Hvis dere hadde hatt en Mathias....

Lisemor_

Forumet er livet
...og søsteren eller broren din fikk en gutt som de kalte Matheo. Og ungene har samme etternavn. Hvordan hadde dere reagert på det? Blir det for likt?

Og hva syns dere om navnet Matheo? [:)]

nja vet ikke om jeg hadde de navnene på søsken. men hver for seg er de veldig fine [:D]
min minste heter matheo[:)]

Hadde ikke reagert...

Matheo er kjempe fint!

ORIGINAL: siljekua

Hadde ikke reagert...

Matheo er kjempe fint!

ORIGINAL: Mamma x 3

nja vet ikke om jeg hadde de navnene på søsken. men hver for seg er de veldig fine [:D]

de blir fettere i så fall.. [:)] Har så lyst på Matheo. Men vet ikke om de syns det blir for likt... (min svoger og svigerinne altså...)

Søsteren min har en Mathias, hadde en Markus, og har nå en Martine. De har forøvrig også en kusine som heter Mathea

Synes det blir litt for likt.

så lenge det ikke i utgangspunktet er samme navnet (feks sander/zander som jeg vet om noen som gjorde) synes jeg ikke det er opp til meg å reagere på hva andre kaller ungene sine, ikke hva søstra mi eller svogeren min heller velger å kalle sine barn.

Synes forresten Matheo er et fint navn, vet om flere som heter det[:)]

min heter mathias og min svigerinne vurderer mathea hvis hun får en datter en gang - og det er HELT greit for meg[:)] (blir jo ikke helt det samme da - men nesten[:)]) ville ikke hatt noe problem med matheo heller[:)] er jo ikke samme navnet!!!

ORIGINAL: Mibah

så lenge det ikke i utgangspunktet er samme navnet (feks sander/zander som jeg vet om noen som gjorde) synes jeg ikke det er opp til meg å reagere på hva andre kaller ungene sine, ikke hva søstra mi eller svogeren min heller velger å kalle sine barn.

Synes forresten Matheo er et fint navn, vet om flere som heter det[:)]

veldig enig.. [:)]
men de er litt typen til å reagere på det.. De likte f.eks veeeldig dårlig at fetteren til mannen og svogeren min (som de ikke har nooooe kontakt med og ikke har samme etternavn) også kalte ungen sin for Mathias. Så det er mulig jeg må rådføre meg med de før jeg evt kaller han Matheo, sånn at jeg VET at det ikke blir galt for de.

Hadde da vært helt greit det!![:)] ER jo ikke såå likt.. Her har vi Eline, og søskenbarnet hennes heter Oline.. Der er kun forbokstaven som er ulik! Men vi syns det er helt ok begge parter[:)]

ORIGINAL: Lisemor_

ORIGINAL: Mamma x 3

de blir fettere i så fall.. [:)] Har så lyst på Matheo. Men vet ikke om de syns det blir for likt... (min svoger og svigerinne altså...)

leste litt feil jeg, men hadde ikke tenkt på det da [:)] gå for matheo du

Her har vi samme situasjon med Erik/Eirik. Gutta er søskenbarn, men har forskjellig etternavn og ulik dialekt, så det blir ikke så likt likevel. Hvis du er "redd" for hva de synes går det vel an å spørre dem?

Back
Topp