Hvis alt sto på deg...

~Blikk~

Elsker forumet
Hvilken form for fødsel hadde du valgt hvis DU kunne bestemme og alt ville gått bra bra, uansett?

jeg tar det som det kommer men har en angst når det kommer til fødsel  :P
jeg har panikk for kjenne at jeg revner osv så jeg er redd jeg ikke skal få epudural :/
men som sakt den tid den sorg ;) tar det på sparket ;)

Jeg har et keisersnitt med første, og en vaginal fødsel bak meg med andre. Og jeg foretrekker helt klart vaginal. Jeg skrev et fødebrev, hvor jeg presiserte min redsel for å revne og andre ting. Epedural fikk jeg, men den fungerte ikke. Så sverger til lystgass!!

Sist var jeg i vann nesten hele fødsel meen ikke i det hun kom ut, har lyst til å prøve å føde i vann neste gang :) 

Jeg trykka vaginal uten bedøvelse. Det er det jeg helst vil :) og  Det er det jeg har gjort med mine to forje, men revurderer det nå pga revning (Mye revning) Jeg må snakke litt med jordmor.... så vi får se ;)

Hadde hastesnitt med nr 1 og det er det jævligste jeg har vært med på,for hadde så vondt lenge etterpå pga at jeg lå i vanlig fødsel i over 1 døgn først..Nr 2 kom vaginalt og hadde kun epidural,den funka kjempe bra og jeg sovna :) 

Vaginal uten bedøvelse/smertestillende.

Det var en slik fødsel jeg hadde sist og det gikk kjempefint :)

Jeg hadde ikke behov for eller tid til smertestillende/bedøvelse heller for det gikk så fort, hehe ;)

Eneste jeg er litt redd for denne gang er at vi ikke rekker fram til sykehuset... har jo hørt at fødsel nr. 2, 3, 4... ofte går raskere enn første gang! ;)

Kanskje i vann. Ville opp i badekaret sist men blei bare glemt bort. Litt redd epidural så satser på ny fødsel uten smertestillende. Lystgass får man vel ikke lenger??

Vaginal uten bedøvelse sist. Men jeg fikk så utrolig vondt i korsryggen (plaget fra før).. Ingen stillinger som hjalp, og det var like vondt mellom som under riene.. Det var slitsomt å ikke få pauser, så trur jeg vil prøve akupunktur neste gang! Helst hjemme i badekaret :)

vaginal uten bedeøvelse sist, så satser på det denne gang og!! Men denne gang vil jeg ha pause mellom riene da! Så skal det ikke gå SÅ fort ;) er det ikke flott at man kan bestemme det selv? Hehe :D

Jeg trykka Vaginal m bedøvelse ..........
Jeg Tok akutt ks sist å var dårlig lenge etterpå pga det i tilegg til at det var utrolig sårt å ikke få se den etterlengta skatten sin før flere timer etter fødsel. Men jeg er selvfølgelig redd for at det skal skje noe under neste fødsel også :( slik at det blir akutt ks igjen :(......

Så vi får se hva JM og leger sier ...........

knotte81 skrev:
Hadde hastesnitt med nr 1 og det er det jævligste jeg har vært med på,for hadde så vondt lenge etterpå pga at jeg lå i vanlig fødsel i over 1 døgn først..Nr 2 kom vaginalt og hadde kun epidural,den funka kjempe bra og jeg sovna :) 

William kom også som din nr 1, så jeg håper veldig å få prøve din nr 2 denne gangen!
Bare uten epiduralen, går på blodfortynnende og leste at man ikke skal få epidural da, men litt annet smertestillende er jeg ikke imot, ihvertfall hvis fødselen tar så lang tid som sist.

Jeg satser på vaginal uten bedøvelse, som sist. Selv om det ikke gikk spesielt fort, og jeg tidvis trodde at jeg skulle dø (det kunne da ikke være normalt at det skulle være SÅ vondt?? )

Vaginal med epidural hadde jeg sist, og det funka fint! Satser på det igjen! Er blitt litt redd epidural etter å ha sett på ingen grenser, men det glemmer jeg sikkert under riene :P

Skytten84 skrev:
Vaginal med epidural hadde jeg sist, og det funka fint! Satser på det igjen! Er blitt litt redd epidural etter å ha sett på ingen grenser, men det glemmer jeg sikkert under riene :P

Hva hadde skjedd der?

Hvis en fødsel hadde vært som en diger klissete rosa boble ville jeg gjerne føda i vann. Dessverre opplevde jeg ingen klissete rosa boble sist, så mye mulig det blir planlagt ks, men vi får se hva jeg og legen kommer frem til. Var hos legen i dag og han så ks som et alternativ jeg virkelig måtte vurdere, men jeg klarer ikke helt tenke så langt enda...

Her hadde jeg en grusom fødsel med førstemann:S Selve fødselen varte i litt over 46 timer, jeg knakk halebeinet, guttungen satt fast, de trakk 6 (!) ganger med vakuum og jeg revna max!!! 
Så DENNE gangen blir det KS =)

Jeg trykket hjemmefødsel, men skulle gjerne hatt et alternativ som het; "hjemmefødsel i vann med doula", for det hadde jeg sist og det var en super kombinasjon <3

Fødte vaginalt med epidural med nr 1.  Hadde gjort det samme igjen om det lot seg gjøre. Men revnet veldig forrige gang,så de anbefaler overhode ikke vaginal fødsel med neste. Så her blir det desverre keisersnitt...

Back
Topp