Hvilket utstyr har dere kjøp, skal dere kjøpe?

Nursie86

Forelsket i forumet
Hei.

Førstegangsgravid. Har ikke kjøpt inn en sokk en gang. INGENTING!!! Å ikke har vi anelse heller på hva vi trenger, bør prioritere!!

Trenger hjelp. Hva har dere kjøpt, skal dere kjøpe?

Spennende! :) Nå er dette min andre, så jeg har veldig mye. Men har kjøpt vogn og vognpose + et par nye bodyer og sokker så langt. Klær må du jo ha. Vår gulpet ikke så mye, så skiftet ikke så ofte, men kanskje 7-8 bodyer (anbefaler omslag), strømpebukser, pysjer og varm ulldress/ullsokker til å ha i bil, lue. Greit å vogn /vognpose og bilsete klart (om du har bil). Lammeskinn er gull! Korthåret er anbefalt pga krybbedødfare med langhåret. Ellers brukte ikke vi sprinkelseng før 6 mnd. Hun sov på skinn i vår seng, så i en kurv ved siden av sengen. Stelleplassen bør være klar med matte, og annet utsyr som salver og vaskeutstyr, masse fint og bra på apotek (anbefaler tørre vaskekluter og vann - du får 5 pk for 100 kr på apotek). Jeg måtte ha brystpumpe, så det kjøpte mannen da jeg lå på barsel - trenger ikke ha det klart lenge før nødvendigvis. Ellers synes jeg en badestol var helt supert, sånn babyen ligger i oppi balja. Da var det lettere å bade henne alene. Og kanskje noen myke håndklær og fint med myke flannell-kluter til å ha under hodet så ikke madrasser og skinn blir gulpet ned. Så kommer ting etter hvert. :)

ImageUploadedByBV Forum1446196129.356902.jpg

ImageUploadedByBV Forum1446196145.582742.jpg

ImageUploadedByBV Forum1446196158.769994.jpg

Her er det vi har kjøpt, fått og hadde fra før ;) mye av det vi har kjøpt er kjøpt brukt ;) vogn, vippestol, bilsete, vugge osv.... Når det er til baby så er ting ogte lite og pent brukt så å tenke gjenbruk kan være lurt. Også MYE fint av klær (klespakker) på finn. Har kjøpt mye der også :) vi har kjøpt en del i str 50, vet mange ikke gjør det men her brukte storesøster som veide 3,5 str 50 en stund så tenker bedre med for mye enn for lite ;) i tilegg blir det mest trolig planlagt ks på meg og lillesøster kommer da ca 14 dager før...

Dyne og tepper er lurt ja! :p Hehe... Votter brukte vi ikke her, og pute har hun heller ikke brukt enda. Vippestol kan jo ikke nyfødte sitte i, så hadde ikke prioritert det. Det er jo kjempefint å ønske seg i barselgave da! :)

Dyne og tepper er lurt ja! :p Hehe... Votter brukte vi ikke her, og pute har hun heller ikke brukt enda. Vippestol kan jo ikke nyfødte sitte i, så hadde ikke prioritert det. Det er jo kjempefint å ønske seg i barselgave da! :)

Den stolen vi har er vel mer en sånn huske/jynge sak... De fleste vippestoler kan brukes fra nyfødt, men som med alt annet med måte... Også spørs det jo på stillingen på stolen, lurt å kjøpe en med tilnærmet liggestilling... den vi har var veeeldig fin å ha sist når frøkna fikk kolikk... Så jeg hadde absolutt investert i en sånn...

Denne har vi

ImageUploadedByBV Forum1446198023.604541.jpg

Den stolen vi har er vel mer en sånn huske/jynge sak... De fleste vippestoler kan brukes fra nyfødt, men som med alt annet med måte... Også spørs det jo på stillingen på stolen, lurt å kjøpe en med tilnærmet liggestilling... den vi har var veeeldig fin å ha sist når frøkna fikk kolikk... Så jeg hadde absolutt investert i en sånn...

Denne har vi

Vis vedlegget 143327

Jeg tror jeg ønsker meg noe lignende den der :)

Jeg tror jeg ønsker meg noe lignende den der :)

Den er utrolig fin :) har kjøpt den av ei vennine som kjøpte den i utlandet, har ikke funnet slik i norge :( utrolig praktisk med flere funksjoner, vugging, jynging, musikk, lys, vibrering osv... Absolutt verdt å ta en sverigetur for ;)

Vi har en del fra nummer en, så trenger ikke så mye, men må kjøpe litt som vi ikke har lenger.
Bilstol - venter til januar
Vippestol
Ny madrass
Stellebord -venter til januar (penger i julegave)
Sengekant - kjøper fra ebay
Noen nye klær - kjøpt litt
Noen nye vaskekluter

Den er utrolig fin :) har kjøpt den av ei vennine som kjøpte den i utlandet, har ikke funnet slik i norge :( utrolig praktisk med flere funksjoner, vugging, jynging, musikk, lys, vibrering osv... Absolutt verdt å ta en sverigetur for ;)

Hvilket merke er det?

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp