Hvilket utslett er dette? *Bilder*

Destiny85

Forumet er livet
I dag er de ikke like røde og hissige igjen[&:] Merkelig det der altså.
Kanskje det er vanlig hormonutslett da? Men kan de få det når de er 1 1/2 år da? Vi har ikke hatt det siden hu var baby..
_________________________________________________________________________________________________________

Oppdaget at Amalie begynte å få utslett på magen i går, nå har det spredd seg litt og jeg aner ikke hva det er...
Hu er ikke helt seg selv, vil nesten ikke ha mat, sutrer mye, men har ikke feber.

Kan man være smittebærer på vannkopper fordi om man selv har hatt sykdommen og er voksen? Det går vannkopper på jobben min, + at ungen til en kollega av sambo har fått det..

Noen som vet hva det er?

er det ikke bare vanlige røde prikker da??[8|]
kansje vannkopper eller noe??

ORIGINAL: Zera

er det ikke bare vanlige røde prikker da??[8|]
kansje vannkopper eller noe??

ORIGINAL: TinaCeline

''kviser'' ?

Jeg aner ikke... hu har aldri hatt det før, og nå sprer det jo seg[&:]

kansje det er vannkopper da....

Er den knoppen i midtenn litt gul og litt væskefylt ?

Tenker da at det er vannkopper [:)]

Ligner på vannkopper[:)]

Her er jenta mi på tidlig stadie med vannkopper:

slike har min gutt også hatt.
Ser ut om en vanelig barneykdom. Vannkopper, 4 eller 5 barnesykdom.
Lommelegen pleier ha bilde av de forkjellige barnesykdommene med prikker..

Syns nesten det ser ut som begynnende brennkopper jeg..

vannkopper.høre da er Mangen som har da fortida [:)]ring lege trur eg hadde da

Vi får se hvordan det utvikler seg fremover, og evt ta en legetur på mandagen[:)]

Sambo tror det er elveblest, og sier du bør prøve å knuse noen allergitabletter for småbarn og ha det i maten :) kan godt hende det funker :)

Ser ut til att det er vannkopper ja. Alle mine tre har hatt det etter jul. Startett litt smått, å vokste seg etter hvert til større og mer veskefylt. Smør evt med hvitvask for å tørke de ut, å unngå arr. De to minste her har merker etter vannkoppene enda, men tror nok det vil forsvinne etter hvert.
Go bedring til Amalie.. Og håper hun ikke vil klø for mye, og unngår det nedentil. For det er ikke behagelig, Mali ble nesten gal av det[&:]

Synes det ser ut som vannkopper. Vi hadde det her i jula, og de så sånn ut helt i begynnelsen. Hvis de er mer væskefylte i morgen, ville jeg tatt det for å være vannkopper!

For alt i verden IKKE KNUS TBL Å PUTT I MATEN TIL BARNET !!!!
*sjokkert over at noen i det hele tatt gjør noe slikt( selv om det er allergimed)* -dessuten absorberes tbl annerledes/ og på et annet sted  i kroppen når de er knust såfremst det ikke står spesifikt på tbl at de kan knuses.. Virkningen av tbl vil bli annerledes ..

Det er vanskelig å se på bilde hva dette kan være pga at man ikke får sett nøye og dermed klarer å skille mellom alle typer "sykdom" dette kan være.

Ville tatt en tlf til legevakta å hørt om de kan se på henne siden hun nekter å ta til seg næring i tillegg til å ha fått disse prikkene som stadig blir flere av.

Ser ut som vannkopper. Om det er vannkopper vil prikkene bli væskefylte i løpet av ikke alt for lang tid.
Jeg hadde ikke medisinert med allergitabletter på egenhånd uten å konferere med lege først.

Sambo tror det er elveblest, og sier du bør prøve å knuse noen allergitabletter for småbarn og ha det i maten :)
Det ligner ikke på elveblest i det hele tatt, elveblest ser ikke slik ut.
Og ikke knus tabletter å ha det i maten, hvorfor gjøre noe slikt før man vet hva det er fornoe? [8|][:-]

ORIGINAL: CogJ

må bare legge til at hvis det er vannkopper får du ikke dra til legen..

kan være folk der som overhode ikke kan få vannkopper[8|]

jaha[8|] når jeg hadde det selv så sa legen at jeg måtte komme til han

Kan være vannkopper...

Se om det kommer mer. i ansiktet, ben og armer..Gjerne også bak ørene.

Ville sett det ann og så dratt til lege hvis hun begynner å klø...Eventuelt feber...Selvom hun ikke har det nå, kan det dukke opp senere...

Pass på allmenntilstanden hennes også...

Back
Topp