Hvilket parti holder du med?

småtrollene

Elsker forumet
Ikke så veldig lenge til neste valg nå, så da lurer jeg på hvilket parti du holder med og hvorfor ;)
Forskjellig rart man lurer på :p

Her stemmes det Høyre! Mest fordi at de satser på helse og utdanning! De krever høyrere kompetanse blant lærere,noe jeg er helt enig i! Er så sinnsykt mange udugelige lærere i systemet nå!
Skal heller ikke legge under en stol at min mor er høyrepolitiker, så hun har en sterk påvirkningskraft hos meg :p

Jeg heller litt på Frp.. Er mye av det de sier som jeg er enig i, men selvfølgelig ikke alt da. Tror det blir bra om Frp eller Høyre kommer til makta, De rødgrønne har styrt landet for lenge, på tide noen andre får prøve seg :)

Her stemmes det Høyre! Mest fordi at de satser på helse og utdanning! De krever høyrere kompetanse blant lærere,noe jeg er helt enig i! Er så sinnsykt mange udugelige lærere i systemet nå!
Skal heller ikke legge under en stol at min mor er høyrepolitiker, så hun har en sterk påvirkningskraft hos meg :p

Ja til høyere komp blant lærere. Minimumskrav på st.poeng for å få undervise i et fag. Nå skal det sies at det finnes flinke lærere som elsker og er god i faget sitt også ;) hilsen snart-norsk-lektor :D

Jeg stemmer høyere:-)

Har pleid å stemme høyre, men er så utrolig skuffet over det innspillet deres om å gå bort i fra at kvinner får bestemme over sin egen kropp ang abort at jeg er usikker på om jeg gidder å stemme neste gang.

Jeg veit ikke helt enda, men jeg vil ha et skifte hvertfall :)

JA til regjeringsskifte! Dette går helt av laget. Enda ikke bestemt meg for hva jeg skal velge. Før var jeg på den røde siden, nå heller jeg fryktelig over på blå gitt...

har ikke peiling på politikk så følger med litt her ;) men er for når det gjelder et regjeringsskifte!

Venstre :)

Høgre...før var det FrP, men det er SÅ mykje dritt i det partiet, klare ikkje ta dei seriøst lenger! Heia Erna!

SV her :)
Jeg er utrolig glad for at det er god bhg-dekning nå.
Er veldig glad for pappapermen, den har gjort mye for forholdet mellom far og sønn her i huset.
Og i bransjene jeg jobber i så florerer det med midlertidige stillinger, gjerne i små stillingsbrøker. Jeg vil ikke at det skal bli mer av det. Nytter ikke å bygge en familieøkonomi på midlertidighet.

Jeg er for første gang i tvil over hva jeg skal stemme på - og liker det ikke! Har alltid stemt på Høyre, men kan ikke gi dem min stemme lengre. Den nye abortloven (som de forsøker å forklare med at folk har misforstått, ehm) og DLD gjør at det blir umulig for meg å stemme på dem.

Synes heller ikke skolepolitikken deres er spesielt god. Istedet for å gi lærerne mulighet til å fokusere på elevene, skal de innføre enda flere tester og enda mer byråkrati. Etterutdanning er vel og bra. Det finnes ingen som er i mot det, men det er ikke først og fremst kunnskap som er problemet i skolen - men mangelen på klasseledelse og tid til elevene man faktisk har. Hvorfor forstår ikke politikere at man ikke kan forklare brøk til 30 elever som ligger på fullstendig forskjellig nivå i løpet av 45 minutter? Problemet er ikke at mattelæreren ikke kan brøk og må ha etterutdanning, men at rammevilkårene ikke er gode.

Æsj, nei... Noen som har noen tips? Kan ikke stemme rødt, men vurderer Venstre. Er litt i tvil, for synes ofte de er et håpløst parti som vingler. Det er jo takket være dem vi ble sittende fast med de rødgrønne i 4 år til.

Back
Topp