hvilket utstyr til to tette?

ElisabethI

Elsker forumet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
Vi fikk vår første i juli i fjor og hun skal jo nå bli storesøster allerede i desember.
Vi har begynt å tenke litt rundt hva vi ønsker og trenger av utstyr, men vi er ganske rådvill og usikker og vil høre om noen har mer erfaring enn oss..

1: Vogn.. Søskenvogn eller to vogner? Mannen er sterkt i mot søskenvogn da har synes butikkene er trange nok for ei singelvogn... hva annbefales? har emmaljunga edge som blir bagvogn igjen og har sett litt på city elite som kun sportsvogn

2: Seng.. Bør vi ha ny sprinkelseng eller la hun bytte til større seng litt før babyen kommer? Hun er 17 mnd når nr 2 kommer...

Mi er født i juli 14, lærte ikke å gå før i januar 16. Sånn som det ligger an nå, må vi ha søskenvogn. Tar en vurdering i september. Vi kommer da til å kjøpe emmaljunga super viking. Der kan man ha bare bag, bag+søsken sete, eller to sportsdeler. Vogna er ikke mye bredere enn enn vanlig. Blir den eller babyjogger city select. Men på emmaljunga sin får vi brukt bagen fra city cross da. Med så tette som dine hadde jeg nok valgt søskenvogn uansett. Du vil jo kunne dra ut med begge uten å ha med deg noen. Også kjekt å kun måtte ha med en vogn på tur og ikke to. :) på city select kan man også feste babystol da :)

Er hun rolig i senga da? Mi kaster seg rundt og akkurat nå funker det ikke med juniorseng. Vi har kjøpt juniorseng og skal prøve ny tilvenning i god tid før baby skal overta sprinkelseng. Vi har bedside crib, som blir brukt i ca 6 mnd, så ikke krise om hun ikke klarer juniorseng i desember. :)

Jeg er jo i samme situasjon, så ikke mer erfaring enn deg men.

Jeg tenker at det er mye verre å få med seg to vogner rundt omkring enn en søskenvogn. Og spesielt om du skal ut med begge alene:p

Vi har vel så og si bestemt oss for Bugaboo Donkey søskenvogn. Den kan enkelt gjøres om til singelvogn i bredden, og den er faktisk ikke så bred når den er dobbel heller.
Hvis ikke så får man jo slike etasjevogner og hvor de sitter "oppå" hverandre. Jeg følte at disse ble tyngre å trille pga lengden da. (Vært og testet i butikk allerede:p )

Jeg tenker at siden de er såpass små og, så kommer de ikke til å orke å gå så mye. Alternativt går det jo an å bruke singelvogn og sjal/sele.

Ang seng, så kommer vi til å se det an. I starten kommer babyen til å sove i vår seng, da vi ikke har plass til noe annet, og blir å sove der til vi får et større sted å bo.
Har dere tenkt til å ha baby i egen seng fra starten av? Jeg ville kanskje vurdert bedside crib eller vugge istedenfor en ekstra sprinkelseng, men har ingen erfaring med når det er greit å flytte eldste over i stor seng.

Jeg er jo i samme situasjon, så ikke mer erfaring enn deg men.

Jeg tenker at det er mye verre å få med seg to vogner rundt omkring enn en søskenvogn. Og spesielt om du skal ut med begge alene:p

Vi har vel så og si bestemt oss for Bugaboo Donkey søskenvogn. Den kan enkelt gjøres om til singelvogn i bredden, og den er faktisk ikke så bred når den er dobbel heller.
Hvis ikke så får man jo slike etasjevogner og hvor de sitter "oppå" hverandre. Jeg følte at disse ble tyngre å trille pga lengden da. (Vært og testet i butikk allerede:p )

Jeg tenker at siden de er såpass små og, så kommer de ikke til å orke å gå så mye. Alternativt går det jo an å bruke singelvogn og sjal/sele.

Ang seng, så kommer vi til å se det an. I starten kommer babyen til å sove i vår seng, da vi ikke har plass til noe annet, og blir å sove der til vi får et større sted å bo.
Har dere tenkt til å ha baby i egen seng fra starten av? Jeg ville kanskje vurdert bedside crib eller vugge istedenfor en ekstra sprinkelseng, men har ingen erfaring med når det er greit å flytte eldste over i stor seng.
ahh.. heligvis har vi noen mpneder på å bestemme oss :P
Ser for meg at vi kommer til å ha noen diskusjoner :P

Viste den bugaboo vogna til mannen i dag faktisk, han likte den ikke :( selv om jeg kunne få kjøpt ei nesten ny kjempebillig med sportsdel og bag..

Jeg har TFK tvillingvogn. Den er en av de smaleste på markedet, og søkte opp en gang at det fantes en singelvogn var like bred som TFK vogna vår

ahh.. heligvis har vi noen mpneder på å bestemme oss :P
Ser for meg at vi kommer til å ha noen diskusjoner :P

Viste den bugaboo vogna til mannen i dag faktisk, han likte den ikke :( selv om jeg kunne få kjøpt ei nesten ny kjempebillig med sportsdel og bag..

Ja, greit med litt betenkningtid :D

Hvorfor likte han den ikke? :o
Jeg har vel nesten sagt at jeg skal ha den uansett jeg nå:p hehe
Men vi har trang gang da, så vi må ha noe som ikke tar så stor plass inne, og vi har ihvertfall ikke plass til to understell :o

Syns emmaljunga superviking er fin og, men ser jo litt trangt ut for den som sitter under da??? Har ikke prøvd denne.

Hvorfor likte han den ikke? :eek:
Men vi har trang gang da, så vi må ha noe som ikke tar så stor plass inne, og vi har ihvertfall ikke plass til to understell :eek:

Syns emmaljunga superviking er fin og, men ser jo litt trangt ut for den som sitter under da??? Har ikke prøvd denne.
tror det var mest pga den handlekorga på siden hvis man bare har en bag.. og den hanken over baggen.. vet ikke om den kan tas av?

Men vi har trang gang da, så vi må ha noe som ikke tar så stor plass inne, og vi har ihvertfall ikke plass til to understell :o

Har ikke prøvd eller sett på den enda jeg heller, kun på nett :p men vår er jo som sagt 2,5 på det tidspunktet. Ikke sikkert hun trenger og om hun trenger er det kun til litt hvile. :)

tror det var mest pga den handlekorga på siden hvis man bare har en bag.. og den hanken over baggen.. vet ikke om den kan tas av?

Syns den kurven kan være kjekk jeg da, om man har med babyen og handler alene f.eks:)

Hm...den hanken tenkte jeg ikke noe over egentlig, så det vet jeg ikke.

Kan ikke huske noen hank når jeg tenker meg om??? :p haha

Har ikke prøvd eller sett på den enda jeg heller, kun på nett :p men vår er jo som sagt 2,5 på det tidspunktet. Ikke sikkert hun trenger og om hun trenger er det kun til litt hvile. :)
ja, vi prødve å planlegge de så tette som vi får de, men utstyrsmessig er det ikke dumt med litt større aldersforskjell :P

Kan jo hende dere klarer dere uten da, men greit å se an litt.
Her blir det 16 mnd imellom, så jeg ser vel egentlig ikke så mange alternativ :p

Kan jo hende dere klarer dere uten da, men greit å se an litt.
Her blir det 16 mnd imellom, så jeg ser vel egentlig ikke så mange alternativ :p
per i dag er hun faktisk ikke så gira på vogn når vi triller og hun er våken.. her vil hun opp og ut :P Vi ender vel opp med hundebånd :P

Jeg har to tette fra før av (15 mnd mellom). Jeg hadde veldig glede av søskenvogna til tross for at Storebror var veldig flink motorisk og utholdende. Vi bor litt landlig til og trillet ofte lange turer, da var det greit å kunne putte ham oppi vogna når han var sliten. Hadde Brio sin og med mykbag til Liten. Hadde aldri noe problem med å komme inn og rundt noen plasser :) Anbefales å ha altså! Er du veldig i tvil så kjøp en superbillig, brukt vogn og se om du bruker den først. Så kan du kjøpe en dyrere om du føler behovet :)

per i dag er hun faktisk ikke så gira på vogn når vi triller og hun er våken.. her vil hun opp og ut :P Vi ender vel opp med hundebånd :P

Haha. Her elsker hun å sitte oppreist i vogna å følge med:p

Sjekket katalogen jeg fikk med fra butikken, og den kan nok tas av den bøylen ja :) må jo få ut ungen og:p
Her er alle delene hver for seg.1460834614840.jpg

Jeg vurderer bare sjal på spira, da jeg tror det blir mye med søskenvogn, sliter allerede i butikk med min Simo. Hvertfall i starten.

Her har mannen lagd seng som står inntil vår seng, nå har vi ny, så den passer ikke, og jeg vil ha den litt større så h*n kan ligge i den litt langere enn vesla gjorde, hun ble flyttet i egen seng da hun var 9 mnd, den nye kommer til å ligge med oss en stund, og vesla ligger allerede i en større seng da hu var vant med god plass, slik at hu kavet mye i sin seng :-P Hun ligger på en stor madrass på gulvet og hennes madrass er da i hjørnet, der ligger hun helt fint og sover natten gjennom, og hvis hun er urolig kan jeg ligge der med henne <3 så ny seng må lages ;)

Bilder av sengen vesla hadde, som mannen lagde <3 virkelig anbefales da det gjorde samsovinga så mye lettere :D lager samme, bare bredere.
image.jpeg image.jpeg

Bilsetet er i flott stand, så der trenger vi ikke å bytte ut. Dyner og sengetøy tror jeg vi kjøper nytt og må ha en større madrass og tepper i ull. Må også kjøpe inn mer ullklær, eller forhåpentligvis får jeg til å strikke litt ;) Jeg kommer også til å bytte ut stellematten, da jeg syns den får gjennomgå litt :-P
Ei venninne lagde babynest til meg, men syns det ble fort for lite, så jeg håper på å lage ett større, har alt stoff inne, må bare sette av tid ;)

Og så må jeg kjøpe inn flere håndklær, siklekluter og vaskekluter.

Dette lurer jeg også på, ang vogn! Storebror har ikke begynt i barnehagen når lille kommer enda, så da tenker jeg at det hadde vært praktisk med søskenvogn siden det blir 17-18 mnd forskjell på dem.. Men det er ikke sikkert han er så interessert i å sitte i vognen til den tid, han er lei allerede nå. Vil ut og utforske verden istedenfor. Heldigvis noen mnd til å tenke litt på dette :D

Veldig fornøyd med superviking! Nå som jeg skal ha nummer tre er jeg superglad for den.. Da eldste fortsatt sov på dagen lå han nederst, helt OK i sovemode. Da han var våken satt han øverst og pratet med meg (egentlig ikke godkjent å ha vognen sånn, men gikk helt greit). Da ble vognen tung å dreie etterhvert. Det var kun når jeg var alene med dem begge at jeg ikke kunne overlevd med en vogn. Og jeg kom meg fint ut på tur! Og når storebror ble eldre ser vognen helt ut som en enkeltvogn. Han sitter fortsatt litt oppi når han er sliten, men da er de begge to i en sittedel (på fanget til hverandre). Det går kanskje ikke med veldig tette:p bugaboo donkey synes jeg ser super ut! Det som er flott med superviking er at man eventuelt kan kjøpe et nytt understell der man setter barna i bredden i stedet. Phil og teds har også en vogn med høydestabling av barn. Jeg synes superviking var mer fleksibel..

Har to tette fra før og har brukt søskenvogn hele tiden. Først hadde vi city select, men ble aldri helt fortrolig med den. Byttet til bugaboo donkey og er veldig fornøyd. Bruker den både som singel og dobbel.

Babyen vår lå i en vugge de første månedene og eldste fikk stor seng når hun var 2 år slik at minsten kunne overta sengen. Fungerte helt topp!

Veldig fornøyd med superviking! Nå som jeg skal ha nummer tre er jeg superglad for den.. Da eldste fortsatt sov på dagen lå han nederst, helt OK i sovemode. Da han var våken satt han øverst og pratet med meg (egentlig ikke godkjent å ha vognen sånn, men gikk helt greit). Da ble vognen tung å dreie etterhvert. Det var kun når jeg var alene med dem begge at jeg ikke kunne overlevd med en vogn. Og jeg kom meg fint ut på tur! Og når storebror ble eldre ser vognen helt ut som en enkeltvogn. Han sitter fortsatt litt oppi når han er sliten, men da er de begge to i en sittedel (på fanget til hverandre). Det går kanskje ikke med veldig tette:p bugaboo donkey synes jeg ser super ut! Det som er flott med superviking er at man eventuelt kan kjøpe et nytt understell der man setter barna i bredden i stedet. Phil og teds har også en vogn med høydestabling av barn. Jeg synes superviking var mer fleksibel..

Problemet her er at vi ikke har plass til dobbelt understell i gangen, og vi har ihvertfall dårlig plass til et dobbelt og et enkelt:p

Føler det blir klumsete med de på fanget til hverandre ja.

Husker ikke merket på den etasjevogna jeg tittet på, men den syns jeg ble for langog klønete å trille. Og tyngre å snu på.
Men blir vel å titte litt ekstra, selv om jeg tenker mest på donkey:) greit å ha god tid på å bestemme seg

Problemet her er at vi ikke har plass til dobbelt understell i gangen, og vi har ihvertfall dårlig plass til et dobbelt og et enkelt:p

Føler det blir klumsete med de på fanget til hverandre ja.

Husker ikke merket på den etasjevogna jeg tittet på, men den syns jeg ble for langog klønete å trille. Og tyngre å snu på.
Men blir vel å titte litt ekstra, selv om jeg tenker mest på donkey:) greit å ha god tid på å bestemme seg
Superviking er dobbelt altså! Men det er et adapter som brukes for å lage den dobbel, så resten av tiden ser den helt vanlig ut.. Donkey er faktisk ikke så værst smal den heller.. Vogner er jo utrolig gøy:) så 'må' man ha reisetrille og joggevogn og:p

Back
Topp