Hvilket smertestillende er mest gunstig ved graviditet?

VårAndreLykke

Betatt av forumet
Har så innmari vondt i hodet i kveld, og har hatt det noen dager nå. Så lurer derfor på hvilket smertestillende som er mest gunstig for oss med bolle i ovnen?:)

Legen sa det gikk helt fint med vanlig paracet / pamol. Men måtte holde meg unna alt av migrenetabletter og ibux.

Ja, Paracet kan du trygt ta, men hold deg unna Ibux. Håper du får bukt med hodepinen.

bussty skrev:
Legen sa det gikk helt fint med vanlig paracet / pamol. Men måtte holde meg unna alt av migrenetabletter og ibux.

sign

Jeg får i alle fall ta paralgin forte når hodepinen står på som verst. Har heldigvis kommet meg unna med bare 2 tabletter hittil i svangerskapet.

paracet er trygt som de andre her sier, men er det ikke noe med att man ikke skal ta paracet hvis man går med gutt??? flere som har lest det?

LiljeBlomst skrev:
paracet er trygt som de andre her sier, men er det ikke noe med att man ikke skal ta paracet hvis man går med gutt??? flere som har lest det?

Jeg husker jeg leste dette året etter at jeg fødte vår gutt.
Høy bruk av paracetamol under graviditeten førte til en økning i risikoen for at testiklene til guttebarn ikke kommer ned i pungen. Men det er ok med moderat forbruk.
Tror dette var en dansk studie.

Litt mer her; http://nhi.no/graviditetsoraklet/symptomsjekker/paracetamol-og-graviditet-37560.html

LiljeBlomst skrev:

Jeg så en program fra dansk tv angående smertestillende og graviditet. Der har forskerne nå kommet frem til at selv liten dose (langt under det anbefalte) var skadelig for fostrene. For guttene gjør det at de ikke får produsert nok testosteron noe som kan føre til at ene testikkelen ikke kommer på plass og dårligere sædkvalitet.
Jeg har legat hele helgen nå med feber og sprengende hodepine men bestemt meg når jeg så det programmet at jeg ikke skulle ta en eneste pille til så lenge jeg var gravid. Uansett hva legene sier (for de danske legene sier også at det er trygt så lenge man holder seg innenfor anbefalt dose)

Back
Topp