Hvilket tilbehør til biff?

*Precious*

Elsker forumet
Hva har dere til biff?

Er litt lost i det samme hver gang, har lyst på litt variasjon..

Noen tips?

Vi har pommes frites, lun mais, smørstekt champignon og bearnaise saus. [:)]

her har vi båtpoteter og mais til, og ein brun saus=) kjempe godt[:D]

ovnsbakte tomater, smørdampet mais, peppersaus og fløtegratinerte poteter

bytter på med fløtegratinerte, stekt champignon, stekt brokkoli og asparges. Eller pommes frites, stekt sopp og stekt brokkoli.. men bearnaise har vi uansett[8D]

bakt potet med hjemmelaget hvitløkssmør, mais, tomater, og den bearnaisesausen som er ferdig på sånn liten boks.. BESTE ever, til biff!! 

Vi har som regel pommes frites eller fløtepoteter og bernaise/pepper saus til.
Eller bakt potet og smørstekte grønnsaker( løk, paprika, baby-mais og broccoli).

Men kunne gjerne tenkt meg noen nye forslag til gode sauser..Gjerne oppskrifter[:)]

Ovnsbakt tomat er fantastisk godt til biff.
Brokkoli er også veldig godt. Maiskolber.
Pleier å ta biffen uten potet innimellom. (sunt :P)
Da tar jeg gjerne en salat istedet.
Saltkokte småpoteter, fløtepotet eller bakepotet er vel egentlig de beste potetvariantene å bruke ved siden av biff.
 Kryddersmør, bernaise eller peppersaus er ganske sikkre alternativ når det gjelder saus.

Fikk veeeldig lyst på biff nå, jeg ;)

Bakt potet med hvitløkssmør eller potetbåter, bernaise saus(den CogJ nevner over her), ovnsbakt tomat med godt krydder på, varm maiskolbe, eller bare oppvarma mais. Også laget soppstuing til[:)] Varierer litt på det[:)]

jeg pleier ha bakt potet, stekte blomkål, brokkoli, mais, paprika og  bearnaise saus..

som oftest har vi trekantpoteter eller fløtegratinerte, stekt sopp og kokt brokkoli og bearnaise eller peppersaus

eller så har vi bakt potet og ratatouille (eller hvordan det skrives). Da surrer vi sjalottløk, paprika, sopp og squash i en panne og helle creme fraiche over.. nam nam nam

Vi har enten -fløtepotet, båtpotet, saltbakte poteter eller bakt potet.
- Kokt brokoli, stekt chamignon og kantarell, gratinerte hvitløks tomater og smørdampa maiskolber.
- Sauser: Rødvinsaus, wiskey saus, bearnaise, peppersaus, fløtesaus eller hvitløksaus.[:)]

Vi er sikkert snåle vi da... men det beste jeg får er hjemmelaga potetmos. [:D]
Koker bare poteten til den blir passe myk. Hiver oppi en dæsj med rømme og litt smør og moser alt sammen til en passelig mos med litt klumper i. Så har vi oppi hvitløkspulver. Det blir knallgodt! [:D][:D]

RØDVIN! [:D][8D]

Og ellers har dei andre nevnt det meste, men KRYDDERBEARNAISE er utrulig godt![;)]

Rødvinssausen på pose fra toro er overraskende god! Kan modifisere den litt ved å tilsette litt rødvin i stedet for vann + litt pepper.
Pleier å ha gulrøtter i staver, skivet paprika og  noen sukkererter sammen i en form, dekker bunnen med litt vann og har et par klatter smør i. Har gjerne litt gastromat over, og steker på ca. 200 gr til grønnsakene er gjennomstekte med bittelitt tyggemotstand og krønsj. Mums! :)
Soppstuing er også godt; stek sopp i smør m/salt/pepper, og kanskje litt hvitløk hvis du liker det. Ha over en god klatt creme fraiche, og gjerne en dæsj sherry eller portvin hvis du har. Gastromat gjør susen her også.

Poteter, sprøstekt champignon med masse salt og pepper, brokkoli og peppersaus![:)]

Har hjemmelaget fløtegratinerte poteter med masse hvitløk i,smørdampa mais,brokkoli,rosépeppersaus og evnt champis & løk:)

varierer litt..

bakt potet/fløtegratinerte poteter, potetbåter bakt i ovn med salt og pepper...

sånn annet enn det så bruker jeg alltid ovnsbakte tomater med litt ost og salt på toppen og champignon
ellers varierer jeg med frisk salat med tomat osv., mais, stakt paprika osv

av saus er det rødvinssaus eller peppersaus [:)]

Back
Topp