Hvilket utstyr er nesten aldri brukt og hva er høyt elsket?

JaneB

Forelsket i forumet
Høsthjerter 2017
Her ble det kjøpt inn to forskjellige, og rådyre ammeputer i desperasjonen rundt ammestart og nå som alt endelig klaffer, sitter jeg aller best med en liten 40-kroners pute fra IKEA under armen[emoji1]. Snuppa sovner selvfølgelig ikke i finvugga, men i sin høyst ordinære vogn på dagtid, og jeg bruker kanskje 4-5 klesplagg av maaaange som er fått, arvet eller kjøpt[emoji23]

Og til slutt: Herremin som jeg har undervurdert verdien av vanlige gaskluter!

Hva med dere andre?
 
Last edited:
Vanlige gaskluter går som fy her.
Vi lo av oss selv i starten fordi vi hadde kjøpt så mange, det var det lureste vi har gjort!

Ellers er det mest tullete så langt en nesesuger. Skal i teorien "suge" ut snørr og buser.
For det første passer den ikke i nesen og for det andre er ikke sugeevnen noe å hoppe i taket for heller....
 
Her er også gaskluter myyye brukt. Så mye gris med amming :eek: Må absolutt kjøpe flere. Caboo close er også gull verdt når han ikke vil sove, og jeg må få gjort noe. Og vogna, elsker den :)

Sengen er blitt lite brukt, han våkner alltid hver gang han blir lagt i den. Så babynest er mye bedre. Ellers hadde jeg trodd bbhugme skulle passe til flere ting, men synes bare den funker sånn halvveis. Ikke spesielt fornøyd med den.
 
Her er også gaskluter myyye brukt. Så mye gris med amming :eek: Må absolutt kjøpe flere. Caboo close er også gull verdt når han ikke vil sove, og jeg må få gjort noe. Og vogna, elsker den :)

Sengen er blitt lite brukt, han våkner alltid hver gang han blir lagt i den. Så babynest er mye bedre. Ellers hadde jeg trodd bbhugme skulle passe til flere ting, men synes bare den funker sånn halvveis. Ikke spesielt fornøyd med den.
Mm.. Enig med deg. Bbhugme var for meg definitivt ikke verdt 1300 kr...
 
Jeg elsket min bbhugme under graviditeten. Kjøpte den for den. Verdt hver kr! Den funker som ammepute for meg også :) Nå er jo dette nr to her, så har ikke kjøpt mye, men hittil har ikke pumpa blitt brukt (hadde fra før og vet drn blir brukt i løpet av ammeperioden), senga (han sover i dobbeltsenga i nest med meg, men den blir jo brukt senere). Så det eneste er vel noe klær vi har fått som har vært ubrukelig. Har dog prøvd å ta det på minst en gabg og ta bilde ;) Det mest flittige brukt er vel purelan :p
 
Foreløpig er det vel bæretuben vi har fått her på sykehuset [emoji106] brukes store deler av dagen og dels også på natta.
Og denne med brystkrem, mye mer tyntflytende enn purelan som eg synes er for seig og litt vond å ta på.
86efe112e4df1bd46e478255a9ce4efc.jpg


Bomkjøp er vel så langt en dress med føtter i str 50, den ble litt kort (usikker på om det er lang baby, lange føtter eller den som er litt liten i størrelsen). Den var veldig søt og fin da [emoji4]
 
Enn så lenge brukes ikke sengen hans,da det ble samsoving igjen (men kommer jo tid til det senere) - babynestet etter førsye brukes derimot flittig.

Har tatt frem pumpen og stabilisator; ikke brukt ennå, men skal teste det ut ila november - er greit å sr at han tar flaske og kunne pumpe ut melk før jeg takker ja til julebord med jobben :)
 
Mine topp 3 viktigste kjøp (foreløpig)

Ammepute
Brystpumpa
Stellebord

Ting jeg foreløpig ikke har brukt:
Tripp trapp newborn seat
Vippestol
 
Vanlige gaskluter går som fy her.
Vi lo av oss selv i starten fordi vi hadde kjøpt så mange, det var det lureste vi har gjort!

Ellers er det mest tullete så langt en nesesuger. Skal i teorien "suge" ut snørr og buser.
For det første passer den ikke i nesen og for det andre er ikke sugeevnen noe å hoppe i taket for heller....
Nesesuger husker jeg jeg brukte på min første, og det var helt sykt hvor bra den funket! Det var av den helt enkleste typen. Hun var så utrolig forkjøla og snørrete, og herlighet så mye som ble sugd ut av den lille nesa der, det tok jo aldri slutt! :wideyed: Skal sies at den ble ikke brukt så mange flere ganger enn den da, men DEN gangen var den helt uvurderlig. :D
 
Det jeg virkelig har hatt behov for, og fikk kjøpt på salg, var brystpumpe. vi kom hjem etter 6 dager på barsel, med en prematur baby som ikke orket å spise særlig av bryst så måtte ha flaske for å kunne fåp ham raskt opp i vekt Gull verdt den pumpen altså!
 
3 barn og ulikt utstyr som har blitt brukt med alle. Kjøpte for mange gensere i de minste str, bruker bare body inne.
Babybjørn vippestol er fantastisk :) også lett å ta med om man skal til besteforeldre eller lignende.
Nesesuger har også vært brukt mye her, men lite i starten.
 
Beste kjøp:

Babynest
Ammepute
Vippestol
Brystpumpe
Ullklær

Blir ikke brukt:
Bomullsbodyer og annet av bomull (med unntak av "joggebukser")
 
Bedside crib'en er gull verdt, det samme med brystpumpa!

Vi måtte ut og kjøpe flere pysjer da vi kom hjem fra sykehuset - her kjører vi nemlig pysj døgnet rundt, det er jo sååå enkelt med bare ett plagg! [emoji16]
 
Bedside crib'en er gull verdt, det samme med brystpumpa!

Vi måtte ut og kjøpe flere pysjer da vi kom hjem fra sykehuset - her kjører vi nemlig pysj døgnet rundt, det er jo sååå enkelt med bare ett plagg! [emoji16]

Hehe, her kjører vi kun body døgnet rundt, og bruker ikke pysj. Men så har vi det ganske varmt hos oss og vi svøper han inn når han skal sove :)
 
Hehe, her kjører vi kun body døgnet rundt, og bruker ikke pysj. Men så har vi det ganske varmt hos oss og vi svøper han inn når han skal sove :)
Kompromiss her i huset - skrur jeg opp temperaturen mer nå så flytter samboer ut i garasjen [emoji14]
 
Back
Topp