Hvilkne kluter bruker dere?

Lykketroll91

Blir kjent med forumet
Hei
Ser at det selges en del forskjellige kluter. Hva er forsjellen på de forskjellige å hva anbefaler dere? Flanell, gasklut og gulpeklut?

Brukte store gaskluter til amming og gulping med mine forrige, var helt avhengig!!
Så brukte jeg små hvite bomullskluter med farget søm på kantene til vask og stell.. har de liggende enda, så tror kun jeg trenger noen få store gaskluter denne gangen..

Er litt usikker på hva forskjellen er, eller jeg er egentlig usikker på hvordan gaskluter ser ut i det heletatt for jeg brukte bare flanell og synes det var greit:)

Jeg har store flanellkluter (kjøpt på spar kjøp) som jeg har brukt feks under hodet i vogn, vugge, seng og babynest for å skåne laken mot eventuelt gulp. Jeg brukte de til å tørke babyen med etter bad, inni et badehåndkle, så tok den unna det meste vannet, og badehåndkle var rimelig tørt til å pakke babyen inn i etterpå. Hadde de også oppå stellematten.
Nå bruker jeg de til å tørke håret på 2-åringen, og ellers mellom tærne og nedentil etter bad.

Jeg har også små gasskluter (kjøpt på Princess) til vask av ansikt og nedentil, samt ved bad. De bruker vi enda.

Har ellers endel litt større kluter vi brukte ifbm flaskemating/raping, men de er arvet så jeg vet ikke hvor de er kjøpt.

Kluter trengs!! I store kvantum og allslags størrelser [emoji1]

Flanell! Brukte de til alt med storebror. Brukte de til gulpeklut (gulper), under hodet, på stellematta, tørking etter bading! Ellers bruker vi mye engangs fra apoteket :)

Brukte store gaskluter til amming og gulping med mine forrige, var helt avhengig!!
Så brukte jeg små hvite bomullskluter med farget søm på kantene til vask og stell.. har de liggende enda, så tror kun jeg trenger noen få store gaskluter denne gangen..
Samme her :) pluss at gasklutene ble også brukt til pute :)

Back
Topp