hvis adopsjon,hvilken land?

hegemw

Forumet er livet
har dere tenkt adopsjon?
og hvilket land tenker dere på da?

jeg har sett litt men ikke helt funnet et land enda, men det tar jeg ikke helt enda, vi har snakket om det å skal ta de 3 forsøkene vi har krav på, men kommer nok til å titte litt innimellom på sånne ting

Vi vil søke adopsjon hvis vi ikke blir gravide på de tre forsøkene, men har ikke satt oss inn i hvilke land vi vil adoptere fra...

er ikke sikker på hva vi gjør hvis dette ikke fører frem....[8|]
har sett litt på adopsjonssider da... og så langt er det colombia som er favoritt her..

Mannen min har to søskenbarn som er fra Korea,så da hadde nok vi valgt derifra også. Fordi da hadde våre/vårt barn hatt noen å identifisere seg med,noen i familien med samme bakgrunn!

Visst adopsjon....kunne kanskje tenkt med Russland eller Polen. Tror kanskje det er litt vanskelig fra disse landa.

her blir det nok å prøve oss privat også om det ikke funker...såare litt penger.
men adopsjon er uansett ikke utelukket, om vi får egne barn eller ikke. spørs hvor vanskelig det blir på vår vei.
kina er jo veldig vanlig.
men har en nabogutt som er adoptert fra romania...nyyyydelig

men ellers hakke jeg så mye peil på adopsjon.

Dette har jeg faktisk ikke tenkt på. Vi har ikke snakka noe særlig om adopsjon. Men om det blir aktuelt og det er mulig (har aldri sjekka) tror jeg vi vil komme til å gå for India/Malaysia eller deromkring. Min manns biologiske far er indisk, og min mann ligner veldig på ham. Svart hår, gyllenbrun hud, mørkebrune øyne... Hadde vært fint med et barn som ligner litt på hvertfall en av oss... Ellers er Columbia et alternativ. Columbiske barn er jo bare SÅ nydelige!

Jeg har også tenkt litt på det.. Søknadsskjema til å bli fosterhjem er sendt inn for ca. 1 år siden, det er noe vi kunne tenkt oss uansett da. Jeg har jobbet på pre-school i afrika og jeg synes afrikanske barn er helt nydelige! Så mye fattigdom der, så jeg tror faktisk jeg ville gått for afrika. Har ingen andre adopterte barn i familien og alle er vi av nordisk opprinnelse, så er ikke så mye farger å ta hensyn til liksom.. Men, vil jo gjerne få oppleve å ha en liten spire som vokser inni meg også da.. Det er jo den største drømmen..

ORIGINAL: Babyhåp

Vi vil søke adopsjon hvis vi ikke blir gravide på de tre forsøkene, men har ikke satt oss inn i hvilke land vi vil adoptere fra...

Sign denne, tror vi velger et land det ikke er så lang ventetid i. Orker ikke å være "gravid" i mange år til.. I enkelte land er det jo nå 2-4 års vente tid og etter mange år som prøvere skal ikke svangerskapet vårt ta like mange år. Barnet er jo like ønsket uansett hvor det kommer fra...

Hm har tenkt litt paa det alternativet ja..Om det blir det saa blir det nok Romania, Russland eller noe saant.

Har ikke vurdert adopsjon her, Kina er et 2+ års ventetid for øyeblikket og ventetiden blir bare lenger og lenger for hver mnd som går. De andr landene har  jegikke peiling på. Dette hvet jeg for min venninne står på venteliste på Kina, og dersom det blir 3 år så må de søke på nytt, men da får de kanskje ikke invilget en ny søknad pga alder på mannen.

Back
Topp