Hvilket? please svar dere som kan...

Perlesnora

Elsker forumet
...gulv har dere i stua?
Tenker parkett,men er hellet mer mot laminat - siden det er mer slitesterk. Tenker vi kan legge parkett når barna er blitt store...[8|][&:] I villrede i denne jungelen av gulv!!!

Hva har dere?
Hvor kjøpte dere og pris?

Merbau (?) parkett...

Er noe herk. Ser ALT støv og det er fult av riper og hakk. Tåler ingenting...

Men det er fint om kvelden da[:-][:-][8D]

Har merbau laminat på kjøkkenet siden det tåler vann. Og det er myyye bedre. Og mye lettere å vaske[:D]

Har parkett i spisestua tror jeg.. er veldig greit å blir ikke merker av å flytte på spisestolene å slikt..
resten av huset er en gatemix av belegg, fliser og et meeega gammelt gulv med et malt mønster på[8D]

Vi har parkett pga laminat blir for kaldt her i huset...
Pris og hvor det er kjøpt aner jeg ikke[8D] men det er kirsebærfarget[;)]

Vi har parket. Kjøpte nytt hus med nøkkel i døren,så fikk ikke bestemme gulvet selv. men parkett er ikke et barnevennlig gulv. Tok ikke mangen dager før første merket kom i gulvet pga leking.

Når vi skal ha nytt gulv,eller når vi skal legge gulv oppe,så blir det laminat[:)]Såler litt mer med barn i hus[;)]

har en som heter Kährs Eik Verona 2-stav matt lakkert... det er tostavs parket som er børstet, sånn at det er hard-veden i eika igjen. derfor tåler den masse og det er veldig masse struktur i den også,så om det blir hakk så vil det ikke synes. det er dessuten veldig varmt og mykt å gå på pga luftlommene i strukturene siden det er børstet!:) superfornøyde! ville aldr aldri valgt laminat!

vi har parkett,, hadde ikke villet invistere i lamminat o.l da det er virkelig ikke så fint eller behagelig:)

vi har hvitglasert:)

Aner ikke hva parketten heter som er på gulvene, men fy fader sier jeg bare.... Gulvet ble lagt for mindre enn 2 år siden, først var det en dame som bodde her i 1 år også har vi bodd her i 1 år. Gulvet ser faktisk ikke ut. Dårlig parkett, den er alt for myk, mest sannsynlig av billigste sort. Dra i butikken å kjøp hard parkett, det koster nok litt mer men er verdt pengene! Tarkett er jo absolutt ikke like fint som parkett, men heller tarkett enn billig parkett for vår del iallefall. [:-] 

Vi har eike parkett på soverommene, lyst skipsgulv i gang og kjøkken å eike tarkett i stua, tarkett er mye mer slite sterkt å det kommer ikke lett skader eller striper i det!! Å ser ut som parkett [:)] Så når vi passer bikkja til svigers er det ikke noe problem om han spinner på gulvet for det har ikke vist til nå [:)]
Hadde ikke lagt laminat, blir fort kaldt i gulvet å er ikke noe å invistere i!

vi har eikeparkett, å den er kjøpt på byggern om jeg ikke tar feil.. var ikke så innmari dyr tror jeg

Alloc i alle rom bortsett fra badet og vaskerommet. Det er 4 år gammelt og like fint også i gangen der det er utsatt for grus og vann.[:)]

Takk for svar[:)]
Syns faktiskt det er kommet mange fine laminat gulv,noen ser jo veldig "billig" ut,men er redd det skal bli kaldt siden vi ikke har noe under. Varmluftspumpe og vedovn...

Blir i allefall laminat på loftet,får jeg slite videre med stua og kjøkkenet[&:][:D] Har tenkt på hvitoljet eik,nydelig!

Alloc laminat. Like fint som parkett, men mye sterkere. Veldig fornøyd! Har hund og barn og finfint gulv[;)]

ORIGINAL: Kidada

ORIGINAL: Mamamora

...gulv har dere i stua?
Tenker parkett,men er hellet mer mot laminat - siden det er mer slitesterk. Tenker vi kan legge parkett når barna er blitt store...[8|][&:] I villrede i denne jungelen av gulv!!!

Hva har dere?

Laminat er sterkt, men tåler ikke vann.. Kan kun vaskes med en lett fuktig fille og åpner seg lett i skøyten.
Laminat er mye kaldere å gå på enn parkett.
laminat er bare sammenpressa papp, parkett er tre [;)]

Veldig glad for at vi har parkett, mye varmere når man sitter på gulvet og leker.

Sammenpresset papp?[:-] Hmmmm[:D] Nå da, nei regner med det blir noe annet slitesterkt... må ha et varmt gulv!

På soverrommene har vi dette antikk kirsebær. Alloc orginal trend

Stua har vi denne, merbau elegant skipsgulv, alloc orginal

Dette på kjøkkenet, alloc commercial stone.

Og denne på gangen, disse gulvene tåler som sagt alt!

Syns ikke de er så kalde heller jeg da, men nå bor vi i et nytt hus som er godt isolert, mulig det er derfor.[8D]
Og dette er ikke sammenpresset papp som ikke tåler noen ting, selv om det er laminat.[:D]

ORIGINAL: Kidada

...gulv har dere i stua?

Hva har dere?

Laminat er sterkt, men tåler ikke vann.. Kan kun vaskes med en lett fuktig fille og åpner seg lett i skøyten.
Laminat er mye kaldere å gå på enn parkett.
laminat er bare sammenpressa papp, parkett er tre [;)]

Veldig glad for at vi har parkett, mye varmere når man sitter på gulvet og leker.

Sammenpresset papp?[:-] Hmmmm[:D] Nå da, nei regner med det blir noe annet slitesterkt... må ha et varmt gulv!

At laminat er kaldere har jeg aldri opplevd! Og jeg har begge deler i huset. Det er ikke laget av papp. Her er en link til hva Alloc gulv er og hvordan de er bygget opp: http://www.alloc.no/cgi-bin/alloc/imaker?id=72&visdybde=2&aktiv=72 (gå inn på teknisk). Vi vasker gulvet vårt med vann flere ganger i uken, har hatt det i nesten 10 år, og har ingen åpne skjøter. Tror den som skriver innlegget her har erfaring med vesentlig rimeligere gulv enn Alloc... Det koster nesten like mye som parkett. Men, det er vel så bra, og selvfølgelig helt vedlikeholdsfritt. Ingen sliping og lakking.

Back
Topp