Hvilket sete sitter barnet i? :)

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
Babysete, Cybex Aton. :)

Er det forresten fler som opplever at babyen sovner med hodet hengende fremover??

Ja, ikke uvanlig her. Det er jo ikke noe hvilestilling på babysetene.

Apropos hodet hengende fremover, på førstehjelpskurset anbefalte de denne: http://www.jollyroom.no/bilstoler/tilbehor/ovrig/besafe-beltesamler?gclid=CJiazf2x39ACFWT2cgodSlAIDg. Dette har med sikkerhet ved kollisjon å gjøre, og forhindre at de små kommer seg ut av beltene (når de blir litt eldre).

Ok.. ser så ubehagelig ut, og vært litt redd for at hun ikke skal få puste, eller nakkesleng ved evt kollisjon.. googla litt og ser ekspertene mener det ikke er noe problem men..

Ok.. ser så ubehagelig ut, og vært litt redd for at hun ikke skal få puste, eller nakkesleng ved evt kollisjon.. googla litt og ser ekspertene mener det ikke er noe problem men..

Med storebror satt jeg alltid og holdt hodet hans når han sov i bilen(når det ikke var jeg som kjørte, selvfølgelig [emoji5]️) Satt bak og passet på helt til lillebror kom, nå er det så dårlig plass baki til meg.

Britax Römer dualfix

Vi tenker å kjøpe cybex sirona. Er du fornøyd med det?

Vi har Cybex Sirona til storebror, vi har faktisk 2 (et i hver bil). Hadde ikke klart meg uten, helt fantastisk sete! Når du har hatt et sete som kan dreies rundt er det virkelig et pes å leve med noe annet etterpå.

Han blir 2.5 i januar. Han er nå 100 cm og 15.5 kg (så stor og fin gutt), setet passer helt fint enda, må nok bytte først pga vekta. Setet går til 18 kg/105 cm, de aller, aller fleste isofix må jo byttes når barnet bikker 18 kg uansett. Om storebror fortsatt kan ha dette setet når vi skal bytte fra babysete på lillebror, så går vi helt klart for et 3 Sirona. :)

Gruer meg til den dagen vi må bytte ut setet på storebror.

Last edited:
Vi har Cybex Sirona til storebror, vi har faktisk 2 (et i hver bil). Hadde ikke klart meg uten, helt fantastisk sete! Når du har hatt et sete som kan dreies rundt er det virkelig et pes å leve med noe annet etterpå.

Han blir 2.5 i januar. Han er nå 100 cm og 15.5 kg (så stor og fin gutt), setet passer helt fint enda, må nok bytte først pga vekta. Setet går til 18 kg/105 cm, de aller, aller fleste isofix må jo byttes når barnet bikker 18 kg uansett. Om storebror fortsatt kan ha dette setet når vi skal bytte fra babysete på lillebror, så går vi helt klart for et 3 Sirona. :)

Gruer meg til den dagen vi må bytte ut setet på storebror.
Vi kjøpte det :D såååå fornøyd!

Vi har en på 2,5år også, de bytter på hvor de sitter.
Har besafe izi plus 0-25kg og besafe modular nr2 sete.
Iver byttet til nr2 sete da han var 4 mnd fordi basen på babysetet ble ødelagt

Back
Topp