet om som han har vært med.

Jeg har ingen relasjon med kona hans, og er kollega med mannen. Vi har et godt forhold og snakker mye sammen, men han vet ikke at jeg vet om utroskapen.. Jeg har bare så utrolig vondt av kona som sitter hjemme med barnet og ikke har noen aning om at mannen (mest sannsynlig) er notorisk utro.. Men, det er ikke min sak og jeg har egentlig ikke lyst til å bli innblanda i skittentøyvasken deres, når jeg har ganske mye som skjer i mitt eget liv nå..

Oh wow. Da jeg først leste at han var utro for 4-5 år siden tenkte jeg at da ville jeg bare latt det ligge, men hvis han er utro med flere forskjellige over et visst tomrom, da ville jeg faktisk ha villet vite om det selv i alle fall. Han kan jo plutselig få unger utenfor ekteskapet, eller dra hjem kjønnsykdommer, for ikke å snakke om at han antakelig lyver til kona mye og at det antakelig er et stort slag i fjeset på kjærligheten mellom disse to...

Når du faktisk ikke kjenner henne eller ham noe særlig blir det for dumt å stille ham til veggs eller noe. Jeg tenker på å sende henne en anonym beskjed, men det kan bli unødvendig tøft det også. Kjenner du noen i omgangskretsen hennes som du kan spørre, som kan vurdere om de bør si det videre eller hvordan det bør fortelles? Samtidig kan jo det også være noe folk ikke ønsker, at flere skal trekkes inn i situasjonen. Utrolig vanskelig situasjon!

Send henne et anonymt brev hvor du forteller det du vet og ber henne følge mer med på hva han gjør. Da får hun muligheten til å vite hva andre tenker og til å finne ut selv om hun mener det stemmer. Men ikke vis hvem som har sendt det, da det bare vil bli masses stress på deg.

Oh wow. Da jeg først leste at han var utro for 4-5 år siden tenkte jeg at da ville jeg bare latt det ligge, men hvis han er utro med flere forskjellige over et visst tomrom, da ville jeg faktisk ha villet vite om det selv i alle fall. Han kan jo plutselig få unger utenfor ekteskapet, eller dra hjem kjønnsykdommer, for ikke å snakke om at han antakelig lyver til kona mye og at det antakelig er et stort slag i fjeset på kjærligheten mellom disse to...

Når du faktisk ikke kjenner henne eller ham noe særlig blir det for dumt å stille ham til veggs eller noe. Jeg tenker på å sende henne en anonym beskjed, men det kan bli unødvendig tøft det også. Kjenner du noen i omgangskretsen hennes som du kan spørre, som kan vurdere om de bør si det videre eller hvordan det bør fortelles? Samtidig kan jo det også være noe folk ikke ønsker, at flere skal trekkes inn i situasjonen. Utrolig vanskelig situasjon!

Jeg kjenner ingen som kjenner ho heller.. Jeg hadde et nært forhold med den ene elskeren han hadde for en del år siden. Derfor vet jeg en del detaljer om akkurat det forholdet. Det andre forholdet fikk jeg vite om ved at jeg så de på jobben, uten at de vet at jeg så det. Derfor tviler jeg egentlig meget stekt på at disse to forholdene som jeg vet om er de eneste forholdene han har hatt utenom ekteskapet. Han er vistnok veldig forsiktig og bruker alltid kondom under samleie og forspillet ( fikk jeg vite av ho jeg var nær før)

Jeg kjenner heller ingen som kjenner ho, eller har noen felles venner med mannen.. Kjenner han kun gjennom jobben. Har møtt kona et par ganger og ho er ei utrolig søt og god dame, som virkelig ofrer alt for familien sin. I hvert fall det inntrykket jeg har de gangene ho har vært innom jobben.

Det hadde jeg faktisk tenkt at ikke er mitt problem. Om det gjelder to mennesker jeg ikke har et nært forhold til, er det ikke min plass å blande meg. Kanskje vet Kona det? Kanskje er hun også utro? Kanskje har de et åpent ekteskap? Nei, noen ting er best å skygge unna.

Det hadde jeg faktisk tenkt at ikke er mitt problem. Om det gjelder to mennesker jeg ikke har et nært forhold til, er det ikke min plass å blande meg. Kanskje vet Kona det? Kanskje er hun også utro? Kanskje har de et åpent ekteskap? Nei, noen ting er best å skygge unna.

Jeg vet at det ikke er greit for kona.. Jeg vet fra min tidligere nære venninne at han var meget opptatt av at ingen skulle få vite det, og spesielt ikke kona.

Tenker jo at dette ikke er min sak, men det handler også om medmenneskelighet.. Tenker hvis det hadde vært min mann og jeg hadde levd på en løgn hadde det vært forferdelig at ingen sa det til meg, selv om noen visste det..

Jeg kjenner ingen som kjenner ho heller.. Jeg hadde et nært forhold med den ene elskeren han hadde for en del år siden. Derfor vet jeg en del detaljer om akkurat det forholdet. Det andre forholdet fikk jeg vite om ved at jeg så de på jobben, uten at de vet at jeg så det. Derfor tviler jeg egentlig meget stekt på at disse to forholdene som jeg vet om er de eneste forholdene han har hatt utenom ekteskapet. Han er vistnok veldig forsiktig og bruker alltid kondom under samleie og forspillet ( fikk jeg vite av ho jeg var nær før)

Jeg kjenner heller ingen som kjenner ho, eller har noen felles venner med mannen.. Kjenner han kun gjennom jobben. Har møtt kona et par ganger og ho er ei utrolig søt og god dame, som virkelig ofrer alt for familien sin. I hvert fall det inntrykket jeg har de gangene ho har vært innom jobben.

Greit i forhold til kjønnssykdommer, men kondomer er ikke helt trygt, så barn kan han jo likevel sette på noen. Ut fra det du videre forteller hadde jeg nok avslørt ham, fysj for en dritt.

Viss du har et nært forhold til han, hvorfor ikke ta det opp med han? Si hva du vet og si hva du mener? Er han glad i kona må jo samvittigheten gnage litt? Eller så kan det være at forholdet er ganske dårlig og at han uansett ønsker og gå fra henne, men at det er noe som holder igjen? Ikke noe særlig å vite slikt:(

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Send henne et anonymt brev hvor du forteller det du vet og ber henne følge mer med på hva han gjør. Da får hun muligheten til å vite hva andre tenker og til å finne ut selv om hun mener det stemmer. Men ikke vis hvem som har sendt det, da det bare vil bli masses stress på deg.

Sign.denne..

Du kan prøve å gi noen hint til mannen på jobb? Som at du vet om å syns det er feil men du blander deg liksom ikke, gi han dårlig samvittihet kanskje..
Hadde du kjent kona kunne du sagt ifra men siden det er han du kjenner så prøv å si noe til han heller..

Jeg tror ikke jeg ville sagt noe til kona om jeg ikke kjente henne.... Men kanskje gjort mannen klar over at jeg visste og håpet at det gikk opp et lys for han om at det ikke er umulig at kona finner ut av det...... ;-)

Det er han du har en viss kjennskap til,så jeg hadde tatt en forsiktig prat med han å rådet han til å fortelle det selv til sin kone,før evt andre gjør !
Konfrontasjon er stikkordet her!
Funker ikke det,så hadde jeg sendt en anonym notat til hans kone .men hadde ikke selv sånn direkte sagt det rett ut,men hintet.
Tenk å være den kona i det øyeblikket da! Stakkars !

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Last edited:

Helt enig! Om dette var meg så hadde jeg ikke ville vite om dette fra en fremmed heller.

Sent from my iPhone using BV Forum

Dersom du kjenner mannen, ville jeg ha snakka med han og sagt hva du følte. Det er ikke ditt bord å si noe til kona hans, hvis du ikke kjenner henne. Men jeg hadde nok slitt med å ikke si noe. Tenker bare at det er han som bør si noe. Og tenk om dama egentlig vet det? Men ikke bryr seg. Utroskap er grusomt. Jeg hadde aldri tilgitt min mann hvis han var utro.

Tror også jeg hadde valgt å ikke blande meg så lenge jeg ikke kjenner hu kona. Men ja syns absolutt hun fortjener og vite det, men tenker jeg ikke ville blande meg selv inn i det

Enn hvor forkastelig og ekkelt det er at han er utro mot konen sin mener jeg at man ikke skal blande seg. Både fordi det å få vite noe sånt fra en fremmed må være helt utrolig pinlig og grusomt, og fordi det rett og slett ikke er din sak! Slike etiske problemstillinger er kjempevanskelige å forholde seg til, men ettersom du ikke kjenner henne så tenker jeg at du får prate med han så godt det går og la han ta valget selv. Det er jo også et familieliv som kan gå til H om du blander deg, selvom det allerede ikke er godt å se noen leve en løgn... Store konsekvenser av å blande seg inn i slike situasjoner som vil hvile en del på dine skuldre...

Og for å sitere noen over her: Fysj for en dritt ja! Utroskap er det mest unødvendige i verden i min mening... Da kan en like gjerne være alene for da sårer en ingen!

Sent from my iPad using BV Forum

Hadde aldri sagt noe til kona! Om du vil si noe, så hadde jeg tatt det opp med mannen, og fortalt hva du visste!
Det kan jo ligge mye mer bak som du ikke vet, så om det hadde hvert meg, så hadde jeg hvert veldig forsiktig med hva jeg sa!:)

Jeg hadde nok vært forsiktig med å blande meg inn, med tanken på at jeg ikke kjenner paret så godt.
Og ikke vet hva som ligger bak det.

Men om lunten hadde gått såpass, så hadde jeg nok konfrontert dette til mannen - sagt hva jeg viste og hva jeg mener med dette!

Kjempe tragisk og trist når dette skjer. Kjenner jeg blir sint!

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp