Hvilket sykehus?

lilletitti

Gift med forumet
Hvilket sykehus skal dere føde på? Til dere som har født før: kom gjerne med positive/ negative erfaringer fra sykehuset dere fødte på da :)

SUS. Hadde en grei opplevelse. Barnepleier og jordmor som var med under pressrier og fødsel var helt fantastiske, vi lo og hadde det gøy tross smerte! Tiden etter fødselen var litt tøff da jeg måtte til røntgen, besvimte og hadde pusteproblemer. Vi fikk mulighet til å bare få sove på fødestua på fødeavdelingen det den første natta og slapp å forflytte oss (sambo også). De tilbydde seg å passe på jenta også så vi fikk kvile litt. Det var utrolig deilig og jeg følte vi ble tatt godt vare på den første natta. Dagene på barselavdelingen var litt mer rare, der følte jeg meg alene. Følte jeg "maste" og jeg ringte etter personalet. Men så var jeg hormonell også da :P
Siden jeg lå på barsel hadde jeg ikke lov med besøk annet enn besøkstider, heldigvis fikk sambo komme og gå så sant det var greit for hun jeg delte rom med...

Skal føde på Haukeland sykehus Bergen.

Har født der før,og likte meg godt, fikk all den hjelpen jeg trengte.
Hadde svangerskapsfogiftning og ble satt i gang.

Blir nok Haukeland denne gangen og... Jeg var veldig fornøyd der sist gang, og fikk den hjelpen jeg trengte:-)

Jeg har tenkt Drammen sykehus.. vurderte bærum en stund, men ettersom jeg jobber der og kjenner litt til barselavdelingen så velger jeg heller Drammen..selv om kanskje det ikke er helt topp der heller. Jeg har ingen fødselsopplevelser fra noen av stedene, men jeg vet det er ekspertisde på Drammen om noe skulle skje hvertfall..

jeg har vært på Rikshospitalet med begge mine, og kommer til å søke der igjen. Jeg har vært godt fornøyd begge gangene. Hatt både planlagt keisersnitt og vaginal fødsel. Hun som tok imot meg på barn nr 2 kunne jeg godt vært foruten, men alle de andre jeg har møtt der har vært veldig hyggelige:)

St.Olavs. Fødte der sist også. Skulle egentlig føde på et annet sykehus, men jeg følte det var så mye forskjellige beskjeder å få derfra, så jeg dro til St.Olavs bare for en sjekk og en prat.
Endte med igangsettelse pga mistanke om en veldig stor baby.

Det igjen endte med hastesnitt. Men jeg er veldig fornøyd med alle som var der, sykehuset og rommene. Eneste at ei av jordmødrene var grusom (jeg byttet gitt), og på barsel var det bare to som var trivelige (jeg slet med amming, og det var bare to som tok seg tid til meg).

Jeg ser frem til å føde der igjen :)

Haugesund sjukehus denne gangen, Voss sist gang. 
Var veldig fornøyd på Voss, så håper opplevelsen blir like bra i Haugesund..:)

Det blir Haukeland på meg regner jeg med, om jeg ikke har flyttet til Oslo før fødselen. Kan man velge sykehus eller får man tildelt?
(litt flaut, men jeg kan ingen av "reglene" ved graviditet..)

Skal føde på nordlandssykehuset i Bodø akkurat som sist.
Jeg var kjempefornøyd og følte meg veldig godt ivaretatt.

St.Olavs hospital i Trondheim :)

Lillehammer håper jeg. Fødte på Elverum sist, og aldri i verden om de får røre meg under fødsel igjen. Eller, er vel mest forbanna på de som ikke klarte å sy meg riktig sammen igjen... Jeg må ha ks nå pga udyktigheten deres, og da tør jeg ikke legge meg under kniven der igjen.... Så jeg velger et annet sykehus nå.

bi på haukeland
fødte sist der...hadde ei fantastisk jordmor og leger..
nån barnepleiera kunne jeg vært uten, håpe hun er gått av med pensjon til neste gang :D

Lillehammer her. Jeg har født der to ganger før og er veldig godt fornøyd :)

Det blir Ahus 

Back
Topp