hvis de ikke spiser

KiNiZ

Gift med forumet
det som er til middag, lager dere noe annet eller må de vente til kvelds?

kommer veldig ann på hva som serveres og om det er nytt for henne.. Her har vi somregel varmet et barnematglass om vår middag ikke ble godkjent og hun absolutt ikke vil ha det vi spiser.

Nå er jeg så heldig at ho spiser det meste, men om det er noe i en middag ho ikke spiser, så får ho bare tilbehøret...[;)] Vi har som oftest grønnsaker til de fleste middagene, og da er brokkoli favoritten![:D]

Her får han alltid smake på det vi spiser, så lenge det er barnevennlig.. så spiser han det han greier og liker han det ikke gir vi han et middagsglass.. Syns han er litt liten enda til å bli tvunget til å spise det vi har. Er jo mye som er nytt for han enda. [:)]

Det er ikke ofte hun spiser seg mette på det vi har... Hun spiser som regel kun kjøttet/fisken+ evt poteter... hun er ikke så veldig glad i brokkoli, gulerøtter eller andre kokte grønnsaker. Hun liker heller ikke ris og pasta spesielt godt, men kommer litt ann på egentlig...
Får ofte glass eller grøt[:)]
Hun er jo ikke så stor enda dessuten har hun bare 4 tenner[8D]

I min verden er det alt for tidlig å nekte de middag om de ikke liker det de blir tilbudt. De skjønner jo neppe hvorfor de ikke får middag[:)] Snuppa spiser det samme som oss så lenge det ikke er veldig salt, sterkt osv. Om det ikke er barnevennlig mat får hun noe annet, eller glass.

Snuppa spiser stort sett det samme som oss, men er veldig forskjellig hvor mye hun spiser. Noen ganger får hun frukt etter middag hvis hun har spist lite [:)]

Vår spiser aldri det vi prøver å gi han til middagen så her går det i barneglass fortsatt, og så rimelig som det er nå kommer vi nok fortsette litt til selv om jeg er redd for at han ikke blir vandt til annen mat med mer konsistens og smak... Prøver å skape god stemmning også selv ved matvegring [:)]

Somregel spiser hun det samme som oss, men hender at hun nekter iblant. Da varmer jeg heller ett middagsglass eller lager ei skive til henne.

her går stort sett alt ned. men om hun ikke vil ha vår mat prøver vi med et middagsglass. eller hun får litt banan.
men om hun ikke vil spise vår mat vil hun sjelden ha noe annet heller.. da er det liksom en eller annen annen grunn for at hun ikke spiser..
som sykdom, tenner el.l..

uansett hva vi har til middag, er det alltid noe hu liker. Hu spiser seg da bare mett på det hu liker av maten. Idag hadde vi taco, og hu spiste seg mett på tortilla lefsene og ost[8D]

Back
Topp