Hvilket vaskemiddel bruker du?

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Hvilket vaskepulver, tøymykner og flekkfjerner bruker dere :)? Er det noen dere ikke er fornøyd med ?

Brukte blenda sensitive og nøytral tøymykner frem til lillegutt startet i barnehage i mai. Da ble det plutselig en del flekker som ikke blenda klarte å ta. Slitsomt å vaske klær uten at de så rene ut. Bruker nå omo flytende , føler det tar litt bedre :) mn når lillebror kommer i oktober blir det blenda igjen, føler ikke for å bruke parfymerte midler til babyhuden.
Av flekkfjerning bruker jeg omo sin, gallesåpe (jordflekker) og vanlig zalo (på fett eller matflekker).

Blenda Sensitive vask og mykner, sitronsåpe på flekker (ennå til gode med en annen flekkfjerner som tar vekk like mye, og jeg har prøvd mange).

Coop sin flytende liker jeg best! bruker ikke tøymykner/skyllemiddel.
Her tåles ikke Neutral og noen andre, opplever mindre hudirritasjoner ved bruk av flytende versus pulver.
Vi har tørketrommel som brukes til håndklær, sengetøy, dyner, puter og slikt. Vanlige klær tørker jeg ute eller inne på no stativ.

Liker ikke sterke lukter, får hodepine!

Neutral eller annet parfymefritt vaskemiddel (varierer) til hvitt tøy og til farget tøy. Parfymeri milo til ulltøy. Bruker ikke skyllemiddel og parfymefritt til alle i familien, samboer får eksem av parfyme så det fortsetter etter babytida også. Ikke hatt problemer med flekker egentlig.

Bruker neutral vaskepulver og tøymykner, parfymefri milo til ull og gallesåpe til flekker. Jeg hadde ganske heftig atopisk eksem som liten og er derfor veldig forsiktig med slike ting med tanke på lille frøkna.

Omo vaskepulver
Rema 1000 tøymykner sensitiv
Milo Tøyvask sensitiv

Vedlegg

• Screenshot_20190808-223244_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20190808-223244_Samsung Internet.jpg
    10,8 KB · Visninger: 1
Bruker kun blenda sensitiv. Ingen tøymykner. Noen flekker sitter, men det er nye flekker iløpet av dagen, (før noen legger merke til de gamle:p) så har sluttet å tenke så mye på dem...
Bruker ikke parfyme til noen her i huset

Bruker blenda. Har barn med atopisk eksem. Hadde, i hvert fall. Er ikke så ille nå lenger.

Har faktisk ikke noe jeg bruker fast, men bruker som regel pulver og prøver å kjøpe noe som er litt mildt :)

Klar tøyvask (flytende), milo på ull/silke, vanish på flekker.
Både mannen min og jeg reagerer veldig på flere ulike vaskemidler. Det klør og irriterer huden... Grusomt å oppdage etter man har lagt seg i nytt sengetøy:rolleyes:

Blenda sensitiv på barna sine klær, omo på våre klær. På ullklær bruker vi milo uten parfyme.

Back
Topp