Hvirdan gjør dere det på natta?

• Trådstarter Trådstarter Ingenbruker
  • Opprettet Opprettet
I

Ingenbruker

Guest
Pappan her har hatt 2 uker fri med meg og mini :) kjenpe deilig å ha fri sammen, men til uka begynner han å jobbe igjen....

Lille har eget rom som hun fint kan sove på og har også sovet en natt på men har sovet mest inne hos oss, jeg legger henne som regel våken etter mating på natta så hun skal finne søvnen selv, dette tar alt fra 5/30 min med skravling før hun slokner, ikke noe gråt men alikevel lyd... Pleier å stå opp for å amme på natta for å slippe styr med lys osv. Men hvordan skal dette gå når mannen skal opp på jobb? Hu våkner jo 2/3 ganger hver natt og da våkner jo mannen også (sliter med søvnen).... Han konmer jo til å bli helt utslitt...

Tenkte kanskje å begynne å legge henne på eget rom og heller gå inn i gjestesenga der inne å anme henne på natta... Så være der til hun sovner... Men kan jo bli fryktelig slit det også :(

Hvordan gjør dere det?

Her har mannen veldig godt sovehjerte, så gjenstår å se om han i det hele tatt våkner. Har jo ikke født enda. Men hvis det plager ham, så får han sove på gjesterommet. :)

Vi har henne fortsatt på stua og jeg sover der. Det er mest fordi jeg ikke klarer å amme i senga og jeg sover heller i lenestolen vi kjøpte til ammingen. Da slipper jeg å våkne så veldig ved nattamming og mannen får sove.

Jeg har ungen i bedsidecrib :-) hvis sambo hadde slitt veldig med å sove så hadde jeg kastet han ut av rommet istedenfor ungen :-P

Gubben sover på gjesterommet og snupp sover i senga med meg :) satt babynestet ved siden av meg :)
Gubben jobber så mye at han må nesten få sove :) går veldig greit. Oppe 1-2 gng pr natt for mating :)

Spebarnsperioden er slitsom for alle, her i huset er vi likeverdige og deler på alt.. ;)

Forrige mann sov med oss. Gikk fint helt fint. Klart han var trøtt, men det var jeg også. Ikke slik at jeg fikk hentet meg inn igjen på dagtid.
Når mini finner ut at han skal komme denne gangen. Så kommer denne mannen også til å sove med oss..det er ikke bare mitt barn. Når vi laget det så visste han jo at det ikke kom til å sove natten gjennom. Livets gang det ;)

Vi har en toåring ved siden av, som våkner hver natt. Her sover babyen i Bedside Crib, det går heldigvis veldig bra (husker storebror rørte ikke senga si mer enn 30 sek fram til 6 mnd). Mannen sovner sammen med oss, når storebror våkner så går de to inn i gjestesengen. Storebror pleier å våkne alt fra midnatt til 3-4, av og til sover han hele netter også såklart.

Vi prioriterer søvn hvertfall. Å kjempe og slite med storebror i timesvis på sengekanten akkurat nå med ny baby i hus ser vi oss ikke mål på. Så vi gjør det som er enklest for alle på natta - best mulig effekt med minst mulig innsats :p

Hittil har mannen sovet på samme rom som meg og mini. Jeg tenker at småbarnsperioden er slitsom og sånn er det bare, enkelt å greit. Så får man heller legge seg tidlig og spre søvnen stykkvis over lenger tid.

Men nå har eldste på 18 mnd funnet ut av hvordan han kan klatre ut av sengen og er mye lei seg for tiden, så nå skal han og mannen sove sammen på gjesterommet fremover.

Sånn er det å ha baby i hus tenker jeg! Det er slitsomt for alle. Jeg går virkelig ikke å legger meg på et annet rom bare for å ikke vekke barnefar ved amming!

Her sover vi på samme rom alle sammen ;)

Vi har et gjesterom som mannen får bruke hvis en av oss blir syke eller han trenger å rekke ekstremt tidlige fly eller noe sånt i forbindelse med jobb :)

Mannen har ansvar for å få henne til å sove, jeg har ansvar for å få i henne mat. Grei fordeling. Ammingen tar ca 30 min, som regel sover hun allerede når mannen får henne, enten legger han henne ned i senga eller har henne på brystet. Han har godt sovehjerte så han sover mens jeg ammer og mens hun legger seg til. Jeg derimot sliter med søvnen så viss hun ikke finner roen fort så går de ofte ned på stua.

Hvis mannen ikke tåler å våkne av baby på natta så kan han finne seg et annet sted å bo så lenge! Vi er to om å lage, to om å ta vare på. Så enkelt er det :) plager det han så får han finne seg et annet sted å sove

Hvis mannen ikke tåler å våkne av baby på natta så kan han finne seg et annet sted å bo så lenge! Vi er to om å lage, to om å ta vare på. Så enkelt er det :) plager det han så får han finne seg et annet sted å sove

Han tåler det utmerket... Og har ikke klaget et sekund, men jeg vil legge til rette for at han skal få sovet nå i ukene framover fordi han går inn i en 10-14timers arbeidsdagperiode...

Han tåler det utmerket... Og har ikke klaget et sekund, men jeg vil legge til rette for at han skal få sovet nå i ukene framover fordi han går inn i en 10-14timers arbeidsdagperiode...
Her drar mannen 08.00 på morran å er som regel aldri hjemme før 21.00-00.00 hver eneste dag. Det er en heldagsjobb å gå hjemme med barn også! Da har man aldri fri, vi har like mye "rett" på å få søvn som det pappaer har..

Her drar mannen 08.00 på morran å er som regel aldri hjemme før 21.00-00.00 hver eneste dag. Det er en heldagsjobb å gå hjemme med barn også! Da har man aldri fri, vi har like mye "rett" på å få søvn som det pappaer har..

Jo det har du rett i men så snill som vår lille er så kan jeg fint hente meg inn igjen på dagen både 1,2 og 3 ganger så kjenner ikke det er det samme.... I hvertfall ikke for oss...

Back
Topp